Ευρώπη: Ηλεκτρικά και PHEV διπλασίασαν το μερίδιο τους. Συρρίκνωση για τα diesel

Τα αμιγώς ηλεκτρικά και PHEV μοντέλα αυξάνουν διαρκώς το μερίδιο τους στην Ευρώπη σύμφωνα και με τα τελευταία στοιχεία του ACEA.
MyAuto

Το δεύτερο τρίμηνο του 2021 είδε τα ηλεκτρικά και plug-in μοντέλα να διευρύνουν το μερίδιο που κατέχουν στην πίτα των ταξινομήσεων έναντι των συμβατικών αυτοκινήτων, που παρουσίασαν επίσης αύξηση στις ταξινομήσεις τους αλλά με χαμηλότερο ρυθμό έναντι των άλλων δύο κατηγοριών.

Διαβάστε επίσης – ICCT: Μονόδρομος τα ηλεκτρικά για ένα βιώσιμο μέλλον

Από τον Απρίλιο έως και τον Ιούνιο που μας πέρασε, οι ταξινομήσεις των μοντέλων με συμβατικούς κινητήρες βενζίνης πετρελαίου αυξήθηκε σε όλη την Ε.Ε. κατά 25,3% και 7,8% αντίστοιχα έναντι του ίδιου διαστήματος της περσινής χρονιάς. Με την αγορά των ηλεκτρικών και εξηλεκτρισμένων μοντέλων να αυξάνεται με σημαντικά ταχύτερο ρυθμό, τα μοντέλα με κινητήρες βενζίνης είδαν το συνολικό τους μερίδιο να μειώνεται περίπου κατά 10% και να πέφτει από το 51,9% στο 41,8%.

Ακόμη μεγαλύτερη ήταν η μείωση του μεριδίου για τα μοντέλα με κινητήρες diesel. Η άλλοτε ισχυρή κατηγορία επί ευρωπαϊκού εδάφους είδε το μερίδιο της να συρρικνώνεται ακόμη περισσότερο και να πέφτει από το 29,4% του δεύτερου τριμήνου του 2020 στο μόλις 20,4% για το αντίστοιχο διάστημα της φετινής χρονιάς.

Αντίθετα κινήθηκαν τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που είδαν τις ταξινομήσεις τους να εκτινάσσονται κατά 231,6% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2020 και να φτάνουν στα 210.298 αυτοκίνητα.

Αντίστοιχη είναι και η εικόνα για τα plug-in ηλεκτρικά με την αύξηση να φτάνει στο 255,8% και τις 235.700 μονάδες.

Διαβάστε επίσης – Peugeot: 100% εξηλεκτρισμένη γκάμα έως το 2025

Μεγάλη συνεισφορά στον εκρηκτικό ρυθμό με τον οποίο αυξάνονται οι ταξινομήσεις των EV είχαν οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία) στα αμιγώς ηλεκτρικά αλλά και στα PHEV.

Αναφορικά με τις συνολικές ταξινομήσεις τα υβριδικά ήταν και η κατηγορία με τις υψηλότερες ταξινομήσεις στα μη συμβατικά μοντέλα φτάνοντας στις 541.162 μονάδες και σημείωσαν αύξηση 213,5% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2020.

Υπερδιπλάσιες παρουσιάστηκαν οι ταξινομήσεις των LPG μοντέλων που κατέγραψαν αύξηση 134,1% και έφτασαν στις 59.363 μονάδες.

Αυξημένη ήταν και η ζήτηση για μοντέλα που κινούνται με φυσικό αέριο, ειδικά στην Ιταλία που συγκεντρώνει το 75% των συνολικών ταξινομήσεων. Για το δεύτερο τρίμηνο του 2021 οι ταξινομήσεις έφτασαν στις 13.497 μονάδες με την αύξηση να φτάνει στο 41,8%.

Δείτε στο παρακάτω διαδραστικό διάγραμμα τις ταξινομήσεις των νέων αυτοκινήτων που κινούνται με εναλλακτικούς τύπους καυσίμου στην Ε.Ε. αλλά και σε κάθε χώρα ξεχωριστά.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Την εποχή που οι Ιάπωνες άρχισαν να προκαλούν την ευρωπαϊκή αφρόκρεμα, η... Yamaha έφτιαξε το δικό της 12κύλινδρο supercar, το OX99-11, με τεχνολογία και μοτέρ...
Η αντιπροσωπεία της Omoda & Jaecoo δίνει τη δυνατότητα στο κοινό να δει από κοντά το plug-in υβριδικό Jaecoo 7 SHS-P χωρίς να επισκεφτεί κάποια...
Το σκληροτράχηλο pick up με το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης κατάφερε να αποσπάσει μία ακόμη διεθνή διάκριση....
Η κινέζικη εταιρεία ήρθε στην ελληνική αγορά και παρουσιάζει το πρώτο μοντέλο που θα φέρει στην Ελλάδα, σε έναν πολύ δημοφιλή προορισμό....
Ένα μοντέλο ξεχώρισε από την οργάνωση Automotive Researchers and Journalists Conference of Japan και πήρε το Ειδικό Βραβείο “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026”....
Είναι με διαφορά η δημοφιλέστερη μάρκα στην Ευρώπη! Δείτε την εταιρεία που πουλάει περισσότερο από την Toyota το 2025......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής