Μία πολύ αρνητική είδηση για την Toyota κάνει τον γύρο του κόσμου και μας “γυρνά” μερικά χρόνια πίσω, όταν η VW κλήθηκε να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις του Dieselgate. Μία παρόμοια υπόθεση παραποίησης των εκπομπών ρύπων “βλέπει” το φως της δημοσιότητας και αφορά την εταιρεία Hino Motors, η οποία ανήκει στον όμιλο της Toyota.
VW TDI: Έτσι κέρδισε μια δεύτερη ευκαιρία (+video)
Η Hino Motors μας είχε ξανά απασχολήσει στο παρελθόν, όταν είχε γνωστοποιηθεί πως ξεκινά συνεργασία με την Toyota ώστε να γίνει εξέλιξη κυψελών υδρογόνου για χρήση σε βαρέα επαγγελματικά οχήματα. Η εμπλοκή της Hino Motors με την Toyota, βέβαια, είναι πιο βαθιά, μιας και η πρώτη έχει αναλάβει την κατασκευή φορτηγών του ιαπωνικού κολοσσού, αλλά και κάποιων μοντέλων της γκάμας που προορίζονται για την ιαπωνική αγορά, όπως το Land Cruiser, το FJ Cruiser. Η εταιρεία διαθέτει εργοστάσια σε Ιαπωνία, Ταϊλάνδη και ΗΠΑ, όπου κατασκευάζει ανταλλακτικά και για την Toyota. Οι κινητήρες της Hino Motors χρησιμοποιούνται και σε ορισμένα μοντέλα Isuzu.
H Hino Motors, λοιπόν, παραδέχθηκε ότι έχει αλλοιώσει εκπομπές ρύπων σε κινητήρες της. Βέβαια, κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει με ειδικό λογισμικό παραποίησης, όπως συνέβη στην περίπτωση της Volkswagen, αλλά με αλλαγές του συστήματος εξάτμισης, ώστε να επιτευχθούν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν σε συνέντευξη τύπου, η παραποίηση εκπομπών αφορά κινητήρες σε 115.000 οχήματα και το πρόβλημα περιορίζεται αποκλειστικά σε εργοστάσια της Ιαπωνίας.
“Είναι μία αποτυχία στον χειρισμό της πίεσης που δεχθήκαμε για επίτευξη αριθμητικών στόχων”, ανέφερε ο πρόεδρος της εταιρείας Hino Motors βλέποντας τις μετοχές της θυγατρικής της Toyota να μειώνονται κατά περισσότερο από 35% μέσα σε μόλις μία ημέρα. Οι επιπτώσεις εμφανίστηκαν άμεσα και στην Toyota, η οποία επίσης δέχθηκε σημαντικές απώλειες στις αγορές. Η θυγατρική της Toyota αποφάσισε να ξεκινήσει άμεσα τις ανακλήσεις και να σταματήσει προσωρινά τις πωλήσεις.