Στην αποκάλυψη της τρίτης γενιάς BMW X1 προχώρησε η βαυαρική εταιρεία, με το μικρότερο SUV της να μεγαλώνει σημαντικά σε διαστάσεις, αλλά και να αποκτά για πρώτη φορά αμιγώς ηλεκτρική έκδοση με το όνομα BMW iX1. Πάμε να την γνωρίσουμε καλύτερα και να δούμε τα μηχανικά σύνολα που την συνοδεύουν.
BMW iX3: Οδηγούμε στην Ελλάδα το πρώτο ηλεκτρικό SUV της BMW (+video)
Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, η νέα BMW X1 ενσωματώνει την σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας, με “αιχμηρές” γραμμές, έντονα “νεύρα” και ασφαλώς μεγάλες εμπρός γρίλιες. Το μέγεθος έχει αυξηθεί σημαντικά συγκριτικά με την απερχόμενη γενιά, με το μήκος να φτάνει τα 4,5 μέτρα, ενώ βελτιωμένη είναι και η αεροδυναμική με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να περιορίζεται στο 0,27 Cd. Όσο για το μέγεθος των ζαντών, ξεκινά από τις 17 ίντσες και για πρώτη φορά φτάνει έως τις 20″.
Το εσωτερικό είναι άκρως ψηφιακό και ευρύχωρο. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει η οθόνη αφής για ενημέρωση και ψυχαγωγία των επιβατικών, η οποία έχει μέγεθος 10,7 ιντσών και ενσωματώνει το σύστημα iDrive 8. Μία δεύτερη οθόνη αφής σε ρόλο πίνακα οργάνων βρίσκεται πίσω από το τιμόνι και έχει μέγεθος 10,25 ιντσών. Αυξημένη είναι και η διαθέσιμη χωρητικότητα για αποσκευές που φτάνει πλέον τα 540 λτ., ενώ με τις διαιρούμενες πλάτες (40:20:40), ο όγκος φτάνει τα 1.600 λτ.
Πλούσια γκάμα κινητήρων
Περνάμε στους κινητήρες ξεκινώντας από την επιλογή βενζίνης, ονομάζεται sDrive18i και εξοπλίζεται με τρικύλινδρο μοτέρ χωρητικότητας 1,5 λτ. που αποδίδει 136 ίππους και 230 Nm ροπής. Ακολουθεί η ισχυρότερη xDrive23i με ήπια υβριδικό κινητήρα 2,0 λτ. ισχύος 204 ίππων και 329 Nm ροπής. Από την πλούσια γκάμα δεν απουσιάζουν και δύο diesel επιλογές, με την πρώτη να είναι η sDrive18d που φέρει 2λιτρο μοτέρ 150 ίππων και 360 Nm ροπής και η ισχυρότερη xDrive23d, επίσης με 2λιτρο κινητήρα αλλά 197 ίππους και 400 Nm ροπής. Αργότερα μέσα στο έτος θα δούμε και δύο Plug-In υβριδικές εκδόσεις με συνδυαστική ισχύς 245 ίππων στην έκδοση xDrive25e και 326 ίππων στην xDrive30e.
Για πρώτη φορά και ως ηλεκτρική
Μαζί με το συμβατικό μοντέλο, η βαυαρική εταιρεία παρουσίασε και την BMW iX1 την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Σε πρώτη φάση έρχεται σε έκδοση με δύο ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής ισχύος 313 ίππων, με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε μόλις 5,7 δλ. και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 180 χλμ./ώρα. Η χωρητικότητα της μπαταρίας φτάνει τις 64,7 kWh επιτρέποντας αυτονομία που φτάνει περίπου τα 440 χλμ., ενώ υπάρχει και δυνατότητα ταχυφόρτισης έως 130 kW, όπου το επίπεδο φόρτισης φτάνει από το 10 έως 80% σε μισή ώρα.