Το Seat Ibiza είναι ένα αυτοκίνητο που έχει καταφέρει να εδραιωθεί στην κατηγορία των supermini και αυτή τη στιγμή βρίσκεται αισίως στην 5η του γενιά. Πλέον, έφτασε η ώρα μίας ήπιας αναβάθμισης σε αισθητικό επίπεδο και το ισπανικό μοντέλο μας συστήνεται στην άκρως ενδιαφέρουσα έκδοση διπλού καυσίμου (φυσικό αέριο + βενζίνη) με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Πάμε να δούμε τι άλλαξε, αλλά και τι συμβαίνει σε επίπεδο οικονομίας.
Διαβάστε επίσης: Όταν το Seat Ibiza είχε στο DNA του… Porsche
Ξεκινάμε από την εξωτερική εμφάνιση, με το Seat Ibiza να διατηρεί την γνώριμη εικόνα του και να “φρεσκάρεται” στα σημεία. Ενδεικτικά, εκτός των άλλων βλέπουμε ανασχεδιασμένο εμπρός προφυλακτήρα και LED φωτιστικά σώματα στο εμπρός τμήμα, ενώ στο πίσω μέρος η λέξη “Ibiza” αναγράφεται με καλλιτεχνικούς χαρακτήρες. Παράλληλα, έχουν προστεθεί νέα σχέδια στην γκάμα των ζαντών αλουμινίου και δύο νέα χρώματα για το αμάξωμα (Sapphire Blue και Asphalt Blue). Κατά τα άλλα, το αμάξωμα εξακολουθεί να διακρίνεται για την δυναμική του σχεδίαση, με έντονα “νεύρα” να διατρέχουν το καπό, αλλά και όλο το αμάξωμα κατά μήκος. Αναφορικά με τις διαστάσεις δεν υπάρχει κάποια αλλαγή, με το μήκος να αγγίζει τα 4.059 χλστ., το πλάτος τα 1.780 χλστ. και το ύψος τα 1.444 χλστ.
Εσωτερικό: Με χώρους που ικανοποιούν
Περνάμε στην καμπίνα, η οποία διαφοροποιείται αισθητά συγκριτικά με το παρελθόν και θυμίζει σε μεγάλο βαθμό αυτή του Leon. Τα πλαστικά δείχνουν αρκετά ποιοτικά (μαλακά μόνο στο άνω τμήμα) και η συναρμογή τους είναι ιδιαίτερα προσεγμένη. Πρώτες αλλαγές που εντοπίζουμε είναι το νέο “sportive” τιμόνι, αλλά και η κεντρική οθόνη αφής, η οποία πλέον είναι “αιωρούμενη” και στην έκδοση της δοκιμής το μέγεθός της αγγίζει τις 9,2 ίντσες (διαθέσιμη από τον βασικό εξοπλισμό). Πίσω από το τιμόνι, στην προκειμένη περίπτωση δεν υπάρχει οθόνη, αλλά ένας τυπικός πίνακας οργάνων που παρέχει όλες τις απαραίτητες ενδείξεις στον οδηγό. Αξιοσημείωτο κάπου εδώ είναι το γεγονός ότι υπάρχει ψηφιακός δείκτης πληρότητας, τόσο για το φυσικό αέριο, όσο και για την βενζίνης. Μάλιστα, στην κεντρική οθόνη αφής υπάρχει και μενού που απεικονίζει την αυτονομία του κάθε καυσίμου ξεχωριστά.
Όσον αφορά στους χώρους, τόσο οι εμπρός όσο και οι πίσω επιβάτες θα βρουν ιδιαίτερα πρακτικές τις θήκες για μικροαντικείμενα (μεγάλες “τσέπες” στις εμπρός και πίσω πόρτες), ενώ στις πίσω θέσεις θα βολευτούν άνετα δύο ενήλικες επιβάτες. Το πορτμπαγκάζ είναι 262 λίτρα (μειώθηκε από τα 355 λίτρα λόγω της ύπαρξης δεξαμενών φυσικού αερίου).
