Υαλοκαθαριστήρες: Δημιουργία, ιστορία, εξέλιξη, λειτουργία και συντήρηση

Τόσο κοινοί αλλά τόσο σημαντικοί. Ο λόγος για τους υαλοκαθαριστήρες με τη Skoda να μας μιλά για τη σημασία τους αλλά και το πώς λειτουργούν και δοκιμάζονται.
Skoda υαλοκαθαριστήρες

Δύσκολα μπορεί να φανταστεί κάποιος ένα αυτοκίνητο χωρίς υαλοκαθαριστήρες καθώς όλοι γνωρίζουμε το σημαντικότατο έργο που επιτελούν. Κι όμως υπήρξε και αυτή η εποχή όπου τα πρώτα τετράτροχα, αφού… απέκτησαν παρμπρίζ δεν είχαν υαλοκαθαριστήρες καθώς αυτοί δεν είχαν ακόμη εφευρεθεί. Για τη δημιουργία τους έχουμε να ευχαριστούμε την Αμερικανίδα Mary Anderson που κατέθεσε το 1903 τη σχετική πατέντα για έναν “αυτόματο” (χειροκίνητο) υαλοκαθαριστήρα, έτσι ώστε ο ο οδηγός του αυτοκινήτου να μην χρειάζεται να ανοίγει το τζάμι της πόρτας για να καθαρίζει το παρμπρίζ. Η Anderson κατέθεσε την πατέντα της τρεις μήνες αργότερα από τον Robert Douglass του οποίου το σχέδιο ήταν παρόμοιο με το δικό της, αλλά για εφαρμογή σε τρένα.

Διαβάστε επίσης: Η Skoda απαντά σε ερωτήσεις για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Μια 15ετία αργότερα μια ακόμη γυναίκα, η Καναδή Charlotte Bridgwood εφεύρε τον ηλεκτρικό υαλοκαθαριστήρα και το 1922 η Cadillac έγινε ο πρώτος κατασκευαστής που υιοθέτησε τους υαλοκαθαριστήρες ως στάνταρ εξοπλισμό στα μοντέλα της. Οι πρώτοι καθαριστήρες για πίσω παρμπρίζ ξεκίνησαν να κάνουν την εμφάνιση τους στα αυτοκίνητα τη 10ετία του ’40, ενώ τα πρώτα συστήματα που ενεργοποιούσαν αυτόματα του καθαριστήρες όταν ενεργοποιούνταν και το πλυστικό σύστημα εμφανίστηκαν στα τέλη της 10ετίας του ’50.

Από τότε οι υαλοκαθαριστήρες έχουν εξελιχθεί και βελτιωθεί σημαντικά με μεγαλύτερη πρόοδο τα αυτόματα συστήματα ενεργοποίησης τους, αλλά παραμένουν την ίδια στιγμή πολύ κοντά στα πρώτα σχέδια.

Η Skoda αναφέρει πως οι σημερινοί καθαριστήρες, που εξελίσσονται για κάθε παρμπρίζ ξεχωριστά, περνούν από χιλιάδες ώρες εξέλιξης ώστε το αποτέλεσμα του καθαρισμού να είναι άρτιο, ενώ εξέλιξη γίνεται και σε αεροδυναμική σήραγγα με το συνολικό διάστημα να φτάνει έως και τα τρία χρόνια.

Διαβάστε επίσης: Plug-in υβριδική Skoda Octavia iV Grand Coupe. Τιμές και για την κορυφαία RS των 245 ίππων

Για την κίνηση των υαλοκαθαριστήρων χρησιμοποιούνται δύο είδη ηλεκτρικού μοτέρ: ένα που λειτουργεί διαρκώς προς την ίδια φορά με τον μηχανισμό του να φροντίζει για την κίνηση του μάκτρου δεξιά-αριστερά και έναν υψηλότερου κόστους που τοποθετείται σε ακριβότερα μοντέλα και φέρει το δικό του ηλεκτρονικό κύκλωμα που του επιτρέπει να αλλάζει φορά κίνησης. Στη δεύτερη περίπτωση μάλιστα η λειτουργία είναι πιο ήσυχη ενώ ελέγχεται με μεγαλύτερη ακρίβεια η ταχύτητα που κινείται ο βραχίονας.

