Το νέο HR–V είναι το επόμενο μοντέλο με το “διακριτικό” e:HEV (hybrid electric vehicle) στην προϊοντική οικογένεια της Honda, μετά το ανανεωμένο CR–V και το νέο Jazz που κυκλοφόρησε το 2020. Συνεχίζοντας με επιτυχία τη στρατηγική ηλεκτροκίνησης, η Honda πλησιάζει περισσότερο στο στόχο της να εξηλεκτρίσει όλα τα Ευρωπαϊκά mainstream μοντέλα της μέχρι το 2022. Η ιαπωνική μάρκα επέλεξε το Frankfurt Honda Akademie για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου, στην οποία και βρέθηκα, προκειμένου να το οδηγήσω και να πάρω μια πρώτη γεύση από αυτό.
Το νέο Honda HR–V υιοθετεί ένα σύγχρονο coupe–SUV αμάξωμα που σε κατακτά με τη σχεδιαστική του απλότητα, ενώ το εξαιρετικά ευρύχωρο και ευπροσάρμοστο εσωτερικό είναι πιο φιλικό προς το χρήστη και πιο άνετο. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην άριστη ενσωμάτωση του συστήματος κίνησης της Honda και στην κεντρική διάταξη του ρεζερβουάρ.
Όπως το εξωτερικό, έτσι και το ευρύχωρο εσωτερικό αποπνέει έντονα την αίσθηση στιβαρότητας ενός premium SUV, μέσα από τη χρήση μοντέρνων υφασμάτων και ποιοτικών υλικών. Η σύγχρονη, μινιμαλιστική αισθητική, που ξεκινά από την οριζόντια διάταξη του πίνακα οργάνων, είναι αποτέλεσμα της φιλοσοφίας του εσωτερικού και του ταμπλό, όπου το κάθε στοιχείο είναι μελετημένο και εργονομικά τοποθετημένο. Η απρόσκοπτη και διαισθητική πρόσβαση σε λειτουργίες συνδεσιμότητας και εφαρμογές (apps), που εισάγουν ένα νέο επίπεδο τεχνολογία στο compact SUV της Honda, παρέχεται μέσω της οθόνης αφής ή με φωνητικές εντολές.
Η ευκολία πρόσβασης του χώρου φόρτωσης δεν επηρεάζεται από την κεκλιμένη οροφή. Η έξυπνη διάταξη χώρων σε συνδυασμό με τα Magic Seats, το χαμηλό σκαλοπάτι της πίσω πόρτας, το χαμηλό επίπεδο πάτωμα φόρτωσης, αλλά και το μεγάλο άνοιγμα της πίσω πόρτας μεγιστοποιούν το χώρο του πορτμπαγκάζ των 335 λίτρων και διευκολύνουν την πρόσβαση σε αυτόν. Οι αποθηκευτικοί χώροι και τα σημεία συνδεσιμότητας σε όλη την καμπίνα έχουν βελτιωθεί έναντι του προηγούμενου μοντέλου. Μία μεγάλη κεντρική “τσέπη” είναι ιδανική για μεγάλα και μικρά αντικείμενα, ενώ υπάρχουν δύο θύρες φόρτισης USB μπροστά και δύο πίσω, πλέον της βάσης ασύρματης φόρτισης, που είναι διακριτικά τοποθετημένο στο κάτω τμήμα της κεντρικής κονσόλας, επιτρέποντας την ταυτόχρονη φόρτιση των συσκευών όλων των επιβατών.
Το νέο Honda HR–V διαθέτει σε όλες τις εκδόσεις το προηγμένο, υβριδικό σύστημα κίνησης e:HEV, προσφέροντας στο δημοφιλές compact SUV της Honda τον ιδανικό συνδυασμό απόδοσης και επιδόσεων. Το νέο HR–V έρχεται να προστεθεί στο ανανεωμένο CR–V και το πρόσφατα λανσαρισμένο Jazz που διατίθεται μόνο με υβριδικό σύστημα κίνησης. Το σύστημα αποτελείται από δύο συμπαγείς, ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες που λειτουργούν σε συνεργασία με έναν βενζινοκινητήρα 1.5L DOHC i–VTEC κύκλου Atkinson, μία μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα καινοτόμο κιβώτιο μιας σχέσης μετάδοσης σε συνδυασμό με μία ευφυή μονάδα ελέγχου ισχύος. Το σύστημα βασίζεται στην τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει η Honda μέσα την 20ετή ενασχόλησή της με την υβριδική τεχνολογία των αυτοκινήτων δρόμου και τη Formula 1. Για την εγκατάστασή του στο HR–V, η ισχύς του e:HEV αυξήθηκε από 109 ίππους που ήταν στο Jazz, στους 131 ίππους με ροπή 253 Nm.
