E.Ε.: Οι χώρες με το χαμηλότερο μερίδιο αγοράς στα ηλεκτρικά. Που βρίσκεται η Ελλάδα;

Η τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραμένει το μεγαλύτερο εμπόδιο για τη διείσδυση τους στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με χαμηλό ΑΕΠ.
Mercedes ηλεκτρικός κινητήρας παραγωγή στο Βερολίνο

Ένα στα δέκα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν την περασμένη χρονιά (2020) στην Ευρώπη ήταν αμιγώς ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Ευρωπαίων Κατασκευαστών (European Automobile Manufacturers’ Association -ACEA). Και ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αρχίσει να κάνουν την είσοδο τους στους δρόμους της Ευρώπης, οι διαφορές που παρατηρούνται στη διείσδυση τους μεταξύ των κρατών-μελών είναι τεράστιες και συνδέονται άμεσα με το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν κάθε χώρας (ΑΕΠ), το οποίο συγκριτικά έχει επίσης πολύ μεγάλες διαφορές.

Διαβάστε επίσης: Αυτές είναι οι πιο αξιόπιστες μάρκες για το 2021

Ειδικότερα και σύμφωνα και με τα στοιχεία που παρουσιάζει ο ACEA, στα κράτη-μέλη όπου το μερίδιο των ηλεκτρικών στην αγορά αυτοκινήτου τους είναι μικρότερο από 3%, το μέσο κατά κεφαλή ΑΕΠ βρίσκεται κάτω από 17.000 ευρώ. Σε αυτές τις χώρες περιλαμβάνεται φυσικά και η Ελλάδα.

Αντίθετα, στις χώρες όπου το μέσο κατά κεφαλή ΑΕΠ είναι πάνω από 46.000 ευρώ, τα αμιγώς ηλεκτρικά και PHEV αυτοκίνητα έχουν μερίδιο αγοράς πάνω από 15%. Οι διαφορές διογκώνονται περαιτέρω αν στα παραπάνω ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι το 73% επί των συνολικών πωλήσεων των ηλεκτρικών και εξηλεκτρισμένων μοντέλων συγκεντρώνεται σε μόλις τέσσερις ευρωπαϊκές αγορές. Η ηλεκτρική κινητικότητα δύο ταχυτήτων, για την οποία ο ACEA έχει προειδοποιήσει πολλές φορές στο παρελθόν, φαίνεται από τον ξεκάθαρο χωρισμό της Ευρώπης τόσο μεταξύ Δύσης και Ανατολής όσο και μεταξύ Βορρά και Νότου. (Δείτε περισσότερα στον διαδραστικό χάρτη που σας παραθέτουμε).

Στην πρώτη θέση μεταξύ των χωρών με το χαμηλότερο μερίδιο αγοράς στα ηλεκτρικά φιγουράρει η Κύπρος, με μόλις 42 αυτοκίνητα να ταξινομούνται το 2020, για ένα μερίδιο της τάξης του 0,5%, παρά το μέσο κατά κεφαλή ΑΕΠ των 23.580 ευρώ. Ακολουθεί η Λιθουανία (1,1%- 17.640 ευρώ), με την τρίτη θέση να καταλαμβάνει η Εσθονία (1,8% -20.440). Στην τέταρτη θέση βλέπουμε την Κροατία με 1,9% μερίδιο για τα ηλεκτρικά (12.130 ευρώ) ενώ την πρώτη πεντάδα κλείνει η Πολωνία, επίσης με 1,9% (13.600 ευρώ).

Διαβάστε επίσης – Έρευνα: Τρομακτική αύξηση στις τιμές νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Για την Ελλάδα το μερίδιο αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών και PHEV φτάνει στο 2,6% επί του συνόλου της αγοράς με το μέσο κατά κεφαλή ΑΕΠ να φτάνει στα 15.490 ευρώ.

Μεταξύ των χωρών της Ε.Ε., “πρωταθλήτρια” στα ηλεκτρικά είναι η Σουηδία με περισσότερα από ένα στα τρία αυτοκίνητα που πωλείται στη χώρα να είναι BEV ή PHEV και μέσο κατά κεφαλή ΑΕΠ στα 45.610 ευρώ. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Ολλανδία με μερίδιο 25% (45.790 ευρώ) και τρίτη είναι η Φινλανδία με 18,1% (42.940 ευρώ). Η Γερμανία βρίσκεται στην πέμπτη θέση με 13,5% (40.070 ευρώ), ενώ πάνω από αυτή είναι η Δανία με 16,4% και 53.470 ευρώ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Την εποχή που οι Ιάπωνες άρχισαν να προκαλούν την ευρωπαϊκή αφρόκρεμα, η... Yamaha έφτιαξε το δικό της 12κύλινδρο supercar, το OX99-11, με τεχνολογία και μοτέρ...
Η αντιπροσωπεία της Omoda & Jaecoo δίνει τη δυνατότητα στο κοινό να δει από κοντά το plug-in υβριδικό Jaecoo 7 SHS-P χωρίς να επισκεφτεί κάποια...
Το σκληροτράχηλο pick up με το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης κατάφερε να αποσπάσει μία ακόμη διεθνή διάκριση....
Η κινέζικη εταιρεία ήρθε στην ελληνική αγορά και παρουσιάζει το πρώτο μοντέλο που θα φέρει στην Ελλάδα, σε έναν πολύ δημοφιλή προορισμό....
Ένα μοντέλο ξεχώρισε από την οργάνωση Automotive Researchers and Journalists Conference of Japan και πήρε το Ειδικό Βραβείο “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026”....
Το υβριδικό B-SUV της κινέζικης εταιρείας ξεχώρισε στην ελληνική αγορά από την επιτροπή του θεσμού “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026” και είναι υποψήφιο για τον τίτλο....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα