H αλήθεια είναι πως περίμενα να συναντήσω μια φτωχή χώρα χωρίς ιδιαίτερες υποδομές, μακριά ακόμα και από την Ελληνική πραγματικότητα. Διαψεύστηκα πανηγυρικά καθώς οι Πολωνοί δεν έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα από μια μέση ευρωπαϊκή χώρα όπως η Αυστρία.
Σε αντίθεση με την χώρα μας, τα τελευταία χρόνια εκεί έχουν πραγματοποιηθεί δεκάδες επενδύσεις σε όλους του κλάδους και ιδιαίτερα στην αυτοκινητοβιομηχανία όπου πολλές εταιρίες πλέον έχουν εργοστάσια παραγωγής. Πριν από περίπου ένα χρόνο εγκαινιάστηκε η πίστα Silesia Ring, στα νότια της Πολωνίας και η Porsche επέλεξε να δημιουργήσει εκεί ένα από τα 19 συνολικά κέντρα εκπαίδευσης για τους πιστούς της μάρκας και όχι μόνο.
Δεν πρόκειται για απλές σχολές καθώς προσφέρουν μια μοναδική εμπειρία σε όσους τις παρακολουθήσουν. Εκεί αντιλαμβάνεσαι το πάθος των ανθρώπων της Porsche για τα αυτοκίνητα επιδόσεων και τη θέληση για συνεχή εξέλιξη των μοντέλων. Φυσικά για τους εκπαιδευτές δεν είναι μια εύκολη υπόθεση καθώς πρέπει να μυήσουν τους «μαθητές» στα μυστικά της οδήγησης των κορυφαίων μοντέλων του Γερμανού κατασκευαστή.
Κατά τη μεγαλύτερη διάρκεια της πρώτης μέρας οι περισσότερες ασκήσεις εισάγουν τον οδηγό στον κόσμο των 911 και από την άλλη μεριά επιτρέπουν στους εκπαιδευτές να αναγνωρίσουν το επίπεδο του κάθε οδηγού. Στο τέλος κάθε άσκησης ακολουθεί μια μικρή κουβέντα-ενημέρωση όπου αναλύονται τα όποια λάθη με σκοπό την άμεση βελτίωση του οδηγού. Η δεύτερη μέρα είναι ακόμα πιο διασκεδαστική καθώς ακολουθούν γρήγοροι γύροι μέσα στην πίστα και ασκήσεις πλαγιολίσθησης.
Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για πρώτη φορά τη νέα Porsche 911 GT2 RS, που είναι και η γρηγορότερη 911 όλων των εποχών. Ωμή δύναμη που θυμίζει άλλες εποχές καθώς ο οδηγός έχει να διαχειριστεί 700 ίππους στον πίσω άξονα από έναν κινητήρα 3.800 κ.εκ. με διπλά τούρμπο. Απαιτεί σεβασμό και ήρεμες κινήσεις ενώ η χρήση του PSM (Porsche Stability Management) στην ρύθμιση Sport ενδείκνυται για οδήγηση μέσα στην πίστα καθώς επιτρέπει το ελαφρύ γλίστρημα και επεμβαίνει μόνο όταν είναι πραγματικά απαραίτητο. Η επιτάχυνση από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ. έρχεται σε μόλις 2,8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 340 χλμ/ώρα.
Μετά την GT2 RS η ατμοσφαιρική GT3 RS με τον κινητήρα των 4.000 κ.εκ. και τους 520 ίππους φαίνεται αρκετά πιο «γήινη» και ισορροπημένη, ενώ ο ήχος του κινητήρα που “στροφάρει” μέχρι περίπου τις 8.500 σ.α.λ είναι μαγικός.
Εντυπωσιακές και οι δύο κορυφαίες εκδόσεις RS αν μιλάμε όμως για την πιο ισορροπημένη 911 αυτή βρίσκεται στην έκδοση GTS με τον 3λιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 450 ίππων. Το χαμηλότερο βάρος σε συνδυασμό με την χαμηλότερη απόσταση από το έδαφος καθιστούν την 911 GTS την διασκεδαστικότερη 911 που έχουμε οδηγήσει.