Μπορεί να βρισκόμαστε στην “καρδιά” του χειμώνα, μπορεί η θερμοκρασία να έχει μειωθεί αισθητά, αλλά η σύντομη συμβίωση με την ανοιχτή έκδοση της νέας BMW Σειρά 4 ήταν αρκετή για να μας υπενθυμίσει τις αρετές και την “οδηγική ελευθερία” που μπορεί να προσφέρει ένα ανοικτό αυτοκίνητο σαν την BMW 420i Cabrio. Απέδειξε πανηγυρικά ότι είναι ένα αυτοκίνητο που ελκύει με κάθε τρόπο και μπορεί να γίνει ο καλύτερος σύντροφος σε μία κυριακάτικη. Πάμε να γνωρίσουμε καλύτερα την BMW 420i Cabrio των 184 ίππων!
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή BMW 320d mHEV 190 PS
Ξεκινάμε από την εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου της δοκιμής και ασφαλώς το πρώτο βλέμμα αφήνει στην άκρη όλο το υπόλοιπο αμάξωμα και “καρφώνεται” στην μάσκα. Η εμφάνιση λένε είναι κάτι το υποκειμενικό και θα συμφωνήσω! Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι σχεδιαστές της BMW Σειρά 4 πέτυχαν δύο βασικούς στόχους. Να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο που δεν μοιάζει με κανένα άλλο, αλλά και να μην περνά με τίποτα απαρατήρητο. Τα κατάφεραν και τα δύο. Στο 100%! Αφήνουμε την μεγάλη μάσκα και προχωράμε στο υπόλοιπο εμπρός τμήμα, εκεί θα συναντήσουμε τα λεπτά BMW Laserlight φωτιστικά σώματα, ενώ λίγο πιο πάνω υπάρχουν έντονα “νεύρα” που διατρέχουν όλο το καπό. Λίγο πιο διακριτική είναι η σχεδίαση στο πίσω μέρος, με τον διαχύτη και την διπλή απόληξη της εξάτμισης να δίνουν τον απαραίτητα “sportive” τόνο. Ασφαλώς, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στην υφασμάτινη πλέον, ηλεκτρικά ανοιγόμενη οροφή του αμαξώματος, αλλά και στο πακέτο “M Sport” που φέρνει μαζί του ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες με μεγαλύτερους αεραγωγούς, αλλά και μεγαλύτερες ζάντες αλουμινίου (19 ιντσών στην περίπτωση του αυτοκινήτου δοκιμής). Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος της BMW Σειρά 4 Cabrio αγγίζει τα 4.768 χλστ., το πλάτος τα 1.852 χλστ. και το ύψος τα 1.384 χλστ.
Σπορ και πολυτελές το εσωτερικό
Όπως συμβαίνει σε κάθε μοντέλο της βαυαρικής εταιρείας, η ποιότητα παραμένει η πρώτη προτεραιότητα. Σε κάθε επιφάνεια έχουν τοποθετηθεί κορυφαία υλικά, ενώ η συναρμολόγηση δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα. Κορυφαία είναι και η εργονομία, μιας και χρειάζονται μόλις μερικές ώρες ώστε ο οδηγός να εξοικειωθεί πλήρως με την λειτουργία του εκάστοτε συστήματος. Αξιοσημείωτο σε αυτό το σημείο είναι το γεγονός ότι έχουν διατηρηθεί αρκετοί “φυσικοί” διακόπτες, όπως για παράδειγμα αυτοί του κλιματισμού, κάνοντας εύκολη την ρύθμιση κατά την οδήγηση. Εννοείται ότι το εσωτερικό είναι και άκρως ψηφιακό, μιας και πίσω από το τιμόνι υπάρχει μία οθόνη σε ρόλο πίνακα οργάνων. Το μέγεθός της αγγίζει τις 12,3 ίντσες και είναι ιδιαίτερα ευανάγνωστη. Extra bonus για την πληροφόρηση του οδηγού αποτελεί και το head-up display που προβάλει στο παρμπρίζ συστήματα όπως η πλοήγηση. Ασφαλώς από την κεντρική κονσόλα δεν απουσιάζει και η οθόνη αφής μεγέθους 10,25”, μέσω της οποία προβάλλονται οι χάρτες πλοήγησης, οι κάμερες στάθμευσης, το σύστημα τηλεμετρίας (παρέχει ενδιαφέρουσες μετρήσεις, όπως για παράδειγμα οι εγκάρσιες και πλευρικές επιταχύνσεις, αλλά και η live απόδοση του κινητήρα) και πολλά ακόμη συστήματα. Εννοείται πως υπάρχει και δυνατότητα συνδεσιμότητας μέσω Android Auto και Apple CarPlay. Πριν πάμε στους χώρους, αξίζει να αναφερθούμε και στα συστήματα θέρμανσης που προσωπικά μου έδωσαν την δυνατότητα για “ανοιχτές” βόλτες ακόμα και με χαμηλότερες θερμοκρασίας. Αναφέρομαι στα θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, το θερμαινόμενο τιμόνι, αλλά και το σύστημα παροχής θερμού αέρα στον αυχένα από το προσκέφαλο του καθίσματος.
