Υφυπουργός Μεταφορών: Το υδρογόνο έχει θέση στον τομέα των Μεταφορών

"Το υδρογόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στις αστικές συγκοινωνίες, στα φορτηγά βαρέως τύπου, ακόμη και σε ιδιωτικά οχήματα", ανέφερε μεταξύ άλλων...
ΦΠΑ Κράνη

Τις δυνατότητες που έχει η Ελλάδα να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην Ευρωπαϊκή Στρατηγική για το Υδρογόνο, ανέπτυξε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος σε συνέδριο με θέμα τον ρόλο της Ελλάδας ως ενεργειακού κόμβου και την Ευρωπαϊκή και Ελληνική Στρατηγική Υδρογόνου.

Ο κ. Παπαδόπουλος ανάφερε ότι η συζήτηση για τη χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου στις μεταφορές αφορά την αντιμετώπιση του ενεργειακού ζητήματος, τη μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα, αλλά και την εμβάθυνση της συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσα από την ενεργειακή αυτονομία.

Όπως είπε ο Υφυπουργός Μεταφορών:
“Στις μεταφορές το υδρογόνο δύναται να αναδειχθεί σε καθοριστικό παράγοντα της ενεργειακής μετάβασης, καλύπτοντας ένα μεγάλο μέρος της δραστηριότητας. Το υδρογόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην τροφοδοσία λεωφορείων στις αστικές συγκοινωνίες, στα φορτηγά βαρέως τύπου και τα ελαφρά φορτηγά διανομής, στα τρένα, όπως επίσης και σε κλάδους του δικτύου που έχουν δυνατότητα εξηλεκτρισμού, ακόμη και σε ιδιωτικά οχήματα.
Ειδικά η χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου σε ορισμένες δεκάδες χιλιάδες προσωπικά οχήματα, θα συνέβαλε και στη δημιουργία εξειδικευμένων θέσεων εργασίας τόσο στην εμπορική δραστηριότητα όσο και στην τεχνική υποστήριξη των οχημάτων, όπως άλλωστε συμβαίνει και με την ηλεκτροκίνηση”.

Ο κ. Παπαδόπουλος είπε πως απαιτούνται ειδικοί κόμβοι εφοδιασμού καυσίμων με βάση το υδρογόνο, που δεν είναι ανέφικτο να πραγματοποιηθούν έως το 2027, σύμφωνα με τον οδικό χάρτη της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής. Σχετικά ανέφερε: “Ενδείκνυται η μεταφορά υδρογόνου με συμβατικά μέσα, όπως τα φορτηγά ή αγωγοί μικρών αποστάσεων, καθώς και η κατασκευή εγκαταστάσεων παραγωγής, συμπίεσης και αποθήκευσης πλησίον της τελικής χρήσης. Επιπλέον, θα μπορούσαν να δημιουργηθούν εγκαταστάσεις συναρμολόγησης οχημάτων που χρησιμοποιούν υδρογόνο, όπως αστικά λεωφορεία, σε περιοχές που βρίσκονται ήδη στη διαδικασία της ενεργειακής μετάβασης, όπως η Δυτική Μακεδονία.
Αντίστοιχα, η χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου σε ελαφρά φορτηγά διανομής με τεχνολογίες συνδυασμού ηλεκτροκίνησης, θα συμβάλλει στον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις πόλεις, όπως και σε βαρέα οχήματα που χρησιμοποιούνται για την αποκομιδή των απορριμμάτων”.

Ο κ. Παπαδόπουλος είπε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναπτύσσει μια συνεργασία με το «ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος», που έχει κατασκευάσει και το πρώτο πρατήριο υδρογόνου, ώστε να συμβάλλει με την εμπειρία του στην προετοιμασία του θεσμικού πλαισίου για τις τεχνικές προδιαγραφές αδειοδότησης και λειτουργίας των πρατηρίων διάθεσης των καυσίμων.

Κλείνοντας, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι σε αυτή την ευρωπαϊκή προσπάθεια, η Κυβέρνηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εργάζονται ήδη για να εξασφαλίσουν ότι η Ελλάδα θα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Με επίσημη ανακοίνωση, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών απαντά στα "fake news" που διαβάσαμε για οδήγηση με μπουφάν... και όχι μόνο!...
Με στοχευμένες επενδύσεις και δράσεις ενημέρωσης, η Motor Oil επιβεβαιώνει τον στρατηγικό της ρόλο στην ανάπτυξη του υδρογόνου......
Για πρώτη φορά σε γκάμα της BMW θα υπάρχουν πέντε διαφορετικά συστήματα κίνησης σε ένα μοντέλο! Δείτε ποια θα είναι......
Κοινή εξέλιξη συστημάτων κίνησης με υδρογόνο τόσο για επιβατικά, όσο και για επαγγελματικά οχήματα! Σε ποιο εργοστάσιο θα κατασκευάζονται......
Σημαντικές εργασίες συντήρησης στο μετρό έπειτα από 25 χρόνια! Δείτε το πρώτο μεγάλο έργο αναβάθμισης από την έναρξη λειτουργίας του......
Η Toyota Gazoo Racing ετοιμάζεται για το ντεμπούτο του Toyota GR Yaris Rally2 H2 Concept! Ένα αγωνιστικό με κινητήρα υδρογόνου......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Αυτοκίνητο της Χρονιάς

Αυτό είναι το “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026” για την Ελλάδα – Ξεκινά από 16.990 ευρώ

υβριδικά Opel

Ένα στα δύο νέα μοντέλα είναι υβριδικό – Ποια εταιρεία δίνει όφελος έως 4.000 ευρώ

ακριβότερα διόδια

Τα ακριβότερα διόδια στην Ελλάδα για το 2026 – Από τα 3,80 αυξάνονται στα 4,70 ευρώ