Μην σας μπερδεύουν οι γερμανικές πινακίδες του αυτοκινήτου των φωτογραφιών… Το λιλιπούτειο μοντέλο της Audi, που μας συστήθηκε για πρώτη φορά το 2010 και δεν είναι άλλο από το A1, βρίσκεται πλέον στην δεύτερη γενιά του και πάτησε τους τροχούς του και στην χώρα μας. Το Traction.gr βρέθηκε στην επίσημη πανελλαδική παρουσίαση του αυτοκινήτου προκειμένου να το οδηγήσει και να μάθει τις εκδόσεις και τις τιμές του.
Αποκλειστικά 5θυρο, με νέα σχεδίαση
Το νέο Audi A1 θα διατίθεται αποκλειστικά ως Sportback (με πεντάθυρο αμάξωμα δηλαδή) και μόνο με βενζινοκινητήρες, ενώ σύμφωνα με τους ιθύνοντες της μάρκας είναι καλύτερο από ποτέ και έχει ξεκάθαρο προσανατολισμό, στοχεύοντας ακόμη και σε αυτούς που αναζητούν την οδηγική ευχαρίστηση μέσα από το αυτοκίνητό τους. Αντίπαλος του δεν είναι άλλο από το πεντάθυρο MINI, με την ξεκάθαρη διαφορά του όμως πως το A1 δεν έχει ρετρό αισθητική αλλά υιοθετεί την σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας, με αρκετά επιθετική διάθεση είναι η αλήθεια. Μάλιστα στην Audi τολμούν να κάνουν λόγο και για ομοιότητες με το Quattro, με κύριο χαρακτηριστικό τους αεραγωγούς εμπρός, πάνω από τη μάσκα και τα τονισμένα φτερά. Κατά τα άλλα το αυτοκίνητο σχεδιαστικά είναι τυπικό δείγμα γραφής Audi, με τα δυναμικά φώτα και το έντονο ανάγλυφο του αμαξώματος να δίνουν τον τόνο. Όσον αφορά στις διαστάσεις του, το μήκος του είναι ελαφρώς αυξημένο στα 4,03 μ. (+53 χλστ.) ενώ το πλάτος είναι ίδιο (1,74 μ.) και το ύψος μειωμένο ελάχιστα στα 1,43 μ.
Hi-tech και ευρύχωρο
Στο εσωτερικό το νέο Audi A1 προτάσσει τον premium και hi-tech χαρακτήρα του, με αιχμή του δόρατος τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών (από τη βασική έκδοση) και την οθόνη αφής MMI. Στο πρακτικό κομμάτι τώρα, το νέο Audi A1 Sportback είναι πιο ευρύχωρο για τους επιβάτες σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά, ενώ η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ έχει αυξηθεί κατά 65 λίτρα φτάνοντας τα 335. Τιμή που με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων αυξάνεται στα 1.090 λίτρα.
Αποκλειστικά με μοτέρ βενζίνης
Κάτω από το καπό του, το νέο Audi Α1 Sportback θα έχει αποκλειστικά κινητήρες βενζίνης TFSI, απόδοσης από 95 έως 200 ίππους. Κατά το λανσάρισμά του θα είναι διαθέσιμο στις εκδόσεις 30 TFSI (3κύλινδρο 1.000 κ.εκ. με 116 ίππους), 35 TFSI (τετρακύλινδρο 1.5 λτ. με 150 ίππους), 40 TFSI S tronic 2.0 λτ. με 200 ίππους και λίγο αργότερα θα ακολουθήσει η βασική έκδοση 25 TFSI με το επίσης τρικύλινδρο σύνολο βενζίνης 1.0 λτ. απόδοσης 95 ίππων. Στην σύντομη οδηγική επαφή που είχαμε μαζί του, διαπιστώσαμε πως το νέο Audi A1 έχει αλλάξει χαρακτήρα και αυτό αφορά και στην οδική του συμπεριφορά. Συγκεκριμένα, το αυτοκίνητο είναι πιο στιβαρό στο δρόμο, με ανώτερη ποιότητα κύλισης αλλά και πιο άμεσες αντιδράσεις στις εντολές του οδηγού. Η έκδοση 30 TFSI που είχαμε στην κατοχή μας αποδείχτηκε αρκετά πρόθυμη κατά τις επιταχύνσεις, ενώ η ηχομόνωση και η άνεση ήταν σε πολύ καλό επίπεδο. Περισσότερα φυσικά θα έχουμε να σας πούμε κατά την δοκιμή του μοντέλου.
Τιμές και εξοπλισμός
Το νέο Audi A1 Sportback λοιπόν, οι προπαραγγελίες του οποίου έχουν ήδη ξεκινήσει και οσονούπω θα ακολουθήσουν και οι πρώτες παραδόσεις, ξεκινά από τα 19.950 ευρώ στην έκδοση 25 TFSI με τους 95 ίππους. Η έκδοση 30 TFSI είναι στα 22.200 ευρώ, ενώ η 35 TFSI ξεκινά από τα 24.600 ευρώ. Η κορυφαία και ακριβότερη έκδοση όλων, η 40 TFSI κοστίζει 32.700 ευρώ. Όλες οι εκδόσεις είναι διαθέσιμες με 6τάχυτο ή αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic, εκτός από τη βασική που διαθέτει αποκλειστικά χειροκίνητο κιβώτιο και την 40 TFSI που συνδυάζεται αποκλειστικά με το S tronic. Για το τέλος αφήσαμε τον εξοπλισμό του. Από την βασική έκδοση το νέο Audi A1 Sportback διαθέτει ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, MMI Radio Plus με οθόνη αφής 8,8 ιντσών, Audi connect, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και φυσικά όλες τις καθιερωμένες ηλεκτρικές ευκολίες και πλήρες πακέτο ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού.