Τι διαφορά έχουν στην πίστα ένα συμβατικό ελαστικό δρόμου, ένα semi-slick και ένα “σκληροπυρηνικό” slick που προορίζεται αποκλειστικά για πίστα; Το “Tyre Reviews” έκανε το πείραμα στην πίστα “Tazio Nuvolari” της Pirelli χρησιμοποιώντας ένα Hyundai i30 Fastback N και το στροφόμετρο “έδωσε” ξεκάθαρη απάντηση!
Διαβάστε επίσης: Δείτε τι σημαίνουν αυτοί οι δείκτες στα ελαστικά των αυτοκινήτων μας
Το ελαστικό με τον πιο “συμβατικό” χαρακτήρα ήταν το Pirelli P Zero PZ4, ένα ελαστικό με κορυφαίες επιδόσεις στο βρεγμένο. Το δεύτερο ελαστικό ανήκει στην κατηγορία “semi-slick”, δηλαδή ενδείκνυται για χρήση σε πίστα αλλά μπορεί να τοποθετηθεί σε αυτοκίνητο που κινείται σε δημόσιους δρόμους, και ονομάζεται Pirelli P Zero Trofeo R. Τόσο τα συμβατικά, όσο και τα “semi-slick” χρησιμοποιήθηκαν στην εργοστασιακή διάσταση 245/40 R18.
Το τρίτο και τελευταίο ελαστικό ήταν το πιο “ειδικό”, μιας και προορίζεται για αποκλειστικά αγωνιστική χρήση και δεν φέρει αυλακώσεις. Χρησιμοποιήθηκε σε δύο διαφορετικά μεγέθη, με το πρώτο να είναι 235/645-18 και το δεύτερο 245/645-18.
Όπως μπορείτε να δείτε και στο video που ακολουθεί, οι διαφορές στους χρόνους ήταν σημαντικές, με την μεγαλύτερη διαφορά από ελαστικό σε ελαστικό να ξεπερνά τα έξι δευτερόλεπτα. Πιο συγκεκριμένα, οι χρόνοι που καταγράφηκαν ήταν οι εξής:
-Pirelli P Zero PZ4 (συμβατικό) 1.38.02
-Pirelli P Zero Trofeo R (semi-slick) 1.34.81
-Pirelli slick 235/645-18 – 1.32.33
-Pirelli slick 245/645-18 – 1.31.79