Alfa Romeo 155 V6 Ti DTM: Κερδίζοντας τους Γερμανούς, μέσα στο σπίτι τους (+video)

Τετρακίνητη, με βάρος 1.040 κιλά και έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 420 ίππων που στρόφαρε μέχρι τις 11.800 σ.α.λ. Η μελωδία της ευτυχίας... για τα 30 χρόνια της 155!

Βασικό κομμάτι στη μακροχρόνια πορεία της Alfa Romeo ήταν πάντα οι αγώνες και αυτή τη φορά θα θυμηθούμε μία από τις πιο επιτυχημένες στιγμές στην ιστορία της. Μεταφερόμαστε, λοιπόν, πίσω στο 1993, όταν η αγωνιστική Alfa Romeo 155 V6 Ti DTM κατάφερε να διαπρέψει στο γερμανοκρατούμενο DTM (Deutsche Tourenwagen Meisterschaft), αφήνοντας πίσω της τους πάντας. Ας γνωρίσουμε το αυτοκίνητο που πέτυχε αυτή την τεράστια εκτός έδρας νίκη!

Twin-Spark: Η τεχνολογία που “εκτόξευσε” τους κινητήρες της Alfa Romeo (+video)

Σύμφωνα με τους τότε κανονισμούς του DTM, τα αγωνιστικά αυτοκίνητα έπρεπε να φέρουν την ίδια χωρητικότητα κινητήρα με το μοντέλο παραγωγής, η οποία σε καμία περίπτωση να μην ξεπερνά τα 2,5 λτ. και οι κύλινδροι να μην είναι περισσότεροι από έξι. Οι προδιαγραφές ταίριαζαν “γάντι” στους Ιταλούς, με το αγωνιστικό τμήμα υπό την ηγεσία του Giorgio Pianta να δημιουργεί την θρυλική Alfa Romeo 155 V6 Ti DTM.

Ως βάση για τη δημιουργία του αγωνιστικού κινητήρα χρησιμοποιήθηκε o “μονομπλόκ” V6 χωρητικότητας 2.498 κ.εκ. της 155 παραγωγής. Αρχικά, αποφασίστηκε το μοτέρ να περιστραφεί κατά 90 μοίρες, ώστε να τοποθετηθεί στον διαμήκη άξονα επιτρέποντας την χρήση συστήματος τετρακίνησης. Πράγματι, μέσω κιβωτίου έξι σχέσεων το 33% της ροπής πήγαινε μπροστά και το και το υπόλοιπο 67% πίσω.

Οι βαλβίδες εισαγωγής ήταν κατασκευασμένες από τιτάνιο, υπήρχε σύστημα ξηρής λίπανσης, άλλα και ένα ηλεκτρονικό σύστημα που συνεργαζόταν με δύο τριοδικούς καταλύτες που περιόριζαν τις εκπομπές ρύπων. Με βάρος μόλις 110 κιλά, ο V6 κινητήρας απέδιδε 420 ίππους στις 11.800 σ.α.λ., ενώ συνολικά η 155 V6 Ti ζύγιζε μόλις 1.040 κιλά, λόγω και του κατασκευασμένου από ανθρακονήματα αμαξώματος. Η τελική ταχύτητα αυτής της ξεχωριστής 155 έφτανε τα 260-300 χλμ./ώρα ανάλογα με τις ρυθμίσεις στο κιβώτιο και τις αεροδυναμικές πτέρυγες.

Εκτός από την κορυφαία αεροδυναμική απόδοση και την ισχύ του ατμοσφαιρικού V6 κινητήρα –που εντυπωσίαζε και με τον ήχο του- η επιλογή της τετρακίνησης για την μετάδοση της κίνησης ήταν καίριας σημασίας για τη θριαμβευτική πορεία της Alfa Romeo.
Από τον πρώτο της κιόλας αγώνα, εν έτει 1993, η Alfa Romeo 155 V6 Ti DTM κατάφερε να επιβληθεί στην πίστα του Zolder, αφήνοντας πίσω της μια στρατιά από Mercedes-Benz, BMW και Opel.

Στα “πηδάλια” της Ιταλίδας βρισκόταν ο Nicola Larini, ο οποίος κατέκτησε την πρώτη θέση, ενώ ακριβώς πίσω του ακολούθησε ο Christian Danner επίσης με 155 V6 TI. Στον δεύτερο αγώνα η Alfa Romeo έκανε το 1-2-3, ενώ ο Larini κατέκτησε την πρώτη θέση σχεδόν στους μισούς αγώνες της sesson και ασφαλώς κέρδισε τον τίτλο. Το τέλος του πρωταθλήματος βρήκε τον Nicola Larini να τερματίζει με 261 βαθμούς, με τον 2ο Roland Asch να φτάνει μόλις τους 204 βαθμούς οδηγώντας την AMG-Mercedes 190E. Κάπως έτσι, η θρυλική Alfa Romeo 155 V6 Ti DTM με τον απίστευτο ήχο κατάφερε να “ταπεινώσει” τους Γερμανούς μέσα στην έδρα τους. Ας πάρουμε μία γεύση από τον ανατριχιαστικό ήχο της στο video που ακολουθεί!

Πρώτη Δημοσίευση: 17 Αυγούστου 2021

Τελευταία Αναδημοσίευση: 29 Αυγούστου 2025

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Οι Alfa Romeo Giulia και Stelvio Quadrifoglio αποκτούν πολύ σπάνια ειδική έκδοση! Δείτε τα στοιχεία που την κάνουν ξεχωρίζει......
Η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων στον όμιλος Stellantis ανήκει σε αυτή την εταιρεία! Δείτε το μοντέλο με την μεγαλύτερη έκπτωση......
Σαν σήμερα, 2 Νοεμβρίου του 1911, γεννιέται ένα από τους πιο σημαντικούς Έλληνες ποιητές! Δείτε για ποια μάρκα αυτοκινήτων είχε γράψει ποίημα......
H ιταλική εταιρεία διευρύνει την γκάμα εκδόσεων με μία νέα προσθήκη! Γνωρίστε την Alfa Romeo Junior Sport Speciale......
Με όφελος ύψους 4.500 ευρώ προσφέρεται μία έκδοση της Alfa Romeo Tonale. Πάμε να την γνωρίσουμε πιο αναλυτικά και να δούμε πόσο κοστίζει......
Βρεθήκαμε στην Πίζα της Ιταλίας για να γνωρίσουμε από κοντά την ανανεωμένη Alfa Romeo Tonale. Δείτε τις εντυπώσεις μας, αλλά και το σχετικό video!...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής