Αυτό είναι το “ιπτάμενο” μοτέρ της Porsche

Λίγοι γνωρίζουν ότι υπήρξε μια εποχή που ο flat six αερόψυκτος κινητήρας της Porsche 911 προσπάθησε να κατακτήσει και τους αιθέρες, κάτι που έκανε με σχετική μάλιστα επιτυχία.

Την 10ετία του ’50 οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές ελαφριών αεροσκαφών ξεκίνησαν να προσαρμόζουν τους μικρούς αερόψυκτους κινητήρες των Porsche 356 και Volkswagen Beetle στα αεροπλάνα τους κρατώντας παράλληλα τις μετατροπές στο ελάχιστο δυνατό, ως μία πιο προσιτή εναλλακτική λύση σε σχέση με τους κινητήρες που είχαν εξελιχθεί αποκλειστικά για τους αιθέρες.

Δείτε επίσης – Video: Οι Top 5 Porsche με τον κινητήρα εμπρός

Η Porsche μάλιστα ξεκίνησε να συνεργάζεται με κάποιους από αυτούς τους κατασκευαστές και έτσι έφτασαν στην παραγωγή εργοστασιακά προετοιμασμένοι κινητήρες της γερμανικής εταιρείας μεταξύ 1957 και 1963. Τα μικρά μοτέρ είχαν χωρητικότητα 1,6 λίτρα και η απόδοση τους έφτανε στους 55-70 ίππους που ήταν αρκετοί για ένα μικρό και ελαφρύ αεροσκάφος.

Η Porsche ασχολήθηκε ξανά με τους κινητήρες για μικρά αεροσκάφη στις αρχές της 10ετίας του ’80 παίρνοντας αυτή τη φορά σαν βάση τον σημαντικά ισχυρότερο κινητήρα της 911 εκείνης της εποχής. Το νέο μοτέρ της γερμανικής εταιρείας ονομαζόταν PFM 3200 (Porsche FlugΜotoren -Μηχανές Αεροσκαφών Porsche) και είχε δεχτεί όλες τις απαραίτητες μετατροπές για να μπορεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του στον αέρα.

Ο PFM 3200 κινητήρας είχε χωρητικότητα 3,2 λίτρα και ήταν διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις, μία ατμοσφαιρική και μία που χρησιμοποιούσε υπετροφοδότηση και η απόδοση του έφτανε στους 210 και 240 ίππους αντίστοιχα. Τα “ιπτάμενα” μοτέρ της Porsche ήταν σημαντικά ισχυρότερα από αντίστοιχης χωρητικότητας “συμβατικούς” κινητήρες ελαφριών αεροσκαφών έχοντας σχεδόν τη διπλάσια ισχύ. Παράλληλα η λειτουργία τους ήταν πιο πολιτισμένη αλλά και πιο ήσυχη αφού έφεραν και εξάτμιση με σιγαστήρα.

Διαβάστε επίσης: Ο θρυλικός Rohrl μας παρουσιάζει τα κορυφαία Porsche Rallye Cars (+video)

Ο PFM 3200, αν και βαρύτερος από τους ανταγωνιστές του και με περισσότερες απαιτήσεις για ψύξη, ήταν μια από τις πλέον προηγμένες προτάσεις στην κατηγορία του. Ξεκίνησε να παράγεται το 1985 με τους Γερμανούς να κατασκευάζουν συνολικά 80 μονάδες. Ωστόσο, αν και κινητήρας είχε αρχίσει να έχει την αποδοχή των κατασκευατών μικρών αεροσκαφών, η Porsche αποφάσισε να εγκαταλείψει το project στις αρχές της 10ετίας του ’90, γιατί η αγορά για μικρά αεροσκάφη “αναψυχής” βρέθηκε τότε σε κρίση.

Η Porsche σταμάτησε επίσημα να υποστηρίζει με ανταλλακτικά τον PFM 3200 το 2007, από ό,τι καταλαβαίνουμε όμως υπάρχουν ακόμη μοτέρ της γερμανικής εταιρείας που εξακολουθούν να λειτουργούν κανονικά σε μικρά αεροσκάφη, μεταξύ άλλων, των Mooney (M20L) και Cessna (172).

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Την εποχή που οι Ιάπωνες άρχισαν να προκαλούν την ευρωπαϊκή αφρόκρεμα, η... Yamaha έφτιαξε το δικό της 12κύλινδρο supercar, το OX99-11, με τεχνολογία και μοτέρ...
Η Cayenne περνά στην ηλεκτρική εποχή με την παρουσίαση του νέου SUV που είναι το ισχυρότερο μοντέλο παραγωγής στην ιστορία της Porsche....
Δύο δεκαετίες πριν, όταν η Porsche Cayenne "γνώριζε" εμπορική επιτυχία επί ελληνικού εδάφους. Πάμε να δούμε ποια ήταν η τιμή της στην χώρα μας!...
Ο γερμανικός όμιλος κατέγραψε αύξηση στις πωλήσεις του στο 9μηνο με εντυπωσιακή άνοδο στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα του που έφτασε το 78% στην Ευρώπη....
Αν έχεις μπει σε Porsche, τότε θα ξέρεις πως ο διακόπτης της μίζας για το κλειδί είναι στo ταμπλό, αριστερά του τιμονιού. Και υπάρχει λογική...
Η Porsche 911 "μπαίνει" στην υβριδική εποχή! Ο Μάνος Στεφανής οδήγησε την ανανεωμένη 992.2 στους δρόμους της Κρήτης......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής