Η κατασκευή αυτοκινήτων εντός των συνόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποτελεί χωρίς αμφισβήτηση έναν από τους κύριους πυλώνες της βαριάς βιομηχανίας της Ένωσης μέσα αλλά και έξω από αυτήν. Αυτό μας δείχνουν με τον καλύτερο τρόπο και τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών (European Automobile Manufacturers’ Association – ACEA). Σύμφωνα με τον ACEA η αυτοκινητοβιομηχανία της Ε.Ε. στο σύνολο της συνεισφέρει στο θετικό εμπορικό ισοζύγιο της Ένωσης με 76,3 δισ. ευρώ ετησίως εξάγοντας προς άλλες χώρες περί τα 5,6 εκατ. αυτοκίνητα.
Διαβάστε επίσης – ACEA-Ε.Ε.: Προειδοποίηση για ευρωπαϊκή κινητικότητα δύο ταχυτήτων
Ως μεγαλύτερο «πελάτη» ο Σύνδεσμος αναφέρει τις χώρες της ανατολικής Ευρώπης, μαζί με εκείνες που υπάγονται στην Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελεύθερων Συναλλαγών και το Ηνωμένο Βασίλειο. Οι τρεις αυτές γεωγραφικές περιοχές απορροφούν το 39% των παραπάνω εξαγωγών. Στη δεύτερη θέση με ποσοστό 32,6% βρίσκεται η Ασία και η Ωκεανία, με τις αγορές του να έχουν σημαντικό ειδικό βάρος για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές. Στην τρίτη θέση και με αρκετή διαφορά αναφορικά με το ποσοστό βρίσκεται η Β. Αμερική με 19,4%.
Η Αφρική ακολουθεί στην τέταρτη θέση καθώς απορροφά το 4,1% των αυτοκινήτων που παράγονται στην Ε.Ε. με την πρώτη πεντάδα να κλείνει από την Μέση Ανατολή με 3,9%. Τελευταία σημαντική αγορά για την Ε.Ε., με μικρή όπως φαίνεται οικονομική σημασία, τουλάχιστον προς το παρόν (1,1% των εξαγωγών) είναι η Κεντρική και Νότιος Αμερική που καταλαμβάνει την έκτη σχέση στον σχετικό πίνακα-γράφημα που βλέπετε στις οθόνες σας.