Το… λάθος που μπορεί να σου κοστίσει δεκάδες ευρώ στα διόδια

Το φόρτωμα του αυτοκινήτου για το ταξίδι στο χωριό ή για τις καλοκαιρινές διακοπές κρύβει ένα λάθος που μπορεί να κοστίσει ακριβά στα διόδια... Δες πως να μην την πατήσεις.

Η χρέωση στα διόδια έχει διάφορες κατηγορίες και αυτό είναι κάτι που προφανώς το γνωρίζουν οι περισσότεροι οδηγοί. Αυτό που αρκετοί δεν γνωρίζουν όμως, είναι πως το ύψος ενός οχήματος διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο ως προς την κατηγοριοποίησή του (και οι άξονες βέβαια). Και το ύψος είναι κάτι που μεταβάλλεται, αν για παράδειγμα προσθέσουμε φορτίο στην οροφή του αυτοκινήτου μας με σχάρα ή βάση ποδηλάτων κλπ.

Έτσι, για παράδειγμα, μπορεί πολύ εύκολα να ξεπεράσουμε τα 2,20 μ. σε ύψος, ειδικά αν έχουμε SUV, κάτι που θα θέσει αυτομάτως το όχημά μας από την κατηγορία 2 στην κατηγορία 3. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Από 3,30 ευρώ στα διόδια Αφιδνών θα πληρώσουμε 8,30 ευρώ! Από 1,40 ευρώ στα Διόδια Μαλακάσας, θα πληρώσουμε 3,60 ευρώ. Στα διόδια Τραγάνας από 3,85 ευρώ θα πληρώσουμε 9,70. Όσον αφορά στα διόδια της Αττικής Οδού (εδώ το όριο είναι στα 2,7 μ. ύψος), από 2,80 ευρώ θα πληρώσουμε 7,10 ευρώ!

Για το λόγο αυτό επικοινωνήσαμε λοιπόν με την Αττική Οδό για να δούμε τι πρέπει να κάνει ένας οδηγός για να αποφύγει την άδικη αυτή χρέωση, λόγω φορτίου στην οροφή. Φανταστείτε να πληρώνετε πολλαπλάσια χρήματα μόνο και μόνο για ένα ποδήλατο, τοποθετημένο σε όρθια θέση, σε ειδική βάση στην οροφή του αυτοκινήτου σας.

Η απάντηση που είχαμε στο ερώτημά μας ήταν πως “θα πρέπει να γίνεται η διέλευση από λωρίδα με εισπράκτορα. Ακολουθώντας αυτήν την οδηγία εξασφαλίζουμε την ορθή κατηγοριοποίηση του οχήματός μας χωρίς να προσμετράτε στο συνολικό ύψος του οχήματός μας το μεταβλητό ύψος / φορτίο που επηρεάζει και αλλάζει την κατηγοριοποίηση του και αυξάνει αντίστοιχα τη χρέωση του αντιτίμου, κάτι το οποίο μπορεί να συμβεί σε μια ηλεκτρονική συναλλαγή όπου ένα μηχάνημα δεν μπορεί να κάνει αυτό το διαχωρισμό. Για το λόγο αυτό οι εισπράκτορες δέχονται και όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές ως τρόπο πληρωμής και το αντίτιμο της κάθε συναλλαγής αφαιρείται κανονικά από το υπόλοιπο του συνδρομητικού λογαριασμού”.

Άρα, αν έχουμε φορτίο στην οροφή και ξεπερνάμε τα 2,20 μ. σε ύψος ή τα 2,7 μ. στην Αττική Οδό, τότε πρέπει να περάσουμε από λωρίδα με εισπράκτορα για να εξασφαλίσουμε πως δεν θα χρεωθούμε με παραπάνω κόστος, κάτι που θα γίνει αν επιχειρήσουμε πέρασμα με e-pass, καθώς οι αισθητήρες θα μετρήσουν αυξημένο ύψος οχήματος και εκεί δεν υπάρχει υπάλληλος για να δει τι πραγματικά συμβαίνει…

Δείτε πιο κάτω και την σχετική οδηγία που έχει ανακοινώσει για αυτό το λόγο η Αττική Οδός.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Όνομα και... πράγμα η νέα έκδοση του T-Roc, καθώς προσφέρεται πλέον με εμπλουτισμένο εξοπλισμό αλλά και όφελος 5.000 ευρώ!...
Κρύβονται πίσω από τον προφυλακτήρα και υπάρχουν εκεί για πολύ συγκεκριμένο λόγο! Δείτε τους άγνωστους αεραγωγούς των αυτοκινήτων......
Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε προκειμένου να δείτε αν σας ταιριάζουν τα χειμερινά ελαστικά ή αν ένα σετ αλυσίδων είναι αρκετό!...
Δυστυχώς στην χώρα μας φτάνει ένα ξαφνικό μπουρίνι για να πλημμυρίσουν οι δρόμοι. Καλό είναι λοιπόν να γνωρίζουμε πως να συμπεριφερθούμε αν βρεθούμε να οδηγούμε...
Πώς "καταλαβαίνει" η αντλία ότι το ντεπόζιτο έχει γεμίσει; Ποιος ο ρόλος αυτής της μικρή οπής; Το video εξηγεί έναν ιδιαίτερα πολύπλοκο μηχανισμό......
Στην χώρα μας, το aircondition είναι συνώνυμο της δροσιάς και στο αυτοκίνητο. Τι γίνεται όμως τον χειμώνα; To χρησιμοποιούμε;...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής