Την ξεχωριστή δημοσιογραφική παρουσίαση «MINI Together Days» πραγματοποίησε πρόσφατα η επίσημη αντιπροσωπεία της MINI στην χώρα μας κι εμείς δεν μπορούσαμε παρά να ανταποκριθούμε θετικά στο κάλεσμά της. Το ραντεβού δόθηκε στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο “Driving Academy”, όπου θα μας δινόταν η ευκαιρία να ωθήσουμε στα άκρα τα πανίσχυρα MINI John Cooper Works, αλλά και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό MINI Cooper SE.
Έπειτα από την θερμή υποδοχή του Κωνσταντίνου Διαμαντή, Διευθυντή Εταιρικής Επικοινωνίας, αλλά και της Δήμητρας Μπίκου, Επικεφαλής της μάρκας ΜΙΝΙ, “βυθίστηκα” στο αριστερό bucket των κορυφαίων MINI John Cooper Works και το event ξεκίνησε με οδηγικές ασκήσεις σε ειδικά διαμορφωμένη πίστα με την καθοδήγηση πιστοποιημένων και έμπειρων εκπαιδευτών της “Driving Academy”.
Τα πρώτα “περάσματα” έγιναν με το MINI John Cooper Works Cabrio. Το συγκεκριμένο μοντέλο εξοπλίζεται με έναν δίλιτρο κινητήρα τεχνολογίας MINI TwinPower Turbo, ο οποίος αποδίδει 231 ίππους και η μέγιστη ροπή φτάνει τα 320 Nm. Η κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς και στην προκειμένη περίπτωση εξοπλιζόταν με το αυτόματο κιβώτιο Steptronic Sport 8 σχέσεων (διατίθεται και με μηχανικό). Η MINI αναφέρει ότι τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 6,5 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 242 χλμ./ώρα. Στη διάρκεια της δοκιμής σε ελεγχόμενο περιβάλλον, έγινε άμεσα αντιληπτή η εξαιρετική πληροφόρηση που παρέχει το σύστημα διεύθυνσης που, σε συνδυασμό με το άκαμπτο πλαίσιο, επέτρεπε ακαριαίες αλλαγές πορείας. Εξίσου κορυφαία ήταν τόσο η αίσθηση, όσο και η απόδοση των φρένων της Brembo που αποτελούν μέρος του στάνταρ εξοπλισμού. Οδηγώντας στο όριο, το MINI John Cooper Works Cabrio ξεχώρισε από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα λόγω του συμμετοχικού πίσω μέρους, στοιχείο που το έκανε ιδιαίτερα “παιχνιδιάρικο”. Ωστόσο, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ήταν εκεί, ώστε να επαναφέρουν την απόλυτη τάξη χωρίς να τρομάξουν σε καμία περίπτωση τον οδηγό!
Διαβάστε επίσης: Με την BMW M4 Competition των 510 ίππων στην Πάρνηθα!
Έπειτα από μερικούς γύρους, η γνωριμία μου συνεχίστηκε με το μεγαλύτερο και σημαντικά ισχυρότερο MINI John Cooper Works Clubman. Η κορυφαία έκδοση του συγκεκριμένου μοντέλου τροφοδοτείται από έναν δίλιτρο κινητήρα που αποδίδει 306 ίππους και 450 Nm ροπής. Εδώ η κίνηση περνά και στους τέσσερις τροχούς αποκλειστικά μέσω του Steptronic Sport, ενώ δεν απουσιάζει και το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό που είναι ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο και μειώνει τη διαφορά ταχύτητας μεταξύ των εμπρός τροχών. Με ποσοστό εμπλοκής έως 39%, κατάφερνε να βελτιώνει την πρόσφυση ακόμα και όταν η ταχύτητα εισόδου στις στροφές ήταν υπερβολικά “αισιόδοξη”. Αναμφισβήτητα το MINI John Cooper Works Clubman δεν είχε εκείνον τον συμμετοχικό χαρακτήρα του μικρότερου μοντέλου, αλλά το πανίσχυρο μοτέρ, οι ταχύτατες αλλαγές του κιβωτίου και τα κορυφαία Brembo με τετραπίστονες δαγκάνες το έκαναν εξαιρετικά αποτελεσματικό ακόμα και σε αυτή την “κλειστή” διαδρομή.
Ακολούθησε το ηλεκτρικό μοντέλο! Πρόκειται για το MINI Cooper SE στην έκδοση MINI Electric Collection. Δεν έχει περάσει μεγάλο διάστημα από τότε που είχαμε δοκιμάσει το συγκεκριμένο μοντέλο και στην “κλειστή” πίστα κατάφερε να γίνει ο “πρωταγωνιστής” με τον εκπαιδευτή της “Driving Academy” να ενημερώνει ότι το αυτοκίνητο έχει “γράψει” τον καλύτερο χρόνο από τα τρία, κάτι που επιβεβαίωσε και ο υποφαινόμενος. Η απόκριση του ηλεκτροκινητήρα ισχύος 184 ίππων και 270 Nm ροπής ήταν ακαριαία και τα μόλις 145 επιπλέον κιλά συγκριτικά με το 3θυρο MINI Cooper S είναι αξιοσημείωτα στοιχεία. Για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 7,3 δλ. ενώ η τελική του ταχύτητα είναι στα 150 χλμ./ώρα. Το μεγάλο πλεονέκτημα του αμιγώς ηλεκτρικού MINI Cooper SE ήταν οι ακαριαίες επιταχύνσεις εν κινήσει που σε αφήνουν άναυδο, ενώ από στάση φεύγει σαν… πύραυλος! Το τιμόνι παραμένει άμεσο και κοφτερό, ενώ τα φρένα είναι ισχυρά και με πολύ καλή αίσθηση (το τονίζω αυτό γιατί έχουμε δει αρκετά ηλεκτρικά ή και υβριδικά με μέτρια αίσθηση στο πεντάλ φρένου λόγω και της αναγεννητικής πέδησης).
Ακολούθησε μία… ΜΙΝΙ απόδραση εκτός του χώρου της “Driving Academy”, ώστε να μας δοθεί η ευκαιρία να οδηγήσουμε τα αυτοκίνητα σε δημόσιο δρόμο. Η διαδρομή που επιλέχθηκε από τους υπεύθυνους ήταν μοναδικής ομορφιάς και κατέληγε στο Όρος Μερέντα, έναν προορισμό που απέχει μόλις μία ώρα από το κέντρο της Αθήνας και έχει μοναδική θέα. Αξίζει, λοιπόν, να το ψάξετε και με την πρώτη ευκαιρία να το επισκεφθείτε. Επιστρέφουμε, όμως, στο θέμα μας που είναι τα κορυφαία μοντέλα της MINI. Σε αυτό το δεύτερο σκέλος της εκδήλωσης, οδηγήσαμε τα μοντέλα που προανέφερα σε περιφερειακό δρόμο με αρκετές στροφές και κοινός παρονομαστής ήταν η σπορ ανάρτηση που εξάλειφε τις κλίσεις του αμαξώματος χωρίς να κουράζει, ενώ στο “παιχνίδι” μπήκε και το MINI Countryman Plug-In Hybrid. Εφοδιάζεται με έναν 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα με συνδυαστική απόδοση 224 ίππων. To σύστημα τετρακίνησης διοχετεύει την ισχύ στους εμπρός και πίσω τροχούς ανάλογα με τις εκάστοτε απαιτήσεις. H επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 6,8 δλ. Με αποκλειστική χρήση ηλεκτρικής ενέργειας η αυτονομία του φτάνει στα 51 χλμ. αυξάνοντας την συνολική αυτονομία στα 500 χιλιόμετρα. Μπορεί να διαθέτει ικανοποιητικές επιδόσεις, αλλά σε καμία περίπτωση δεν φέρει τον σκληροπυρηνικό χαρακτήρα των υπολοίπων.
Για το τέλος αφήσαμε την “ξενάγηση” στην ιστορία της MINI από τον κ. Νίκο Καψή (Product Manager, BMW Group Hellas), ο οποίος αναφέρθηκε σε σημαντικές στιγμές της ιστορίας της μάρκας. Η αναδρομή ξεκίνησε από το 1923, όταν o John Cooper γεννήθηκε στο Surrey της Μ. Βρετανίας. Επιπλέον, έγινε αναφορά στο 1959, όταν ο Σερ Άλεξ Ισσιγόνης δημιουργεί το κλασσικό Mini, αλλά και στο 2007 όπου πραγματοποιήθηκε η συμφωνία για κοινό εμπορικό σήμα μεταξύ MINI και John Cooper Garage.
Η δημοσιογραφική παρουσίαση «MINI Together Days» ολοκληρώθηκε χωρίς να καταλάβω πως πέρασε αυτή η μέρα… Το μόνο σίγουρο, όμως, είναι ότι για ακόμα μία φορά εκτίμησα τον ξεχωριστό χαρακτήρα των κορυφαίων μοντέλων της MINI.