Μεγάλη προσοχή στην εξέλιξη του συστήματος δίνεται και στα μπεκ που ψεκάζουν πλυστικό υγρό στο παρμπρίζ ώστε να γίνεται πλήρης εκμετάλλευση των δυνατοτήτων των υαλοκαθαριστήρων. Τα μπεκ αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του συστήματος και η Skoda έχει τριών ειδών μπεκ που τα συνδυάζει ανάλογα με την εκάστοτε γυάλινη επιφάνεια και τη γωνία τοποθέτησης: ένα μπεκ τύπου “μπάλας” με κεφαλή που μπορεί να περιστραφεί και ψεκάζει το υγρό συγκεντρωτικά, ένα μπεκ με σταθερή κεφαλή και πλατύ στόμιο που ανοίγει σαν βεντάλια τον πίδακα και έναν συνδυασμό των δύο.

Πράγματα που μάλλον είναι άγνωστα στο κοινό αναφορικά με τους υαλοκαθαριστήρες είναι πως οι μεγάλοι κατασκευαστές όπως η Skoda έχουν συγκεκριμένα στάνταρ για τη λειτουργία και την αποτελεσματικότητα τους. Οι καθαριστήρες θα πρέπει να κάνουν τη δουλειά τους σωστά ακόμη και στις υψηλότερες ταχύτητες που μπορεί να κινηθεί ένα αυτοκίνητο, τα μπεκ θα πρέπει να καταλαμβάνουν όσο δυνατόν μεγαλύτερη επιφάνεια κατά τον ψεκασμό, ενώ κατά την εξέλιξη λαμβάνεται υπόψη ακόμη και ο τρόπος που ψεκάζει το μπεκ. Ο τελευταίος δεν θα πρέπει να αποσπά την προσοχή του οδηγού όταν το όχημα βρίσκεται εν κινήσει σε καμία περίπτωση.

Η Skoda συστήνει να ελέγχουμε συχνά την κατάσταση των υαλοκαθαριστήρων μας αλλά και του πλυστικού συστήματος για να μην βρεθούμε προ εκπλήξεων, ενώ καλό θα ήταν να αλλάζουμε τα μάκτρα κάθε έξι μήνες, παρόλο που στον τομέα της ανοχής δοκιμάζονται για μεγαλύτερο διάστημα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το νέο B-SUV πέτυχε ένα παραγωγικό ορόσημο για την τσέχικη εταιρεία καθώς η παραγωγή του έφτασε τις 100.000 μονάδες μέσα σε λιγότερο από έναν χρόνο....
Η συγκεκριμένη έκδοση έρχεται με τον 1.0 TSI και χειροκίνητο κιβώτιο! Δείτε το χρηματοδοτικό που ισχύει μέχρι 31/12......
Το "Skoda Offers" φέρνει μειωμένες τιμές μέχρι το τέλος του 2025 για ετοιμοπαράδοτα μοντέλα. Τι ισχύει στην περίπτωση του Skoda Scala......
Χαμηλότερη τιμή που ισχύει για συγκεκριμένο αριθμό ετοιμοπαράδοτων αυτοκινήτων! Δείτε μέχρι πότε ισχύει, αλλά και το χρηματοδοτικό πρόγραμμα....
Η Skoda ανακοίνωσε τα Skoda Offers με ειδικές τιμές και σημαντικά οφέλη για τους ενδιαφερόμενους, για τα πιο δημοφιλή μοντέλα της εταιρείας....
Την εποχή που οι Ιάπωνες άρχισαν να προκαλούν την ευρωπαϊκή αφρόκρεμα, η... Yamaha έφτιαξε το δικό της 12κύλινδρο supercar, το OX99-11, με τεχνολογία και μοτέρ...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

parking του αεροδρομίου

Αλλαγές στο Economy parking του αεροδρομίου – 5 ευρώ / ημέρα και μόνο online κράτηση

Leapmotor C10 REEV

Το SUV με αυτονομία σχεδόν 1.000 χλμ. και 215 ίππους – Μείωση τιμής στα 33.900 ευρώ

FIAT Grande Panda

Το φθηνότερο FIAT με αυτόματο κιβώτιο – Αυτοκίνητο της Χρονιάς με 20.800 ευρώ