Με στόχο τη δημιουργία μοντέλων που ανήκουν σε premium κατηγορίες η Williams Advanced Engineering (WAE) συνεργάστηκε με την Italdesign με τη εγχείρημα να αποδίδει ένα νέο “καρπό”, μια πλατφόρμα πάνω στην οποία μπορούν να “πατήσουν” πολλά και διαφορετικά νέα μοντέλα. Η Italdesign, θυγατρική της VE, που έχει βάλει και αυτή το χεράκι της στην τεχνολογική εξέλιξη της πλατφόρμας ονόματι EVX θα είναι υπεύθυνη και για τη σχεδίαση των εκάστοτε αμαξωμάτων σύμφωνα και με τις επιθυμίες των ενδιαφερόμενων κατασκευαστών.
Διαβάστε επίσης – 26 χρόνια ESP: Επέτειος για Mercedes και Bosch
Η hi end EVX πλατφόρμα επιτρέπει στην στάνταρ μορφή την τοποθέτηση ηλεκτρικών κινητήρων με ισχύ έως και 1360 ίππους αλλά και την τοποθέτηση συστοιχίας μπαταριών από 104 έως και 120 kWh. Ανάλογα με το μοντέλο που θα χτιστεί πάνω της η μπαταρίες μπορούν να φτάσουν έως και τα 160 kWh, κάτι που θα επιτρέψει θεωρητική αυτονομία έως και 1.000 χλμ. Το μεταξόνιο μπορεί επίσης να μεταβληθεί από τα 2.900 έως τα 3.100 χλστ.
Η Williams έχει τρομερή τεχνογνωσία πάνω στο συγκεκριμένο κομμάτι λόγω και της εμπλοκής της ως προμηθευτής μπαταριών στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula E την περίοδο 2014, μια συνεργασία που θα ξεκινήσει ξανά το 2022. Οι Βρετανοί προμηθεύουν παράλληλα με μπαταρίες το πρωτάθλημα Τουρισμού ETCR αλλά και το Extreme-E.
Η νέα ηλεκτρική πλατφόρμα, που φέρει τα ηλεκτρικά μοτέρ αλλά και την κάσα των μπαταριών (τον πυρήνα όλης της δομής), έχει σχεδιαστεί για να αποτελεί φέρον τμήμα του πλαισίου. Αυτό είναι που της δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί ως βάση για διαφορετικούς τύπους αυτοκινήτων, από cabrio έως SUV, με την στιβαρότητα της να βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Φέρει επίσης και τα “υποπλαίσια” για την αναρτήσεις αλλά και τις ελεγχόμενες ζώνες παραμόρφωσης και αυτό, σύμφωνα με τις δύο εταιρίες μειώνει και το κόστος παραγωγής.
Διαβάστε επίσης: Ford, BMW και Solid Power επενδύουν 130 εκατ. για solid state μπαταρίες
Οι δύο εταιρίες αναφέρουν ότι με τη νέα τους δημιουργία στοχεύουν σε εταιρίες που θέλουν νέα ηλεκτρικά μοντέλα με παραγωγή έως 10.000 μονάδες ετησίως, εκ των οποίων οι 500 μπορούν να κατασκευαστούν και στις εγκαταστάσεις της Italdesign.
“Στοχεύουμε σε αρχιτεκτονικές οχημάτων για τις αγορές των GT, sedan, crossover και cabrio, που μπορούν να εξατομικευτούν πλήρως εκτός σε εξωτερική και εσωτερική σχεδίαση.
Τώρα αυτό που μένει είναι να δούμε ποια εταιρία θα παρουσιάσει πρώτη μοντέλο βασισμένο στην πλατφόρμα EVX.