Κινητήρας: Έμφαση στην οικονομία και όχι στις επιδόσεις
Κάτω από το καπό της συγκεκριμένης έκδοσης Seat Ibiza βρίσκεται ένας τρικύλινδρος κινητήρας, ο οποίος έχει την δυνατότητα να λειτουργεί τόσο με φυσικό αέριο (CNG), όσο και με βενζίνη. Η χωρητικότητά του αγγίζει τα 999 κ.εκ. και αποδίδει 90 ίππους από τις 4.500 έως και τις 5.500 σ.α.λ. Όσο για την ροπή, η μέγιστη τιμή των 160 Nm έρχεται από τις 1.800 έως και διατηρείται έως τις 3.800 σ.α.λ. Η κίνηση περνά στον εμπρός άξονα μέσω μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων. Όσο για τις επιδόσεις, το Seat Ibiza διπλού καυσίμου και μάζας 1.257 κιλών (μαζί με τον οδηγό) επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 12,1 δλ. και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα.
Μπορεί οι επιδόσεις να είναι στα όρια του αποδεκτού, αλλά οι “οικονομικές” επιδόσεις είναι άκρως ενδιαφέρουσες. Η Seat ανακοινώνει μέση κατανάλωση 3,5-4,1 kg/ 100 χλμ. (πρότυπα WLTP), ωστόσο στη διάρκεια της δοκιμής διαπιστώσαμε ότι η μέση τιμή διαμορφώθηκε στα 4,7 κιλά/100 χλμ.
Στην πράξη: Η οικονομία έχει τον πρώτο λόγο
Σε μία ιδιαίτερη έκδοση, όπως η συγκεκριμένη, δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να αναλωθούμε στα οδηγικά χαρακτηριστικά, αλλά στα πλεονεκτήματα του φυσικού αερίου. Το Seat Ibiza εξακολουθεί να διατηρεί την κορυφαία ποιότητα κύλισης, την ηχομόνωση και την καλορυθμισμένη ανάρτηση. Τα φρένα είναι ισχυρά παρά την ύπαρξη ταμπούρων στον πίσω άξονα και το πεντάλ γραμμικό, ενώ το χειροκίνητο κιβώτιο έχει καλή κλιμάκωση, θετικό κούμπωμα, αλλά μεγάλες διαδρομές κατά την αλλαγή σχέσεων. Πάμε τώρα στο φυσικό αέριο το οποίο αποθηκεύεται σε δεξαμενές μέγιστης μάζας 13,8 κιλών. Βασικό καύσιμο κίνησης είναι το φυσικό αέριο και η δεξαμενή βενζίνης των μόλις 9 λτ. υπάρχει για να καλύπτει έκτακτες περιπτώσεις, πχ. διακοπές σε νησί όπου δεν υπάρχει πρατήριο φυσικού αερίου ή η κάλυψη της απόστασης για να φτάσουμε σε ένα πρατήριο καυσίμου κλπ. Κάπου εδώ να τονίσουμε ότι η έναρξη λειτουργίας γίνεται με φυσικό αέριο, εκτός από συνθήκες ψύχους (στους -10 βαθμούς Κελσίου ο κινητήρας ξεκινά με βενζίνη, ζεσταίνει τα μπεκ του CNG και αλλάζει αυτόματα καύσιμο όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν).
Το μοτέρ είναι αρκετά πρόθυμο μετά τις 2.000 σ.α.λ., ενώ ως τρικύλινδρο έχει τον χαρακτηριστικό ήχο λειτουργίας, που συναντάμε σε όλα τα αντίστοιχα μοτέρ. Στην αυτονομία τώρα, με μέση κατανάλωση της τάξης των 4,7 kg./100 χλμ. είναι εύκολα αντιληπτό ότι η αυτονομία με φυσικό αέρια ξεπερνά τα 300 χλμ., ενώ η αυτονομία βενζίνης προσθέτει περίπου άλλα 120 χλμ. Η συνολική αυτονομία, λοιπόν, είναι περίπου στα 450 χλμ.
Στο ταμείο
Η τιμή του ανανεωμένου Seat Ibiza στην έκδοση διπλού καυσίμου ξεκινά από τα 17.190 ευρώ και συνοδεύεται αποκλειστικά από χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Τέλος, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 101 γρ./χλμ., συνεπώς το ισπανικό supermini απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας, ενώ ταυτόχρονα κινείται και απροβλημάτιστα στον δακτύλιο.