Η κίνηση και το μοτέρ μπροστά, η υπετροφοδότηση και το hatchback αμάξωμα του Honda Civic Type R “κοντράρονται” με την… καθαρόαιμη αρχιτεκτονική του πρώτης γενιάς NSX όπου ο κινητήρας βρίσκεται στο κέντρο, το μοτέρ είναι ατμοσφαιρικό και η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Honda Jazz Crosstar e:HEV
Πριν από 25 περίπου χρόνια μια κόντρα ανάμεσα σε ένα καυτό hatchback και ένα σπορ coupe με τις παραπάνω προδιαγραφές θα φάνταζε από κωμική έως και καθαρά φανταστική, αφού στις αρχές της 10ετίας του ’90, που το NSX έκανε την εμφάνιση του, οι σπορ εκδόσεις των γρήγορων 3θυρών και 5θυρων μικρομεσαίων μοντέλων ήταν πραγματικά ελάχιστες και στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων -εκτός ίσως από την Lancia Delta Integrale- οι επιδόσεις μεταξύ των δύο κατηγοριών απείχαν μεταξύ τους έτη φωτός.
Ένα τέταρτο του αιώνα αργότερα, τα σημερινά καυτά προσθιοκίνητα hatchbacks είναι πραγματικά γρήγορα έχοντας στο οπλοστάσιο τους… 25 επιπλέον χρόνια εξέλιξης και αμείλικτου ανταγωνισμού αλλά και μια αρμαθιά από προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα που τα κάνουν ακόμη πιο γρήγορα αλλά και φιλικά στην οδήγηση.
Κάπως έτσι φτάνουμε σε αυτό το video που δημιούργησαν οι συντελεστές του βρετανικής εκπομπής “Fifth Gear” βάζοντας απέναντι στο εμβληματικό NSX την προσθιοκίνητη σπορ βολίδα που ακούει στο όνομα Civic Type R και νιώθει κάτι παραπάνω από άνετα σε περιβάλλον πίστας.
Μπορεί ένα 30χρονης σχεδίασης κουπέ (σ.σ. το συγκεκριμένο είναι ένα από τα τελευταία που βγήκαν από την γραμμή παραγωγής το 2005), που σχεδιάστηκε για να τα “βάλει” ακόμη και με τις 8κύλινδρες Ferrari εκείνης της εποχής, να γυρίσει ταχύτερα στη βρετανική πίστα Castle Combe από το τρέχον Civic Type R; Η απάντηση στο παρακάτω video.