O… Φράνκενσταιν της αυτοκίνησης!

Θύμα της βρετανικής σύγχυσης για το πώς θα μπορούσε να σωθεί η εθνική αυτοκινητοβιομηχανία, το Triumph Lynx δεν τα κατάφερε ποτέ...
Triumph lynx

Στο μέσον της δεκαετίας του ’70, η British Leyland είχε το μεγαλεπήβολο όραμα να αναστήσει την παραπαίουσα βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία στο σύνολό της. Οι όμιλοι στους οποίους εντάσσονται προβληματικές μάρκες είναι μια επιχειρηματική φόρμουλα του σήμερα, οπότε, τηρουμένων των αναλογιών, η British Leyland ήταν μπροστά από την εποχή της. Τόσο μπροστά όμως, ώστε τελικά απέτυχε παταγωδώς. Παράξενα σχήματα, αναντίστοιχα με τις απαιτήσεις της αγοράς αλλά κυρίως προβληματικά και αναξιόπιστα τελικά προϊόντα, οδήγησαν την British Leyland στη χρεοκοπία.

Μία από τις πάμπολλες αποτυχίες ήταν το Triumph Lynx, ένα τετραθέσιο σπορ κουπέ, το οποίο, υποτίθεται, θα εκθρόνιζε το δημοφιλές και εξαιρετικά επιτυχημένο Ford Capri. Με τη γνωστή και μη εξαιρετέα μέθοδο του δρος Φρανκενστάιν – ή, κοινώς, το «κόψε-ράψε» – οι σχεδιαστές της British Leyland πήραν ως βάση το διθέσιο Triumph TR7, διατήρησαν το σφηνοειδές εμπρός μέρος με τους αναδυόμενους προβολείς και απλώς επανασχεδίασαν τα οπίσθια του «Λύγκα». Το αποτέλεσμα έμοιαζε σαν ένα υβρίδιο δύο διαφορετικών αυτοκινήτων ή, όπως σαρκάζοντας παρατηρούσαν κάποιοι δημοσιογράφοι, το Lynx έδινε την εντύπωση ενός μοντέλου το οποίο σχεδιάστηκε από δύο designers που ήταν τσακωμένοι άγρια και δεν μιλούσαν ο ένας στον άλλον.

Όπως και να ’χει, πάντως, το Triumph Lynx επρόκειτο να εφοδιαστεί με έναν κινητήρα V8 της Rover, χωρητικότητας 3,5 λίτρων, με απόδοση 190 ίππων. Εάν αυτό συνέβαινε, το Lynx θα μπορούσε να αντιμετωπίσει με αξιώσεις το Ford Capri στις πιο ισχυρές εκδόσεις του.

Τελικά, όμως, το 1978 η British Leyland αποφάσισε να κλείσει το εργοστάσιο όπου θα παραγόταν και το Triumph Lynx καταδικάστηκε σε επ’ αόριστον εξορία στους αιώνιους πάγους της αυτοκινητικής ιστορίας.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πώς το Mercedes 35 hp του 1900 έγινε το πρώτο σύγχρονο αυτοκίνητο, εγκαινίασε τον σχεδιασμό των Mercedes-Benz και καθόρισε την εξέλιξη της αυτοκίνησης. Η συναρπαστική...
Σήμερα θα γνωρίσουμε ένα αυτοκίνητο μοναδικό και πρωτότυπο, κυριολεκτικά, καθώς κατασκευάστηκε αποκλειστικά στο χέρι από έναν ιδιώτη, τον Vincenzo Marciano...
H προπομπός της E-Class, η εμβληματική W 124, κλείνει φέτος 39 χρόνια από τότε που παρουσιάστηκε και έφερε μια νέα τάξη πραγμάτων για την γερμανική...
Η BMW Z3 M Coupe ξεκίνησε μυστικά και παραμένει ένα από τα πιο οδηγοκεντρικά αυτοκίνητα του M Division. Γνωρίστε το «ασχημόπαπο» της BMW......
Η Mercedes C111 παραμένει μέχρι σήμερα ένα από τα πιο καινοτόμα αυτοκίνητα που παρουσιάστηκαν ποτέ. Αξίζει, λοιπόν, να τη γνωρίζουμε......
Όταν ξεκίνησε να γράφεται το κείμενο είχε σκοπό να παρουσιάσει την εμβληματική Maserati Α6GSC/53 Berlinetta. Κατά τη διάρκεια της έρευνας, λοξοδρομήσαμε......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής