Ειδικότερα η δημοσιογραφική έρευνα που πραγματοποίησε το βρετανικό περιοδικό αυτοκινήτου Auto Express αποκάλυψε ότι οι εταιρίες που ευθύνονται για το δίκτυο φορτιστών στη Μ. Βρετανία αποτυγχάνουν συστηματικά να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σύμφωνα με το νόμο περί ίσων δικαιωμάτων που ισχύει στη χώρα. Έτσι, η πρόσβαση σε φορτιστές από οδηγούς που αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα είναι περιορισμένη.
Διαβάστε επίσης – Έρευνα: Λιγότερο επικίνδυνοι οι 70ρηδες οδηγοί έναντι των νεότερων
Παράλληλα, η βρετανική κυβέρνηση από την μεριά της κινείται με πολύ αργούς ρυθμούς στην προάσπιση των δικαιωμάτων αυτής της πραγματικά μεγάλης μερίδας οδηγών στη Μ. Βρετανία με τους κατόχους αυτοκινήτων με ανάλογο σήμα να φτάνουν κοντά στα 2,5 εκατ.
Σύμφωνα και με τον δημοσιογράφο του Auto Express, Chris Rosamond: “Η έρευνα μας έδειξε μια σοκαριστική αμέλεια και έλλειψη σεβασμού από το δημόσιο δίκτυο φόρτισης της χώρας προς άτομα με προβλήματα κινητικότητας, με τους προμηθευτές να αθετούν πλήρως τις υποχρεώσεις του απέναντι στον σχετικό νόμο (Equality Act 2010) και την κυβέρνηση να μην έχει σχετικό νομοπλαίσιο, τη στιγμή που οι διαβουλεύσεις ξεκινούν μόλις τώρα…Υπάρχει μια συστηματική αποτυχία στην πρόβλεψη των αναγκών των ατόμων με κινητικά προβλήματα κατά την τοποθέτηση φορτιστών και δεν υπάρχει σχετική ρύθμιση στο νόμο που να εξασφαλίζει ότι οι ανάγκες τους λαμβάνονται υπόψη.”
Για το παραπάνω γεγονός το βρετανικό περιοδικό ξεκινά ενημερωτική καμπάνια με την ονομασία “Ίση Πρόσβαση για Όλους”, έχοντας ως υποστηρικτή και τον παρουσιαστή στη βρετανική τηλεόραση και μέλος της βρετανικής παραολυμπιακής ομάδας μπάσκετ, Ade Adepitan, ο οποίος οδηγεί ειδικά τροποποιημένο Tesla S από το 2016. “Είναι οι υποδομές τέλειες; Μάλλον το αντίθετο. Μπορούν να αξιοποιηθούν από τα άτομα με κινητικά προβλήματα; Σίγουρα όχι.”, δηλώνει μεταξύ άλλων ο Adepitan που έχει δυσκολευτεί πολλές φορές να φορτίσει το αυτοκίνητο του.
Διαβάστε επίσης – Οι “αρνητές” του ΚΟΚ: Το 75% παρανομεί στο δρόμο
Η ομάδα του Auto Express, μαζί με άτομα από τον φιλανθρωπικό οργανισμό “Disabled Motoring” δοκίμασαν φορτιστές στο Brighton της Αγγλίας και ανακάλυψαν ότι είναι πολύ ψηλοί για άτομα που χρησιμοποιούν καροτσάκι με βαριά και “προβληματικά” στη χρήση καλώδια, ενώ αντιμετώπιζαν και άλλα προβλήματα, όπως χαμηλές συνθήκες φωτισμού, μεγάλα σε ύψος εμπόδια προς τα σημεία φόρτισης αλλά και μικρούς χώρους στάθμευσης που απέκλειαν την πρόσβαση σε καροτσάκια.