Lotus 38: Ο εξολοθρευτής των αυτοκινήτων Indy

Η εμφάνιση της Lotus 38 το 1965 στην Ινδιανάπολη άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στην αγωνιστική ιστορία. Ο μηχανοκίνητος κόσμος των ΗΠΑ δεν θα ήταν ποτέ πια ο ίδιος…

Οι επαναστατικές καινοτομίες και οι θρίαμβοι της Lotus συνήθως ταυτίζονται με το παγκόσμιο πρωτάθλημα – αλλά στην ευρωκεντρική εκδοχή του, δηλαδή τη Formula 1.

Όμως, μια από τις μεγαλύτερες ανατροπές που έχουν συμβεί ποτέ στην ιστορία των μηχανοκίνητων σπορ συντελέστηκε το 1965 στο σιρκουί της Ινδιανάπολης από ένα εκπληκτικό μονοθέσιο, τη Lotus 38. Διά χειρός Colin Chapman, φυσικά, η «38» ήταν ειδικά προσαρμοσμένη στις ιδιαιτερότητες της θρυλικής οβάλ πίστας, αλλά και γενναία ενισχυμένη σε ό,τι αφορούσε στον κινητήρα της. Την εποχή εκείνη στην Ινδιανάπολη κυριαρχούσαν αυτοκίνητα εφοδιασμένα με το κτηνώδες τετρακύλινδρο μοτέρ των 4,1 λίτρων της Offenhauser, το οποίο απέδιδε περί τους 420 ίππους.

Προερχόμενος από τη F1, όπου οι κανονισμοί προέβλεπαν ως μέγιστη επιτρεπόμενη χωρητικότητα το 1,5 λίτρο, ο Chapman συμφώνησε με τη Ford να του προμηθεύσει ένα μοτέρ 4,2 λίτρων σε διάταξη V8 και ισχύος περίπου 500 ίππων. Ο Jim Clark είχε διεκδικήσει με αξιώσεις την πολυπόθητη νίκη στον αγώνα των 500 μιλίων τις προηγούμενες χρονιές, με παρόμοια μονοθέσια. Δυστυχώς όμως αστοχίες ελαστικών και ένα ανατριχιαστικό ατύχημα, για το οποίο έφταιγε προπορευόμενο μονοθέσιο που έχανε λάδια, είχαν στερήσει την επιτυχία στον μεγάλο Σκωτσέζο πιλότο και την ομάδα της Lotus.

Ωστόσο, το 1965 είχε έρθει το πλήρωμα του χρόνου. Ύστερα από 200 γύρους στο αμείλικτο οβάλ της Ινδιανάπολης, στο μεγαλύτερο μέρος των οποίων κατείχε την πρωτοπορία, ο Jim Clark αναδείχθηκε θριαμβευτής. Ήταν η απόλυτη δικαίωση για τον Chapman, ο οποίος μεταξύ άλλων είχε την έμπνευση να σχεδιάσει την «38» σαν ένα «μονόπαντο» μονοθέσιο, με το πίσω δεξί ημιαξόνιο μεγαλύτερο σε μήκος από το αριστερό, ειδικά για να βελτιωθεί το κράτημα στην αριστερόστροφη αμερικανική πίστα. Όπως και να είχε, όμως, με τη νίκη της στην Ινδιανάπολη η Lotus 38 υπήρξε ο εξολοθρευτής των αυτοκινήτων Indy. Με άλλα λόγια, ο Colin Chapman και ο Jim Clark έγραψαν ιστορία.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

33 χρόνια πριν, η Lotus πήρε ένα Opel και το μετέτρεψε σε ένα από τα ταχύτερα τετράπορτα της εποχής. Γνωρίστε το πισωκίνητο Lotus Omega......
Ένα από τα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα στη σύγχρονη ιστορία των ράλι έδρεψε τις δάφνες του ήσυχα και αποσύρθηκε χωρίς πάταγο....
Εντυπωσιακή, αποτελεσματική και τρομερά επιτυχημένη, η BMW Μ3 E30 επαναπροσδιόρισε με το σχήμα και τις επιδόσεις της το τι σημαίνει αγωνιστικό αυτοκίνητο στο μεταίχμιο 80s...
Σχεδόν όλες οι Lotus έχουν ονόματα που αρχίζουν από το γράμμα "Ε" και γι' αυτό υπεύθυνος είναι ο ιδρυτής της εταιρίας, ο μεγάλος Colin Champan....
Το «δόγμα Chapman» πρόσταζε να μην υπάρχει ούτε ένα γραμμάριο περιττού βάρους στα αυτοκίνητα της Lotus. Η Europa συμμορφωνόταν πλήρως!...
O Emerson Fittipaldi βρέθηκε και πάλι πίσω από το τιμόνι μίας Lotus, υπό την «επίβλεψη» του Jenson Button. Απολαύστε τον!...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα