Το Renault Clio εδώ και χρόνια ορίζει την κατηγορία των μικρών μοντέλων. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου το γεγονός πως δραστηριοποιείται με επιτυχία σε αυτήν εδώ και τρεις δεκαετίες, δίνοντάς μας μερικά εξαιρετικά μοντέλα κατά καιρούς. Επί ευρωπαϊκού εδάφους μάλιστα είναι Best Seller έχοντας ξεπεράσει προ πολλού τις 15.000.000 πωλήσεις. Τη νέα, πέμπτη γενιά του Clio την έχουμε ξαναδεί εδώ στο traction.gr και μπορείτε να βρείτε τις δοκιμές μας εδώ. Αυτή την φορά όμως οδηγούμε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα εκδοχή του, αυτήν του διπλού καυσίμου, η οποία διαθέτει δεύτερο ρεζερβουάρ με υγραέριο LPG, τοποθετημένο εργοστασιακά! Πάμε λοιπόν να το γνωρίσουμε και να δούμε πως είναι στην έκδοση με τον βενζινοκινητήρα 1.0 TCe LPG των 100 ίππων, ο οποίος στην συγκεκριμένη περίσταση συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.
Όμορφο ως Clio
Το Renault Clio ακολουθεί τα σχεδιαστικά μονοπάτια που χάραξε ο προκάτοχός του, με τις παρεμβάσεις να είναι μικρές αλλά διακριτές. Το αμάξωμά του παραμένει κομψό με τις καμπύλες να είναι το βασικό χαρακτηριστικό του, ενώ τα φώτα εμπρός και πίσω είναι και αυτά νέα. Ο επικεφαλής σχεδιασμού Laurens van den Acker προφανώς και δεν θέλησε να ρισκάρει, δημιουργώντας ένα σύνολο το οποίο θα είναι εύκολα αναγνωρίσιμο αλλά και σύγχρονο. Οι διαστάσεις του νέου Renault Clio έχουν διαφοροποιηθεί και αυτές με την σειρά τους, καθώς πλέον το μήκος είναι στα 4.050 χλστ. (μόλις 12 χιλιοστά μικρότερο από το μοντέλο που αντικαθιστά), ενώ πλάτος και ύψος είναι στα 1.988 χλστ. και 1.440 χλστ. αντίστοιχα. Όσον αφορά το μεταξόνιό του, αυτό είναι στα 2.583 χλστ. Διαστάσεις που σε συνδυασμό με το γρήγορο τιμόνι (2,7 στροφές από άκρη σε άκρη) χαρίζουν κύκλο στροφής μεταξύ πεζοδρομίων στα 10,42 μ. Στην συγκεκριμένη έκδοση, δεν έχει να επιδείξει κάποιες διαφορές που να μαρτυρούν πως πρόκειται για μοντέλο διπλού καυσίμου.
Οι λεπτομέρειες κάνουν την διαφορά
Περνώντας στο εσωτερικό του Renault Clio, αντιλαμβάνεσαι πως εδώ οι σχεδιαστές έδωσαν προτεραιότητα σε στοιχεία που έχουν ουσία και όχι σε αυτά που εντυπωσιάζουν. Η εργονομία και η πρακτικότητα ήταν το ζητούμενο εξ αρχής και αυτό φαίνεται. Ακόμη και η τοποθέτηση της οθόνης για το σύστημα πολυμέσων έχει γίνει έτσι ώστε να είναι στο καλύτερο δυνατό σημείο τόσο για τον χειρισμό της όσο και για την ορατότητα του οδηγού. Οι διακόπτες είναι σε σωστή θέση και απόσταση από τον οδηγό, ενώ στο τιμόνι η Renault εξακολουθεί να διαθέτει τα κουμπιά για τον χειρισμό των συστημάτων περιορισμού ταχύτητας και cruise control, με το χειριστήριο για τον χειρισμό του συστήματος να είναι αυτόνομο, τοποθετημένο πίσω από την στεφάνη του τιμονιού, στην κολόνα, από την δεξιά πλευρά. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και πλήρης ενδείξεων και ανάμεσα στα αναλογικά όργανα έχει μία ψηφιακή οθόνη 4,2 ιντσών. Η οθόνη για το σύστημα πολυμέσων Easy Link στο κέντρο του ταμπλό είναι 7 ιντσών και είναι εύκολη στον χειρισμό της, χωρίς να χρειάζεται ιδιαίτερη εξοικείωση (υπάρχουν και εκδόσεις με μεγαλύτερη οθόνη τόσο στον πίνακα οργάνων 7 ιντσών, όσο και στο ταμπλό 9,3 ιντσών). Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για τους επιβάτες και τα μικροαντικείμενά τους, ενώ για τις αποσκευές είναι στην κορυφή της κατηγορίας με 391 λίτρα (1.069 με την αναδίπλωση του καθίσματος σε αναλογία 60:40). Αξίζει να τονίσουμε πως ο χώρος για επιβάτες και αποσκευές δεν έχει μειωθεί καθώς το ρεζερβουάρ 32 λίτρων του LPG βρίσκεται στον χώρο της ρεζέρβας. Και που διαφέρει η έκδοση LPG, από τις υπόλοιπες; Πρώτα από όλα διαθέτει διακόπτη για την εναλλαγή καυσίμου (από βενζίνη σε υγραέριο και το αντίθετο), ενώ στον πίνακα οργάνων προβάλλονται πληροφορίες στον υπολογιστή ταξιδιού ξεχωριστά για την κίνηση με υγραέριο και με βενζίνη. Έτσι μπορείτε να δείτε πόσο είναι η μέση κατανάλωσή σας με υγραέριο ή με βενζίνη και φυσικά πόση αυτονομία έχετε με υγραέριο ή βενζίνη κλπ. Επίσης, υπάρχει ειδική ενδεικτική λυχνία στον πίνακα οργάνων σε πράσινο χρώμα, που ενημερώνει για το αν καταναλώνουμε LPG ή βενζίνη.
Δυνατός ο 1000άρης
Ο βενζινοκινητήρας 1.0 TCe που κινεί το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν πάρα πολύ καλός σε απόδοση αλλά και σε λειτουργία. Σύμφωνα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά που δημοσιεύει η Renault, είναι 999 κ.εκ. και αποδίδει 100 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 170 Nm ροπής στις 3.500. Στην πράξη έχουμε να κάνουμε με ένα μοτέρ το οποίο λειτουργεί αρκετά καλά και με… ψυχή ακόμη και σε χαμηλό ρυθμό περιστροφής. Η δύναμή του απλώνεται καλά σε όλο το φάσμα στροφών, χάρη και στην καλή συνεργασία με το εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων. Η λειτουργία του είναι πολύ καλή για τρικύλινδρο μοτέρ με τούρμπο. Ο θόρυβος που παράγει δεν είναι ενοχλητικός, ενώ οι κραδασμοί του δεν περνούν στην καμπίνα, παρά μόνο σε συνθήκες πλήρους επιτάχυνσης. Η μέση κατανάλωσή του σύμφωνα με τις νέες αυστηρές μετρήσεις WLTP είναι στα 5,4 – 6,0 λίτρα/100 χλμ. (με βενζίνη) και στα 6,9 – 7,8 λίτρα/100 χλμ. με υγραέριο, ενώ εκπέμπει 107-121 γρ./χλμ CO2. Στην πράξη, οι τιμές κατανάλωσης που είδαμε εμείς ήταν κατά 1 λίτρο αυξημένες, σε σχέση με τις εργοστασιακές μετρήσεις που βλέπετε πιο πάνω. Είναι σημαντικό όμως εδώ να πούμε πως με 39 λίτρα ρεζερβουάρ βενζίνης και με 32 λίτρα ρεζερβουάρ υγραερίου έχει αυτονομία περίπου 1.000 χλμ. Κατά τα άλλα, το νέο Renault Clio και σε αυτή την έκδοση παραμένει πιστό στην οδική συμπεριφορά στην οποία μας έχει συνηθίσει και στο παρελθόν. Ανάλαφρο πάτημα στις στροφές, στις οποίες αναδεικνύει τα δυναμικά του χαρακτηριστικά και το πάρα πολύ καλό κράτημά του και στιβαρό στο αυτοκινητόδρομο. Η άνεση της ανάρτησης είναι σε πολύ καλό επίπεδο, ενώ το ίδιο ισχύει και για την ηχομόνωση. Τα φρένα είναι ισχυρά και το τιμόνι άμεσο και αρκετά καλό για τα δεδομένα της κατηγορίας και της… εποχής, σε πληροφόρηση.
Το νέο Renault Clio, το οποίο δεν πρέπει να ξεχνάμε πως είναι κορυφαία και στην παθητική ασφάλεια σύμφωνα με τον Euro NCAP, στην έκδοση Dynamic με LPG, όπως ακριβώς αυτή της δοκιμής μας, κοστίζει 19.150 ευρώ και ο εξοπλισμός του είναι πλούσιος. Αξίζει μάλιστα να αναφέρουμε πως συνοδεύεται από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών και οδική βοήθεια 3 ετών.