Με το δίκτυο φορτιστών στην Ευρώπη να βρίσκεται ακόμη σε εμβρυικό στάδιο και μόλις τρεις χώρες να συγκεντρώνουν το 70% (!) επί του συνόλου, οι ανησυχίες του Συνδέσμου Ευρωπαίων Κατασκευαστών, για μια “ανισόρροπη” Ευρώπη, μοιάζουν κάτι παραπάνω από λογικές.
Διαβάστε επίσης: Ευρώπη-Χάρτης: Οι σταθμοί υδρογόνου για φορτηγά έως το 2030
Συγκεκριμένα και σύμφωνα με την πιο πρόσφατη ανάλυση δεδομένων από τον ACEA το 70% των φορτιστών που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στο έδαφος της E.E. βρίσκεται σε μόλις τρεις χώρες! Ειδικότερα τα πρωτεία κατέχει η Ολλανδία, η οποία με 66.665 φορτιστές φαίνεται να έχει λύσει από τώρα και σε μεγάλο βαθμό το όποιο πρόβλημα μπορεί να προκύψει αναφορικά με τα διαθέσιμα σημεία φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο έδαφός της.
Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Γαλλία με το δίκτυο φορτιστών της να φτάνει ήδη στις 45.751 μονάδες, ενώ την πρώτη τριάδα κλείνει η ισχυρότερη αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης, η Γερμανία, με 44.538 φορτιστές.
Για να καταλάβει κανείς τις ανισότητες που υπάρχουν μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, ο ACEA επικαλείται το παράδειγμα της Ρουμανίας, η οποία, έναντι της “πρωταθλήτριας” Ολλανδίας έχει εγκαταστήσεις μόνο 493 φορτιστές, έχοντας παράλληλα περίπου έξι φορές μεγαλύτερη έκταση.
Διαβάστε επίσης – Κατασκευαστές: “Ναι” και σε πιο αυστηρές προδιαγραφές CO2, με σωστές υποδομές
Ακόμη και σε σχέση με την Ιταλία που καταλαμβάνει την τέταρτη θέση στη σχετική λίστα οι διαφορές είναι χαοτικές αφού οι Ιταλοί έχουν μόλις το 5,8% των φορτιστών στην Ε.Ε., όταν οι τρίτοι Γερμανοί συγκεντρώνουν το 19,9% επί του συνόλου.
Σύμφωνα με τον ACEA ,το συγκεκριμένο “μοτίβο” ρυθμού εγκατάστασης φορτιστών στην Ευρώπη είναι εμφανές από το 2018, όταν και άρχισε να συγκεντρώνει στοιχεία με τους ανθρώπους του να προειδοποιούν ότι χωρίς αποφασιστικές κινήσεις σε επίπεδο Ε.Ε. στο άμεσο μέλλον, η εικόνα δεν πρόκειται να βελτιωθεί τα επόμενα χρόνια.
Όποιοι θέλουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κινείται με υδρογόνο, εξαρτάται από το να έχει στη διάθεση του αξιόπιστες υποδομές φόρτισης και ανεφοδιασμού -είτε αυτές βρίσκονται στο χώρο εργασίας, είτε στο σπίτι, είτε στον δρόμο”, δήλωσε σχετικά ο γενικός διευθυντής του ACEA, Eric-Mark Huitema, τονίζοντας ότι ο καιρός για την επιτάχυνση των διαδικασιών για της ευρωπαϊκές κυβερνήσεις είναι “τώρα”.
Να σημειωθεί ότι η Ελλάδα, μεταξύ των 27 χωρών της Ε.Ε., βρίσκεται στην πέμπτη θέση… από το τέλος ,με μόλις 275 φορτισές (0,1% επί του συνόλου).