Η BMW παρουσίασε και επισήμως τις X3 M και Χ4 Μ, τις κορυφαίες εκδόσεις δηλαδή των δημοφιλών SUV της. Και οι δύο κάτω από το καπό τους έχουν έναν σε σειρά 6κύλινδρο κινητήρα βενζίνης, ο οποίος είναι και ο ισχυρότερος του είδους του, που έχει εμφανιστεί ποτέ σε μοντέλο BMW M. Χάρη στην τεχνολογία M TwinPower Turbo, αποδίδει μέγιστη ισχύ 480 ίππων και ροπή 600 Nm, ενώ στις εκδόσεις BMW X3 M Competition και BMW X4 M Competition η απόδοσή του φτάνει τους 510 ίππους. Τιμές που καθιστούν τα βαυαρικά sport SUV ικανά να κάνουν το 0-100 χλμ./ώρα σε 4,2 δευτερόλεπτα (4,1 δλ. στις εκδόσεις Competition) και τους δίνουν τελική ταχύτητα 280 χλμ./ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη στο M Driver’s Package).
Ο κινητήρας και στις δύο περιπτώσεις συνεργάζεται με το οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic με Drivelogic και χρησιμοποιεί το νέο σύστημα τετρακίνησης M, που έκανε το ντεμπούτο του στην BMW M5. Το σύστημα τετρακίνησης M xDrive μεταφέρει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς και προσφέρει στους οδηγούς των BMW X3 M και BMW X4 M δύο προγράμματα οδήγησης AWD. Το αμάξωμα είναι ενισχυμένο, ενώ η ανάρτηση είναι ρυθμιζόμενη (τρεις ρυθμίσεις επιλέξιμες μέσω διακόπτη). Φυσικά εκτός από την ανάρτηση, ρυθμίζεται και η γενικότερη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, με μεταβολή της χαρτογράφησης του κινητήρα, του κιβωτίου και του συστήματος διεύθυνσης.
Και αφού αφήσουμε στην άκρη τα… μηχανολογικά που έχουν και πρωτεύουσα σημασία σε ένα αυτοκίνητο της οικογένειας BMW M, ας περάσουμε στην σχεδίαση των X3 M και X4 M. Και στις δύο περιπτώσεις τα αυτοκίνητα έχουν σχεδιαστικές διαφορές από τις αντίστοιχες “απλές” εκδόσεις τους, που εκτός από ποιο δυναμικά τα κάνουν και πιο αποτελεσματικά αεροδυναμικά. Συγκεκριμένα, η μάσκα τους έχει πλαίσιο και γρίλιες σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα High-gloss Black, ενώ το ίδιο υλικό χρησιμοποιείται στα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών, στα “βράγχια” M και στην πίσω αεροτομή. Στάνταρ είναι οι ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών Μ σε μαύρη απόχρωση και η εξάτμιση M Sport με απολήξεις επίσης σε μαύρο χρώμα. Οι προφυλακτήρες εμπρός και πίσω είναι ανασχεδιασμένοι, προκειμένου να βελτιστοποιήσουν τη ροή του αέρα αλλά και την αναπνοή των μηχανικών μερών.
Για τους πιο… ακραίους η BMW διαθέτει και το πακέτο εξωτερικού σχεδιασμού M Carbon. Αυτό απαρτίζεται από αεροδυναμικά βοηθήματα από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) και συναντάται στις εμπρός εισαγωγές αέρα, στο σπόιλερ, στον πίσω διαχύτη και στα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών, ενώ στις εκδόσεις Competition το πακέτο προσφέρει και αεροτομή από το ίδιο υλικό.
Στο εσωτερικό από την άλλη, οι αλλαγές είναι πιο… ήπιες. Αυτές εντοπίζονται στα ηλεκτρικά καθίσματα M Sport επενδεδυμένα με δέρμα Merino, στα μαρσπιέ και το όνομα το μοντέλου στην κεντρική κονσόλα. Η δερμάτινη επένδυση Vernasca, το cockpit τύπου M, το δερμάτινο τιμόνι M και ο επιλογέας M συνθέτουν το παζλ των αλλαγών. Προαιρετικά οι εκδόσεις Competition περιλαμβάνουν δίχρωμες δερμάτινες επενδύσεις με Alcantara. Στο εσωτερικό, τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα σπορ καθίσματα.
Τα δύο γερμανικά μοντέλα θα πραγματοποιήσουν την επίσημη παγκόσμια πρεμιέρα τους στην 89η έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης, η οποία θα ανοίξει τις πύλες της στις 5 Μαρτίου για τους δημοσιογράφους και στις 7 Μαρτίου για το κοινό. (δείτε εδώ το επίσημο site της έκθεσης).