Τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης δεν απασχολούν μόνο τους κατασκευαστές αυτοκινήτων αλλά, όπως βλέπουμε και από την πρόταση της αμερικάνικης Boundary Layer Technologies (BLT) βρίσκουν το δρόμο τους και στο υγρό στοιχείο.
Διαβάστε επίσης – Brembo Sensify: Με τεχνητή νοημοσύνη η επόμενη γενιά φρένων
Η BLT ονομάζει τη δημιουργία της Electra με την εφαρμογή τύπου “δελφίνι” να μειώνει τις αντιστάσεις λόγω των πτερυγίων και να κάνει έτσι πιο βιώσιμη τη μεταφορά της ηλεκτρικής τεχνολογίας στη θάλασσα.
Οι Αμερικάνοι αναφέρουν ότι η αυτονομία του σκάφους της φτάνει στα 200 περίπου χιλιόμετρα, μια ακτίνα δράσης, που αν το σκεφτεί κανείς, καλύπτει τα περισσότερα θαλάσσια δρομολόγια στην ελληνική επικράτεια. Παράλληλα για τη φόρτιση των μπαταριών του Electra, η BLT αναφέρει ότι χρειάζονται περίπου τρεις ώρες και αυτό κάνει βιώσιμο το project τους και στην πράξη, εφόσον βέβαια υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές.
Προς το παρόν δεν είναι διαθέσιμες όλες οι τεχνικές λεπτομέρειες για το σκάφος της BLT, ωστόσο αναφέρεται ότι η χωρητικότητα των μπαταριών του φτάνει στα 9.000 kWh, ενώ μπορεί να μεταφέρει έως και 150 επιβάτες. Επίσης, χάρη στην ύπαρξη των ηλεκτρικών κινητήρων, ο θόρυβος στην καμπίνα παρουσιάζεται μειωμένος κατά 20 ολόκληρα ντεσιμπέλ σε σχέση με τις αντίστοιχες συμβατικές προτάσεις, ενώ το κόστος χρήσης είναι χαμηλότερο κατά 35%.
Η αμερικάνικη εταιρεία κάνει λόγο επίσης και για την ταχύτητα κίνησης που φτάνει στου 40 κόμβους, περίπου διπλάσια σε σχέση με άλλα ηλεκτρικά δελφίνια που έχουν δει το φως της δημοσιότητας.
Με την εξέλιξη των συστημάτων πρόωσης και ελέγχου να βρίσκεται στα τελικά στάδια, η BLT ευελπιστεί ότι τα πρώτα Electra θα “πιάσουν δουλειά” στις αρχές του 2024. Λέτε να το δούμε και στη χώρα μας;