Aston Martin Lagonda: Απεριόριστη υπερβολή

Το 1976 η Aston Martin Lagonda ήρθε απευθείας από το Διάστημα, κατασκευάστηκε στο χέρι σε μόλις 645 μονάδες και εξαφανίστηκε αφήνοντας πίσω της μόνο απορίες

Σφηνοειδής, φουτουριστική, τεράστια (με μήκος που υπερέβαινε τα πέντε μέτρα), με διαστημικό πίνακα οργάνων και χειριστήρια από το… Star Trek, η Aston Martin Lagonda υπήρξε – και εν μέρει παραμένει ακόμη και σήμερα – ένα μνημείο στην αλόγιστη υπερβολή. Κι αν μοιάζει εξωπραγματική με τα σύγχρονα δεδομένα, τώρα δηλαδή που πλέον μπορεί κάποιος να ισχυριστεί με αξιώσεις πειστικότητας ότι «τα έχει δει όλα» ως προς τα είδη και τα σχήματα των οχημάτων, φαντάζεται κανείς το δέος και την περιέργεια που προκάλεσε το 1976 η Aston Martin Lagonda.

Εκτός όλων των άλλων επιμέρους στοιχείων της, η Lagonda δεν έμοιαζε καν με τις υπόλοιπες Aston Martin. Κι αυτό διότι η βρετανική εταιρεία δεν κατασκεύαζε σεντάν και τετράθυρα μοντέλα, διατηρώντας το σκληροπυρηνικό σπορ/πολυτελές προφίλ της. Παρ’ όλα αυτά, στο μέσον της δεκαετίας του 1970 η Aston Martin, για άλλη μία φορά στην πολυτάραχη ιστορία της, αντιμετώπιζε σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Την ιδέα της παραγωγής ενός ακραία καινοτόμου αυτοκινήτου συνέλαβαν οι τότε ιδιοκτήτες της Aston, μια αμερικανοβρετανική τριάδα, με έφεση στην τεχνολογική πρόοδο και το βλέμμα σταθερά στραμμένο προς το μέλλον.

Η μηχανική βάση της Lagonda ήταν ένας κινητήρας V8, χωρητικότητας 5.340 κ.εκ. με απόδοση από 280 έως 480 ίππους (αναλόγως των περιποιήσεων από τους βελτιωτικούς οίκους). Με βάρος περίπου δύο τόνων και με την προβληματική τροφοδοσία των καρμπιρατέρ, η… φρεγάτα της Aston Martin ουδέποτε δικαίωσε τις προσδοκίες όσων ονειρεύονταν υψηλές επιδόσεις αντίστοιχες με τις εντυπώσεις. Αλλά και οι οπαδοί των ηλεκτρονικών… μπλιμπλικιών, με τους διακόπτες αφής, τα LED στον πίνακα οργάνων, τις ψηφιακές ενδείξεις κ.λπ., γρήγορα απογοητεύονταν από την αξιοπιστία των εφαρμογών του αύριο.

Εξάλλου η χειροποίητη Lagonda δεν ήταν καθόλου φθηνή: Το 1976 κόστιζε κάτι λιγότερο από 50.000 λίρες, όπερ αντιστοιχεί σε 292.000 με τη σημερινή ισοτιμία. Ακόμη και η τιμή της ήταν συνεπής στον κανόνα της εξωφρενικής, απόλυτης υπερβολής.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πώς το Mercedes 35 hp του 1900 έγινε το πρώτο σύγχρονο αυτοκίνητο, εγκαινίασε τον σχεδιασμό των Mercedes-Benz και καθόρισε την εξέλιξη της αυτοκίνησης. Η συναρπαστική...
Κάποτε οι σχεδιαστές αυτοκινήτων έδιναν τον καλύτερό τους εαυτό ακόμη και στον πίνακα οργάνων! Και αυτός είναι ο λόγος που δημιουργήθηκαν μερικά αυτοκίνητα τόσο ξεχωριστά!...
Το Fiat Punto GT είναι "σταθμός" στην ιστορία της ιταλικής φίρμας. Πάμε να θυμηθούμε γιατί αγαπήθηκε τόσο πολύ από το κοινό......
Σήμερα θα γνωρίσουμε ένα αυτοκίνητο μοναδικό και πρωτότυπο, κυριολεκτικά, καθώς κατασκευάστηκε αποκλειστικά στο χέρι από έναν ιδιώτη, τον Vincenzo Marciano...
Το "απόλυτο" του χαρακτήρα και η υψηλή αναλογία ίππων ανά κιλό αρκούσαν για να λατρευτεί. Αυτό ήταν το Peugeot 106 Rallye που μεσουράνησε στα '90s......
33 χρόνια πριν, η Lotus πήρε ένα Opel και το μετέτρεψε σε ένα από τα ταχύτερα τετράπορτα της εποχής. Γνωρίστε το πισωκίνητο Lotus Omega......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής