Η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα είναι σε νηπιακό στάδιο. Σίγουρα αυτό δεν είναι κάτι που δεν το ξέραμε. Έρχεται όμως και η μελέτη της LeasePlan να επιβεβαιώσει την πραγματικότητα, καθώς η χώρα μας είναι δεύτερη από το τέλος… στη σχετική κατάταξη.
Το να μιλάμε για ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα σίγουρα ακόμη μοιάζει… ουτοπικό, όταν δεν έχουμε ως κράτος σοβαρό τρόπο υπολογισμού τελών κυκλοφορίας για παράδειγμα ή κυκλοφορούν ανάμεσά μας ανασφάλιστα αυτοκίνητα ή αυτοκίνητα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ. Παρόλα αυτά οφείλουμε να προχωρήσουμε και στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, όπως κάθε κράτος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αν δεν θέλουμε να είμαστε στους πρώτους από το τέλος των σχετικών μελετών.
Η μελέτη της LeasePlan λοιπόν σχετικά με την ηλεκτροκίνηση στην χώρα μας, μας κατατάσσει στην προτελευταία θέση (μόνο η Πολωνία είναι κάτω από εμάς) και μας χαρακτηρίζει την λιγότερο προετοιμασμένη χώρα, όσον αφορά στην ηλεκτροκίνηση. Αυτή η θέση έρχεται ως απόρροια της κακής υποδομής στο θέμα της ύπαρξης δημόσιων φορτιστών αυτοκινήτων, αλλά και στη μη παροχή ευνοϊκών μέτρων (όπως μειωμένο Φ.Π.Α. κλπ.) για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Στη μελέτη που αφορά τις 22 χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Νορβηγία, Ολλανδία, Σουηδία και Αυστρία είναι στις τέσσερις πρώτες θέσεις, ενώ Φινλανδία, Γερμανία και Πορτογαλία παρουσίασαν τη μεγαλύτερη βελτίωση.
Για να καταλάβουμε καλύτερα το χάος που υπάρχει ανάμεσα στην χώρα μας και στην Ολλανδία, που είναι στις πρώτες θέσεις της σχετικής έρευνας, στην Ελλάδα υπάρχουν 159 σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ στην Ολλανδία υπάρχουν 83.196 θέσεις φόρτισης.
Η Ελλάδα είναι δεύτερη από το τέλος και στις πωλήσεις ηλεκτρικών/υβριδικών επαναφορτιζόμενων αυτοκινήτων, με μόλις 231 πωλήσεις (τα νούμερα αφορούν το διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2018). Στην τελευταία θέση είναι η Σλοβακία με 222 πωλήσεις.
Εδώ μπορείτε να βρείτε ολόκληρη την έρευνα της LeasePlan.