Το σύστημα e:HEV στο HR–V είναι πιο συμπαγές σε σχέση με του Jazz και έχει υψηλότερο επίπεδο ενεργειακής πυκνότητας που του επιτρέπει να παράγει περισσότερη ροπή. Ο αριθμός των κυψελών στη μπαταρία έχει αυξηθεί κατά 25%, παρέχοντας μεγαλύτερη ικανότητα αποθήκευσης και χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας έναντι του 80kW Jazz, με τη μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU) τώρα να είναι μικρότερη και ενσωματωμένη στο διαμέρισμα του κινητήρα, ενώ είναι και υγρόψυκτη αντί αερόψυκτη, για βελτιωμένη διαχείριση της θερμότητας. Η μείωση της σχέσης μετάδοσης μεταξύ ηλεκτροκινητήρα και τροχών βελτιώνει περαιτέρω τις δυναμικές επιδόσεις του HR-V. Το αποτέλεσμα είναι οι εκπομπές CO2 του αποδοτικού υβριδικού συστήματος να ξεκινούν από 122 γρ./χλμ. (WLTP) και η μέση κατανάλωση να είναι στα 5,4 λίτρα/100 χλμ. (WLTP), ενώ η επιτάχυνση 0-100 km/h του HR-V ολοκληρώνεται σε 10,6 δευτερόλεπτα.
Όπως όλα τα νέα μοντέλα Honda, το νέο HR–V εφοδιάζεται με Honda SENSING, που περιλαμβάνει μία πλήρη σειρά κορυφαίων τεχνολογιών ασφάλειας και συστημάτων υποστήριξης οδηγού, σχεδιασμένα για πιο άνετη και ασφαλή οδήγηση. Το αναβαθμισμένο πακέτο τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας Honda SENSING προσφέρει μία ευρεία ποικιλία συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, στάνταρ, χάρη στη νέα, εμπρός ευρυγώνια κάμερα που βελτιώνει το πεδίο ορατότητας και τη λειτουργία τις νυχτερινές ώρες, αυξάνοντας την ασφάλεια σε ακόμα περισσότερα σενάρια οδήγησης.
Στον δρόμο
Στην πράξη, οδηγώντας το ιαπωνικό μοντέλο διαπίστωσα πως οι ισχυρισμοί της Honda για ένα αυτοκίνητο το οποίο κινείται σαν ηλεκτρικό στο αστικό περιβάλλον είναι αληθείς. Συγκεκριμένα, όντως, σε ταχύτητες μέχρι 40 χλμ./ώρα το νέο HR-V μόνο υβριδικό δεν θύμισε, καθώς κατά το 90% δουλεύει αποκλειστικά με το ηλεκτρικό του μοτέρ. Η ησυχία στο εσωτερικό του είναι παροιμιώδης και ακόμη και όταν ο βενζινοκινητήρας μπαίνει σε λειτουργία, γίνεται σχεδόν χωρίς να το καταλάβεις, ενώ και η ποιότητα κατασκευής είναι σαφώς ανώτερη από αυτήν του μοντέλου που αντικαθιστά. Οι χώροι είναι και αυτοί βελτιωμένοι και σίγουρα στο άνω άκρο της κατηγορίας, όπως και η πρακτικότητα. Στοιχεία στα οποία παραδοσιακά πόνταρε και όπως φαίνεται εξακολουθεί να ποντάρει το HR-V και στην εξηλεκτρισμένη εποχή του. Το νέο κιβώτιο e-CVT συνδυάζεται αρμονικά με τον υβριδικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου και παρέχει ομαλή αλλά και αθόρυβη λειτουργία, ενώ η ανάρτηση στους περιποιημένους δρόμους της Φρανκφούρτης έδειξε τον… καλό εαυτό της με ποιοτικά χαρακτηριστικά και αθόρυβη λειτουργία. Επίσης, θα πρέπει να τονίσω την θετική εντύπωση που μου άφησε το σύστημα κλιματισμού Air Diffusion (όπως το ονομάζει η Honda), το οποίο διαχέει μελετημένα τον αέρα στο εσωτερικό από τις ειδικές οπές στα άκρα του ταμπλό και έτσι επιτυγχάνει την επιθυμητή θερμοκρασία χωρίς να γίνεται ενοχλητικό για τον οδηγό και τους επιβάτες.
Τέλος, να πω πως το νέο Honda HR-V e:HEV θα είναι διαθέσιμο στην χώρα μας από τα τέλη Ιανουαρίου, με τις τιμές να μην έχουν γίνει ακόμη γνωστές.