Στην Βαρκελώνη, καλεσμένος της CUPRA αυτή την φορά, είχα την ευκαιρία να οδηγήσω το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της νεοσύστατης ισπανικής μάρκας, η οποία έχει κάνει δυναμικό ξεκίνημα και με το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, το Born, επιχειρεί να αιφνιδιάσει τον ανταγωνισμό και να βάλει γκολ από τα αποδυτήρια.
Με το ισπανικό ταπεραμέντο της CUPRA να το χαρακτηρίζει, το Born βασίζεται στην πλατφόρμα MEB του VW Group και αυτό είναι ο λόγος που θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του ομίλου στο Zwickau της Γερμανίας, εκεί όπου παράγεται και το αδελφό VW ID.3. Με μήκος τα 4.322 χλστ., πλάτος τα 1.809 χλστ. και ύψος τα 1.537 χλστ. το CUPRA Born τοποθετείται στη μικρομεσαία κατηγορία με χώρους για πέντε επιβαίνοντες, κάτι το οποίο οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στο μήκος του μεταξονίου που φτάνει στα 2.767 χλστ.
To νέο ηλεκτρικό hatckback θα είναι, αρχικά τουλάχιστον, διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις από πλευράς ισχύος με 150 και 204 ίππους αντίστοιχα. Για την πρώτη έκδοση η μπαταρία έχει χωρητικότητα 45 kWh, ενώ στη δεύτερη φτάνει στα 58 kWh. Και στις δύο περιπτώσεις η ροπή είναι 310 Nm. Για την στάνταρ έκδοση των 150 ίππων τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 8,9 δευτερόλεπτα με την ισχυρότερη να ολοκληρώνει τη διαδικασία σε 7,3 δεύτερα, ενώ η αυτονομία φτάνει έως τα 340 και 420 χλμ. αντίστοιχα.
Επίσης, το Born θα είναι διαθέσιμο και με το “πακέτο” απόδοσης e-Boost, το οποίο ανεβάζει την ισχύ στους 231 ίππους και με την “58άρα” μπαταρία τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 6,6 δευτερόλεπτα. Η ίδια έκδοση θα είναι διαθέσιμη και με μεγαλύτερη -και βαρύτερη- μπαταρία 77 kWh που ρίχνει την επίδοση 0-100 χλμ./ώρα στα επτά δευτερόλεπτα αλλά αυξάνει την αυτονομία στα περίπου 540 χλμ.
Η CUPRA αναφέρει ότι δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή στο στήσιμο του Born με την κατανομή του βάρους να βρίσκεται πολύ κοντά στο ιδανικό 50:50 μεταξύ των δύο αξόνων, ενώ προσοχή έδωσαν οι Ισπανοί στο set up της ανάρτησης αλλά και στις ρυθμίσεις των προγραμμάτων οδήγησης του ηλεκτρικού τους μοντέλου, κάτι που είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω και στην πράξη, οδηγώντας το αυτοκίνητο στους δρόμους της Καταλωνίας.
Στο τεχνολογικό κομμάτι, το μοντέλο της ισπανικής εταιρίας φέρει το τελευταίας γενιάς σύστημα πολυμέσων, με οθόνη αφής 12 ιντσών που προβάλλει 3D χάρτες για το σύστημα πλοήγησης, ενώ στον εξοπλισμό του μπορεί να προστεθεί και HUD (Head Up Display) επαυξημένης πραγματικότητας. Προηγμένες είναι και οι λύσεις συνδεσιμότητας με κινητά iOS και Adnroid, ενώ στο “μενού” περιλαμβάνονται και οι φωνητικές εντολές. Στο τομέα των συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού περιλαμβάνεται έως και Predictive Adaptive Cruise Control που προσαρμόζει την ταχύτητα ανάλογα με τα όρια αλλά και δρόμο.
Στην πράξη τώρα, μου δόθηκε η ευκαιρία να οδηγήσω το CUPRA Born (βασισμένο στην πλατφόρμα του ομίλου VW, στην οποία πατάνε και άλλα ηλεκτρικά μοντέλα) στους δρόμους λίγο έξω από την Βαρκελώνη και στο περιφερειακό δίκτυο της Καταλωνίας. Από τα πρώτα χιλιόμετρα κατάλαβα την πραγματικά εντυπωσιακή δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί της CUPRA τόσο στις αναρτήσεις όσο και στο σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου. Είναι πραγματικά από τα αμεσότερα “τιμόνια” που έχω οδηγήσει σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Μάλιστα στην έκδοση του CUPRA Born με τις προαιρετικές αναρτήσεις DCC (Dynamic Chassis Control) χαμηλώνουν το αμάξωμα του αυτοκινήτου και το κάνουν ακόμη πιο άμεσο στις αντιδράσεις και πιο οδηγοκεντρικό, ενώ προσαρμόζονται αυτόματα στις εκάστοτε οδικές συνθήκες που συναντά το αυτοκίνητο. Μάλιστα χάρη και στις δυνατότητες παραμετροποίησης που προσφέρει στον οδηγό, γίνεται ένα από καλύτερα σε οδηγική αίσθηση ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Τέλος, να πω πως το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο στην χώρα μας αρχές του νέου έτους, με τις τιμές του ακόμη να μην έχουν ανακοινωθεί.