Όσο για τους χώρους, είναι λογικό ότι σε ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας έρχονται σε δεύτερη μοίρα. Το αυστηρά τετραθέσιο εσωτερικό παρέχει όλες τις ανέσεις στους δύο εμπρός επιβάτες, προσφέροντας αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, τόσο στην κεντρική κονσόλα, όσο και στις “τσέπες” των θυρών. Το ίδιο δεν μπορούμε να πούμε ότι ισχύει και για τους πίσω. Η αποθήκευση του μηχανισμού κουκούλας στο πλαϊνό τμήμα του αμαξώματος έχει περιορίσει το πλάτος για τους πίσω επιβάτες, ενώ ο χώρος για τα πόδια είναι και αυτός μειωμένος σε σχέση με την Coupe έκδοση. Παρόμοια κατάσταση επικρατεί και στον χώρο αποσκευών, ο οποίος περιορίζεται στα μόλις 300 λτ. όταν η κουκούλα είναι ανοιχτή και 385 λτ. όταν είναι κλειστή.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη traction.gr (@traction.gr)
Κινητήρας: Αρκετοί οι 184 ίπποι για να κινηθείς σβέλτα
Από ένα μοντέλο με “sportive” DNA, όπως για παράδειγμα η BMW Σειρά 4 Cabrio περιμένει κανείς και τις ανάλογες επιδόσεις. Στην περίπτωση της βασικής έκδοσης BMW 420i Cabrio, μπορεί τα 1.765 κιλά να μην αφήνουν τον κινητήρα να “βάλει” φωτιά στην άσφαλτο, αλλά ασφαλώς δεν στερείται επιδόσεων. Κάτω από το καπό κρύβεται ένα τετρακύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ βενζίνης με τέσσερις επικεφαλής εκκεντροφόρους. Η χωρητικότητά του αγγίζει τα 1.998 κ.εκ. και η ισχύς φτάνει τους 184 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. Την ίδια ώρα, η μέγιστη ροπή των 300 Nm είναι εφικτή από τις μόλις 1.350 σ.α.λ. και διατηρείται έως τις 4.000 σ.α.λ. Η κίνηση περνά στον πίσω άξονα αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και για τα 0-100 χλμ./ώρα απαιτούνται 8,2 δλ. (η τελική ταχύτητα φτάνει τα 236 χλμ./ώρα). Όσο για την κατανάλωση, μπορεί σε τέτοια αυτοκίνητα να έρχεται σε δεύτερη μοίρα, αλλά τα 7,7 λτ./100 χλμ. που είδαμε στον υπολογιστή ταξιδιού είναι μια άκρως φυσιολογική μέση τιμή (5,7-6,1 λτ./100 χλμ. ανακοινώνει η BMW κατά WLTP), η οποία μπορεί να πέσει και στα 7,0 λίτρ/100 χλμ. αν έχεις ως προτεραιότητά σου την οικονομική οδήγηση.
Στην πράξη: “Γεννημένη” για ηλιόλουστες Κυριακές
Η BMW 420i Cabrio είναι φτιαγμένη για να απολαμβάνεις τις μετακινήσεις σου. Και αν ο καιρός είναι “σύμμαχος” ανοίγεις την υφασμάτινη οροφή μέσα σε μόλις 18″ (λειτουργία που γίνεται ακόμη και εν κινήσει με ταχύτητα μικρότερη των 50 χλμ./ώρα) και απολαμβάνεις την χαρά της οδήγησης. Αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει πως δεν ανταποκρίνεται υπό άλλες συνθήκες. Μέσα στην πόλη και στους κακούς δρόμους μας, η ανάρτησή της δεν είναι καθόλου ενοχλητική (παρά τις ζάντες μεγέθους 19″ του αυτοκινήτου δοκιμής). Σίγουρα, όμως, θα ξεδιπλώσει τις αρετές της εκτός πόλης, με τον κινητήρα να δείχνει πρόθυμος από τις χαμηλές στροφές και να προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις, ειδικά επιλέγοντας το πρόγραμμα “Sport” (υπάρχει ακόμη “Eco” και “Normal”). Θετικό πρόσημο και για το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο προσφέρει γρήγορες αλλαγές, ενώ δεν απουσιάζουν και τα paddles πίσω από το τιμόνι για πιο “συμμετοχική” οδήγηση. Τα φρένα αποδείχθηκαν ιδιαίτερα ισχυρά, με αντοχή στην καταπόνηση διαρκείας και η ανάρτηση μηδενίζει τις κλίσεις του αμαξώματος. Ασφαλώς, σημαντική δουλειά έχει γίνει και στην ακαμψία του πλαισίου, το οποίο φέρει όλες τις απαραίτητες ενισχύσεις ώστε να μην θυμίζει σε τίποτα την οδηγική συμπεριφορά των cabrio του παρελθόντος. Όσο για την υφασμάτινη κουκούλα, διακρίνεται για την εξαιρετική ηχομόνωση και θερμομόνωση, ενώ ακόμα και όταν είναι ανοιχτή οι επιβάτες προστατεύονται από τον αέρα, ο οποίος δεν γίνεται σχεδόν καθόλου αντιληπτός μέχρι τα 90 χλμ./ώρα.
Στο ταμείο
Η τιμή της BMW 420i Cabrio ξεκινά από τα 67.300 ευρώ στην βασική έκδοση βενζίνης των 184 ίππων με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Τέλος, οι εκπομπές ρύπων ορίζονται στα 143 γρ./χλμ.