Ευρώπη: Μείωση στις εκπομπές CO2 το 2020 ελέω ηλεκτρικών

Η αυξανόμενη διείσδυση των ηλεκτρικών στις ευρωπαϊκές αγορές φέρνει σιγά-σιγά και τα πολυπόθητα αποτελέσματα στη μείωση των εκπομπών CO2.
2020 Ε.Ε. μείωση ρύπων αυτοκίνητα, ταξινομήσεις

Ειδικότερα και σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει η JATO, η αυξημένη ζήτηση και κατά συνέπεια ταξινομήσεις που παρουσίασαν τα ηλεκτρικά μοντέλα τη δύσκολη χρονιά που μας πέρασε, έφερε μαζί της και μείωση στον μέσο όρο των εκπομπών CO2.

Συγκεκριμένα, στα στοιχεία που παρουσιάζει η JATO και αφορούν τις ταξινομήσεις σε 21 χώρες της Γηραιάς Ηπείρου το 2020, ο μέσος όρος εκπομπών CO2 ανήλθε σε 106 γρ./χλμ., κατά το πρότυπο NEDC, μια τιμή χαμηλότερη κατά 12% σε σχέση με το μέσο όρο της προηγούμενης (2019) χρονιάς.

“Αν και η Ε.Ε. πρέπει να κάνει ακόμη πολλά για να πιάσει τους στόχους που έχει θέσει η Κομισιόν για τις εκπομπές CO2, οι κατασκευαστές επέδειξαν σημαντική πρόοδο με τη διαθέσιμη γκάμα και τις πωλήσεις τους (σ.σ. στα ηλεκτρικά) το 2020.”, δηλώνει σχετικά ο αναλυτής της JATO, Gelipe Munoz.

Τη χρονιά που μας πέρασε οι ταξινομήσεις των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων ανήλθαν σε 1,2 εκατ. μονάδες με την αναλογία να φτάνει στο 10,6% επί του συνόλου των ταξινομήσεων. Έναντι του 2019, όπου καταγράφηκαν 466.000 ταξινομήσεις για τις παραπάνω κατηγορίες μοντέλων (3,1% επί του συνόλου) η αύξηση είναι τουλάχιστον αξιόλογη.

Έξι από τις 21 χώρες, για τις οποίες συλλέγει δεδομένα η JATO κατάφεραν μάλιστα να “πέσουν” σε μέσο όρο κάτω από τα 100 γρ./χλμ. σύμφωνα με τις ταξινομήσεις τους και κατά το πρότυπο NEDC. Οι χώρες αυτές είναι η Σουηδία (93,3), η Ολλανδία (83,1), η Δανία (90,1), η Πορτογαλία (90,8), η Γαλλία (97,2) και η Φινλανδία (99,6).

Στην άλλη άκρη βρίσκεται η Σλοβακία, η Πολωνία και η Τσεχία με μέσο όρο τα 119,2, 118,8 και 118,3 γρ./χλμ. αντίστοιχα. Η Ελλάδα βρίσκεται σχετικά σε καλό δρόμο, δεδομένης και των πολύ χαμηλών ταξινομήσεων ηλεκτρικών και εξηλεκτρισμένων μοντέλων επί του συνόλου, με μέσο όρο στα 107,8 γρ./χλμ.

Να σημειωθεί ότι τα παραπάνω νούμερα αφορούν στην πτώση των εκπομπών CO2 για ταξινομήσεις νέων μοντέλων τις χρονιές που αναφέρουμε και δεν αφορούν το σύνολο του στόλου των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους αυτών των χωρών.

Πηγή: JATO

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Με μικρή πτώση έναντι του Νοεμβρίου του 2024 έκλεισε ο περασμένος μήνας στις ταξινομήσεις δικύκλων με το σύνολο όμως στο 11μηνο να βρίσκεται ψηλότερα....
Η smart επιταχύνει την επιστροφή του εμβληματικού της αυτοκινήτου πόλης, το οποίο μπαίνει σε φάση εντατικών δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες....
Το νέο πρωτότυπο αυτοκίνητο της γαλλικής εταιρείας προϊδεάζει για την επιστροφή των MPVs προσφέροντας χώρους δυσανάλογα μεγάλους για τα μόλις 4,10 μ. μήκους του....
Η Volkswagen ανακοίνωσε Smart Deals και για plug-in hybrid (eHybrid) μοντέλα της, προσφέροντας και για αυτά ειδικές τιμές με σημαντικό όφελος....
Το νέο B-SUV πέτυχε ένα παραγωγικό ορόσημο για την τσέχικη εταιρεία καθώς η παραγωγή του έφτασε τις 100.000 μονάδες μέσα σε λιγότερο από έναν χρόνο....
Ολοκληρωμένη στρατηγική απανθρακοποίησης σε όλο τον κύκλο ζωής, με σκοπό την επίτευξη μηδενικών εκπομπών ρύπων......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Toyota C-HR+

Το SUV της Toyota με 11ετή εγγύηση και έως 343 ίππους – Που θα το δείτε από κοντά

Honda

Ελληνική αγορά μοτοσικλέτας: Άνοδος στο 11μηνο του 2025 – Οι εταιρείες που “σάρωσαν”

smart #2 δοκιμές εξέλιξης 2025

Ξεκίνησαν οι δοκιμές για το εμβληματικό διθέσιο πόλης – Πότε παρουσιάζεται