Νέο Seat Leon με απόδοση έως 204 ίππους (+video)

Παρουσιάστηκε η τέταρτη γενιά του Seat Leon. Μάθετε τα πάντα για την πλούσια γκάμα κινητήρων που φτάνει τους 204 ίππους, αλλά και την υβριδική έκδοση...

Βρείτε μας στο
Seat 70 Χρόνια

Πιστή στο ραντεβού της, η ισπανική φίρμα αποκάλυψε την τέταρτη γενιά Seat Leon. Με περισσότερες από 2,2 εκατομμύρια πωλήσεις στο ιστορικό του, πρόκειται για ένα από τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα της κατηγορίας και το σημαντικότερο σε εμπορικό επίπεδο για τη Seat.

«Χτίστηκε» πάνω στην πλατφόρμα MQB EVO, την οποία συναντάμε στη νέα γενιά του Volkswagen Golf, αλλά και στο Skoda Octavia. Επιπλέον είναι διαθέσιμο αποκλειστικά σε πεντάθυρο hatchback και station αμάξωμα. Εξωτερικά, είναι εμφανής η προσπάθεια των σχεδιαστών να δημιουργήσουν ένα «επιθετικό» αυτοκίνητο. Στο εμπρός τμήμα υπάρχει εξάγωνη γρίλια, με «αιχμηρά» led φωτιστικά σώματα, ενώ έντονα νεύρα διατρέχουν το καπό.

Στο πίσω μέρος, χαρακτηριστική είναι η φωτεινή led λωρίδα που «γεφυρώνει» την απόσταση μεταξύ των φωτιστικών σωμάτων, αλλά και η αναγραφή του μοντέλου κάτω από το λογότυπο.

Το ελαφρώς αυξημένο μήκος του μεταξονίου (+50mm) προσφέρει ένα πιο ευρύχωρο εσωτερικό με βελτιωμένους χώρους για τους πίσω επιβάτες. Σχετικά με τους αποθηκευτικούς χώρους, η hatchback έκδοση αγγίζει τα 380 λίτρα και η Sportstourer προσφέρει χωρητικότητα 617 λίτρων.

Πρωταγωνιστικό ρόλο στην καμπίνα έχει η οθόνη αφής μεγέθους 8 ιντσών στην βασική έκδοση και 10 στις πιο πλούσιες. Μέσα από αυτήν, ο οδηγός ενημερώνεται, ψυχαγωγείται, συνδέει τις έξυπνες συσκευές μέσω των λογισμικών Android Auto και Apple CarPlay, ενώ για πρώτη φορά υπάρχει και αναγνώριση χειρονομίας.

Σε επίπεδο εξοπλισμού υπάρχουν τρεις εκδόσεις: η Reference, η Style, η Xcellence και η FR. Από τη βάση της γκάμας, το νέο Seat Leon εξοπλίζεται με είσοδο χωρίς κλειδί «Kessy Go», θύρες USB εμπρός-πίσω και τεχνολογία SEAT Connect. Βέβαια, στην έκδοση FR οι διαφοροποιήσεις είναι εμφανείς, με άλλη ανάρτηση και προφυλακτήρες. Σε αρκετά σημεία υπάρχει το λογότυπο FR, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι μεγέθους 10,25 ιντσών, ενώ οι ζάντες αλουμινίου είναι μεγέθους 17 ιντσών (προαιρετικά 18″).

Η γκάμα κινητήρων είναι αρκετά πλούσια, με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, αλλά και υβριδικά σύνολα. Στη βάση της γκάμας των βενζινοκινητήρων βρίσκεται ο τρικύλινδρος 1.0 TSI με 90 και 110 ίππους. Ακολουθεί ο 1.5 TSI με 130 και 150 ίππους, ενώ στην κορυφή βρίσκεται ο υπερτροφοδοτούμενος 2λιτρος απόδοσης 190 ίππων που συνοδεύεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Δύο επιλογές υπάρχουν και για όσους επιθυμούν κινητήρα πετρελαίου. Αποτελούν εκδοχή του 2.0 TDI, με ισχύ 115 και 150 ίππων. Στην περίπτωση της έκδοσης Sportstourer, ο κινητήρας 150 ίππων συνδυάζεται με αυτόματο DSG κιβώτιο και σύστημα τετρακίνησης.
Ασφαλώς, από τη γκάμα δε λείπει και ένα μοτέρ φυσικού αερίου, με τον 1.5 TGI να αποδίδει 130 ίππους και να έχει αυτονομία 440 χιλιομέτρων.

Η ήπια υβριδική τεχνολογία (mHEV) δεν απουσιάζει από την τέταρτη γενιά Seat Leon. Το σύστημα 48v συνοδεύει τους 1.0 TSI 110 ίππων και 1.5 TSI 150 ίππων, προσφέροντας επιπλέον ισχύ. Στην προκειμένη περίπτωση ο eTSI συνεργάζεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Τέλος, υπάρχει και μία plug-in υβριδική έκδοση που συνδυάζει ηλεκτροκινητήρα με TSI 1,4 λίτρων και αποδίδει 204 ίππους.

Το νέο Seat Leon ενσωματώνει μερικά από τα πιο προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, συμπεριλαμβανομένου των predictive adaptive cruise control, emergency assist και travel assist, ώστε να γίνει το ασφαλέστερο αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει ποτέ η μάρκα.

Χάρη στο νέο Dynamic Chassis Control του νέου Seat Leon, η οδήγηση και ο χειρισμός του οχήματος μπορούν να αλλάξουν ανάλογα με τις συνθήκες και τις απαιτήσεις του οδηγού, κάνοντας το όχημα πιο άνετο οδηγικά.

Η τεχνολογία adaptive chassis διαβάζει συνεχώς τις συνθήκες του δρόμου, ενώ παράλληλα λαμβάνει υπόψη τις πληροφορίες του συστήματος διεύθυνσης, την πέδηση και την επιτάχυνση, προσαρμόζει την ανάρτηση και βελτιστοποιεί την απόσβεση σε κάθε τροχό για να παρέχει άνεση και δυναμική

Το ολοκαίνουριο Seat Leon θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Martorell στην Ισπανία. Όσον αφορά στις παραγγελίες, αναμένεται να ξεκινήσουν στο δεύτερο τρίμηνο του 2020. Ασφαλώς θα υπάρξουν και ισχυρότερες εκδόσεις από την ανεξάρτητη πλέον Cupra με υβριδικό σύστημα και απόδοση 245 ίππων. Φημολογείται, επίσης, ότι θα υπάρξει και Cupra R με απόδοση που θα ξεπερνά τους 300 ίππους.