Η Toyota παρουσίασε ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο ονομάζει D-CVT (Direct shift-CVT) και σύμφωνα με τους Ιάπωνες μηχανικούς, καταφέρνει να συνδυάσει τα καλύτερα χαρακτηριστικά και τα πλεονεκτήματα ενός αυτόματου και ενός χειροκίνητου κιβωτίου.
Σύμφωνα με την Toyota, το συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης κιβώτιο, μπορεί να προσφέρει στον οδηγό του άμεσες και γρήγορες αλλαγές αλλά και κορυφαία κατανάλωση και αίσθηση χειροκίνητου κιβωτίου. Πως το καταφέρνει όμως αυτό; Οι μηχανικοί της προσάρτησαν σε αυτό μία συμβατική διάταξη γραναζιών. Έτσι, χρησιμοποιεί τα κλασσικά γρανάζια για την επιτάχυνση του αυτοκινήτου από στάση (εξαλείφοντας την υστέρηση ενός κιβωτίου CVT), ενώ όταν η ταχύτητα υπερβαίνει τα 55 χλμ./ώρα, τότε ένας συμπλέκτης αναλαμβάνει να περάσει το έργο στον κλασσικό μηχανισμό του κιβωτίου CVT.
Με αυτό τον τρόπο, ο οδηγός έχει όλη την αίσθηση ενός κλασσικού κιβωτίου ταχυτήτων κατά την εκκίνηση αλλά και τα πλεονεκτήματα του αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης. Το τελευταίο μάλιστα έχει και έξι εικονικές σχέσεις, τις οποίες ο οδηγός μπορεί να επιλέγει μέσω των ειδικών χειριστηρίων.
Έτσι, θα έχει ουσιαστικά τα χαρακτηριστικά τριών κιβωτίων ταχυτήτων (χειροκίνητο, αυτόματο, CVT) σε ένα. Το νέο κιβώτιο της Toyota Direct Shift-CVT τοποθετείται ήδη στο Lexus UX200 (θυμίζουμε πως η Lexus είναι θυγατρική της Toyota) ενώ θα το δούμε και σε μοντέλα με το πάτωμα TNGA.
Στο video που ακολουθεί πιο κάτω μπορούμε να θυμηθούμε πως λειτουργεί το νέο κιβώτιο της Toyota.