Τα νούμερα των πωλήσεων δείχνουν ότι το αγοραστικό κοινό γυρνά όλο και περισσότερο την πλάτη στο χειροκίνητο κιβώτιο και στρέφεται στην ευκολία και την αμεσότητα των σύγχρονων, αυτόματων σασμάν, όπως μπορείτε να διαβάσετε πατώντας εδώ.
Toyota: Ο “βασιλιάς” της πατέντας! H εταιρεία με τις περισσότερες καταχωρήσεις;
Παρ’ όλα αυτά, φαίνεται ότι η Toyota θέλει να κρατήσει ζωντανή την αίσθηση της αλλαγής σχέσης ακόμα και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Γι’ αυτόν τον λόγο, προχώρησε στην κατοχύρωση διπλώματος ευρεσιτεχνίας που υιοθετεί το χειροκίνητο κιβώτιο στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δίνοντάς του έστω και μία ψεύτικη υπόσταση.
Όπως πιθανόν ήδη θα γνωρίζετε, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν κιβώτιο ταχυτήτων, αφού σχεδόν όλα τους έχουν μόλις μία σχέση μετάδοσης. Στην προσπάθειά της να ικανοποιήσει τους “παραδοσιακούς” της αυτοκίνησης, η ιαπωνική εταιρεία κατοχύρωσε μία πατέντα που προσφέρει την “ψεύτικη” αίσθηση αλλαγής ταχύτητας. Στην περιγραφή του συστήματος αναφέρεται ότι θα υπάρχει τόσο το τρίτο πεντάλ συμπλέκτη, όσο και ο επιλογέας.
Το σύστημα θα μπορούσε να λειτουργεί σε τρεις διαφορετικές ρυθμίσεις. Η πρώτη είναι εντελώς αυτόματα, σαν να μην υπάρχει. Η δεύτερη θα “βάζει” στο παιχνίδι τον επιλογέα, ο οποίος θα δίνει την αίσθηση αλλαγή σχέσης χωρίς χρήση συμπλέκτη. Στην τρίτη, ενεργό ρόλο θα έχει και ο συμπλέκτης, ο οποίος θα “αποσυμπλέκει” εικονικά τον ηλεκτροκινητήρα μηδενίζοντας την ροπή του κατά την αλλαγή.
Έτσι, οι λάτρεις του χειροκίνητου κιβωτίου θα συνεχίσουν να απολαμβάνουν την οδήγηση. Ασφαλώς, πρέπει να τονίσουμε ότι για την ώρα η εταιρεία έχει περιοριστεί στην κατοχύρωση της πατέντας και δεν έχει επισημοποιήσει την υιοθέτηση ενός τέτοιου συστήματος στα μελλοντικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα της γκάμας της. Πατώντας εδώ μπορείτε να δείτε τα έγγραφα της κατοχύρωσης.