Σημεία των καιρών θα πει κανείς, αλλά αργά ή γρήγορα θα μπει και αυτό το δίλημμα στην κουβέντα… Έχεις ένα αυτοκίνητο το οποίο το αγαπάς, αλλά πλέον τα έχει τα χρονάκια του, βγάζει προβληματάκια και καίει και αρκετά. Τι κάνεις; Το πουλάς ή το μετατρέπεις σε ηλεκτρικό;
Η μετατροπή ενός αυτοκινήτου με θερμικό κινητήρα δεν είναι κάτι νέο. Εδώ και αρκετά χρόνια στο εξωτερικό γίνονται μετατροπές ακόμη και κλασσικών αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά. Αυτό γίνεται δειλά δειλά και στην χώρα μας. Μάλιστα, πλέον το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το 2021 προϊδεάζει για τη σημαντική μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος στον κλάδο των μετακινήσεων και των μεταφορών, ενώ προνοεί και για την προετοιμασία ενός θεσμικού πλαισίου που θα επιτρέπει τη μετατροπή συμβατικών αυτοκινήτων και σε ηλεκτροκίνητα (δείτε εδώ το σχετικό σχέδιο δράσης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών).
Έτσι, αντί να ξοδέψεις δεκάδες χιλιάδες ευρώ για να αγοράσεις ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, μπορείς με μερικά χιλιάδες ευρώ να μετατρέψεις το δικό σου σε ηλεκτρικό. Πόσο κοστίζει η μετατροπή; Αυτό δεν μπορούμε να το πούμε με ακρίβεια, καθώς είναι σχεδόν αδύνατο να υπολογίσουμε, αφού κάθε αυτοκίνητο απαιτεί διαφορετική μελέτη και εργασία, ενώ έχει να κάνει και με την ισχύ και τις μπαταρίες που θα επιλεγούν.
Στην πράξη βέβαια, εξακολουθείτε να έχετε ένα παλιό αυτοκίνητο στην κατοχή σας, το οποίο δεν έχει σχεδιαστεί για να είναι ηλεκτρικό. Αυτό σημαίνει πως θα αλλάξει η οδική του συμπεριφορά και η κατανομή του βάρους, σίγουρα θα είναι πιο άμεσο στις επιταχύνσεις του, ενώ θα ξεχάσετε τι σημαίνει συνεργείο για το μοτέρ και τα αναλώσιμά του. Η αεροδυναμική του δεν θα είναι ιδανική για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ενώ ενδεχομένως να θυσιάσετε αρκετό από τον χώρο αποσκευών για τις μπαταρίες.
Προφανώς λοιπόν, όπως και κάθε επιλογή έτσι και αυτή έχει τα θετικά της και τα αρνητικά της. Εσείς τι θα κάνατε;