Προς ένα βιώσιμο μέλλον και για τα επαγγελματικά οχήματα, οι κυψέλες υδρογόνου αναμένεται να παίξουν έναν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στη μεταμόρφωση των μεταφορών. Η Opel κάνει το βήμα με το Vivaro-e Hydrogen, το οποίο χρησιμοποιεί ηλεκτρικό κινητήρα που αντλεί την ενέργεια του από fuel cells.
Διαβάστε επίσης – Opel: Πρεμιέρα για το νέο σύστημα φωνητικών εντολών
Η παραγωγή του επαγγελματικού οχήματος κυψελών καυσίμου υδρογόνου της Opel ξεκίνησε στο Rüsselsheim και ο Uwe Hochgeschurtz, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας μαζί με τον επικεφαλής εξέλιξη της Opel, Marcus Lott, παρευρέθηκαν στην έναρξη παραγωγής του Vivaro-e Hydrogen σε αυτή την ιδιαίτερα σημαντική στιγμή για την γερμανική εταιρεία.
“Με το νέο Opel Vivaro-e Hydrogen ανοίγουμε το επόμενο κεφάλαιο στην επέλαση βιώσιμης κινητικότητας της μάρκας μας. Η έξυπνη σχεδίαση συνδυάζει τα πλεονεκτήματα ενός συστήματος κίνησης κυψελών καυσίμου υδρογόνου με την ευελιξία και τις ικανότητες του δημοφιλέστερου ελαφρού επαγγελματικού μας οχήματος”, δήλωσε ο Hochgeschurtz.
Ο Επικεφαλής Εξέλιξης, Marcus Lott πρόσθεσε: “Το νέο Vivaro-e Hydrogen ικανοποιεί άριστα τις απαιτήσεις των εταιρικών πελατών. Το υδρογονοκίνητο van είναι η ιδανική λύση για οδήγηση μεγάλων αποστάσεων με μηδενικούς ρύπους καθώς και για τη μεταφορά μεγαλύτερων φορτίων χωρίς σπατάλη χρόνου για τη φόρτιση των μπαταριών. Το Opel Vivaro-e Hydrogen οδηγεί την κινητικότητα μηδενικών ρύπων στο μέλλον, κυρίως για επαγγελματική χρήση.”
Διαβάστε επίσης: Αύξηση αυτονομίας για τα ηλεκτρικά Opel Mokka και Corsa
Το Vivaro-e Hydrogen βασίζεται στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του επαγγελματικού της Opel, που κατέκτησε φέτος τη διάκριση “International Van of the Year”. Με γεμάτα τα ρεζερβουάρ υδρογόνου, η αυτονομία υπερβαίνει τα 400 χιλιόμετρα κατά το πρότυπο WLTP. Η κυψέλη καυσίμου των 45 kW μπορεί να παράγει αρκετή ισχύ για συνεχή οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο, ενώ χρειάζονται μόνο τρία λεπτά για τον ανεφοδιασμό με υδρογόνο – περίπου όσος χρόνος απαιτείται για το γέμισμα ενός συμβατικού οχήματος diesel ή βενζίνης.
Το van της Opel φέρει μπαταρία ιόντων λιθίου 10,5 kWh που παρέχει δυναμική μέγιστη ισχύ όταν χρειάζεται, για παράδειγμα κατά την εκκίνηση και στη φάση της επιτάχυνσης. Επειδή η μπαταρία καλύπτει τις ανάγκες ισχύος σε τέτοιες περιπτώσεις, η κυψέλη καυσίμου μπορεί να λειτουργεί σε βέλτιστες συνθήκες. Η μπαταρία επιτρέπει επίσης ανατροφοδοτική πέδηση, ενώ η “plug-in” δυνατότητα προσφέρει την ευκαιρία επαναφόρτισης εξωτερικά, εάν χρειαστεί, π.χ. σε ένα σταθμό φόρτισης, για αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως 50 χιλιόμετρα. Το Vivaro-e HYDROGEN περιλαμβάνει έναν τριφασικό ενσωματωμένο φορτιστή (11 kW) και καλώδιο φόρτισης “mode 2” στο βασικό εξοπλισμό του.
Χάρη στην έξυπνη διάταξη χώρου, το Vivaro-e Hydrogen δεν κάνει συμβιβασμούς στο χώρο φόρτωσης (5,3 ή 6,1 κυβικά μέτρα) σε σύγκριση με τις συμβατικές εκδόσεις του και είναι διαθέσιμο σε δύο μήκη 4,95 και 5,30 μ., με ωφέλιμο φορτίο έως και ένα τόνο.