Μια μόλις ημέρα μετά τον τερματισμό του Ράλι Ακρόπολις, η Hyundai Ελλάς διοργάνωσε Pressday για τις εκδόσεις N, την οποία ονόμασε N-Day και μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για αυτήν εδώ.
Ενδιαφέρουσες δημιουργίες από πλευράς τεχνολογίας επιβεβαιώνουν την αλματώδη εξέλιξη του Κορεάτη κατασκευαστή. Και γίνεται ακόμη πιο εντυπωσιακή αν σκεφθεί κανείς τι προσέφερε στον καταναλωτή το όχι μακρινό 2004 για παράδειγμα.
Ταχύτητα, αξιοπιστία, τεχνολογία αλλά και σχεδιαστική άποψη εκφράζουν τα i20 N, i30 N και Kona N που υπήρχαν εκείνη την ημέρα στα Μέγαρα. Ευχάριστη έκπληξη η παρουσία του επίσημου οδηγού της ομάδας ράλι της Hyundai Thierry Neuville.
Αν και το ράλι Ακρόπολις είχε μόλις ολοκληρωθεί, έδειχνε και ήταν ευδιάθετος και φυσικά ευγενής όπως πάντα, πρόθυμος να απαντήσει σε κάθε απορία και ερώτηση. Μας δόθηκε η ευκαιρία να τα πούμε αλλά και να πραγματοποιήσουμε μαζί του τρεις γύρους στην πίστα με το Hyundai i30 N.
Εντυπωσιακά απλό και γρήγορο το οδήγημα του όπως ταιριάζει σε επαγγελματίες οδηγούς αυτού του επιπέδου. Πουθενά δεν άκουγες τα λάστιχα να διαμαρτύρονται, ενώ ήταν άκρως εντυπωσιακός και αναμενόμενος ο τρόπος που περνούσε από την “Κάπα 2” αργώντας υπερβολικά στα φρένα πριν στρίψει την “Κάπα 3”. Ταυτόχρονα μοναδικές και οι γραμμές που ακολουθούσε στην είσοδο για την δεξιά μπροστά στα πιτ.
Αστειευτήκαμε κατά την διάρκεια των τριών γύρων και γέλασε με τη καρδιά του όταν του είπα ότι αν θέλει μπορεί ελεύθερα να τουμπάρουμε αφού υπάρχει η σχετική εμπειρία και στους δυο μας! Έβλεπα στο οδήγημα του τι σημαίνει επαγγελματίας οδηγός ράλι και θυμόμουν πριν μερικά χρόνια στην παρουσίαση του Scirocco R όταν καθόμουν δίπλα στον τέσσερις φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή Ράλι και προσωπικό μου φίλο Juha Kankkunen στην ίδια πίστα.
Ίδια φιλοσοφία στην επιθετική αλλά απόλυτα ήρεμη οδήγηση με μια διαφορά. Τέσσερις τίτλους ο Kankkunen, φοβάμαι όμως και το απεύχομαι πως ο Thierry Neuville θα έχει την τύχη του Hirvonen και του Jari Matti Latvala που και αυτοί ήταν κορυφαίοι οδηγοί.
Είχαν όμως την ατυχία να βρουν στο δρόμο τους το γαλλικό δίδυμο των δυο Sebastien. Loeb και Ogier με αποτέλεσμα να δουν την καριέρα τους να τελειώνει χωρίς τίτλο.
Ύστερα από 17 χρόνια Γαλλικής κυριαρχίας (με τον φετινό τίτλο που προβλέπετε να καταλήγει στον Ogier) και την απόφαση του χρόνου να κάνει επιλεκτικούς αγώνες ο Ogier, έρχεται η εποχή του πιτσιρικά που ακούει στο όνομα Kalle Rovanpera.
Ο πύραυλος εκ Φιλανδίας έχει πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα στο ενεργητικό του πριν καθίσει σε επαγγελματικό μπάκετ. Και ήρθε η εποχή να κερδίσει τίτλους Φιλανδός που όπως μας είχε εκμυστηρευτεί ο μεγάλος Markku Alen, αυτό θα συμβεί όταν αντιγράψουμε το Γαλλικό στυλ οδήγησης.
Γνωρίζω τον πιτσιρικά από τα νηπιακά του χρόνια λόγω τεράστιας φιλίας με τον πατέρα του Harri Rovanpera, πρώην επαγγελματίας οδηγός του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, ο οποίος τον είχε βάλει στο μπάκετ ενός πισωκίνητου Starlet από τα 8 του χρόνια. Σε χιόνι, πάγο, λάσπη, χώμα.
Την 1η Οκτωβρίου θα γίνει 21 ετών και αν θυμηθούμε λίγο την ιστορία του στα 15 έτρεχε στην κατηγορία R2 στη Λετονία και τα δυο επόμενα χρόνια στην κατηγορία open επίσης στη Λετονία. Από το 2017 είναι επαγγελματίας, στα 17 του χρόνια δηλαδή, έτρεξε τον πρώτο αγώνα στο WRC στο ράλι Wales και ήδη έχει κερδίσει δυο αγώνες.
Όλοι λοιπόν οι σημερινοί πρωταγωνιστές του WRC θα πρέπει να πάρουν τεράστια ρίσκα για να κερδίσουν τον νεαρό Kalle Rovanpera και αυτό θα κάνει ακόμη πιο δύσκολη την κατάκτηση του τίτλου για αυτούς. Εκτός κι αν συμβούν απρόβλεπτες καταστάσεις, λίγο δύσκολο βέβαια με την οδηγική ωριμότητα που δείχνει μέχρι στιγμής.
Για την ιστορία το όνομα του προέρχεται από τον Σουηδό επαγγελματία οδηγό ράλι Kalle Grundel που ήταν το είδωλο του πατέρα του Harri Rovanpera!