Αυτό ήταν το μοντέλο με τον ισχυρότερο 20V του VW Group

Κινητήρας πασπαρτού στον όμιλο ο 1.8Τ-20V και για πολλούς ο καλύτερος όλων! Σε ποιο μοντέλο, όμως, τοποθετήθηκε η ισχυρότερη εκδοχή του και πόσους ίππους απέδιδε;

Ο 20βάλβιδος κινητήρας του ομίλου VW, γνωστός ως 20V, έμεινε στην ιστορία για την αξιοπιστία του, αλλά και την αστείρευτη δυνατότητα βελτίωσης. Αυτή τη φορά, θα μείνουμε στις εργοστασιακές του εκδόσεις για να δούμε το αυτοκίνητο στο οποίο τοποθετήθηκε αποδίδοντας την υψηλότερη ισχύ.

Διαβάστε επίσης: Αυτός είναι ο TSI του ταχύτερου Octavia RS που έχει κατασκευάσει ποτέ η Skoda

Υπενθυμίζουμε ότι πρόκειται για ένα μοτέρ που προσφέρθηκε τόσο ως ατμοσφαιρικό, όσο και ως υπερτροφοδοτούμενο. Στην turbo εκδοχή του ξεκινούσε από το εύρος των περίπου 150 ίππων και τον συναντήσαμε σε πολλά μοντέλα του ομίλου. Δεν ήταν λίγες οι φορές, όμως, που ξεπέρασε ακόμα και τους 200 ίππους, όπως για παράδειγμα το Audi S3 πρώτης γενιάς, κάτω από το καπό του οποίου απέδιδε 225 ίππους.

VW, Skoda, Audi, Seat, σχεδόν όλες η μάρκες του ομίλου είχαν κάποια μοντέλα με τον 20V κάτω από το καπό στις αρχές του 2000. Η ισχυρότερη εργοστασιακή έκδοση του συγκεκριμένου μοντέλου τοποθετήθηκε αποκλειστικά σε ένα πολύ “ειδικό” και σπάνιο αυτοκίνητο. Πρόκειται για το Audi TT Quattro Sport, το οποίο αποκαλύφθηκε στην έκθεση της Γενεύης το 2005.

H ισχύς του τετρακύλινδρου 1.8Τ-20V έφτασε για πρώτη (και τελευταία φορά) στους 240 ίππους (320 Nm ροπής) και, σε συνδυασμό με το μειωμένο βάρος των 1.390 κιλών, επέτρεψε μία αναλογία κιλών ανά ίππο της τάξης του 5,8. Για να διατηρηθεί σε χαμηλά επίπεδα η μάζα, οι μηχανικοί της Audi αφαίρεσαν τα πίσω καθίσματα, το σύστημα κλιματισμού και το εφεδρικό ελαστικό. Αποτέλεσμα ήταν τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε μόλις 5,9 δλ.

Εξωτερικά, η ειδική έκδοση απέκτησε το πακέτο S-Line, με την οροφή και τους καθρέφτες να είναι μαύροι, ενώ οι αλλαγές ολοκληρώθηκε με την τοποθέτηση διαχύτη και ανασχεδιασμένων προφυλακτήρων. Στο εσωτερικό, πέρα από την μείωση του βάρους, υπήρξαν αρκετές επενδύσεις με δέρμα τύπου alcantara. Ιδιαίτερη έμφαση, τέλος, δόθηκε ακι στην δυναμική συμπεριφορά με βελτίωση ακαμψίας του πλαισίου, μεγαλύτερα ελαστικά στον πίσω άξονα και μεταφορά της μπαταρίας στον χώρο αποσκευών.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο Dr. Michael Kruppa, επικεφαλής ανάπτυξης εμπρόσθιου φωτισμού στην Audi, εξηγεί πώς το νέο Audi Q3 φέρνει την έξυπνη τεχνολογία φωτισμού στην compact κατηγορία....
Η Audi αποκάλυψε στο Brand Experience Center του Μονάχου το όραμά της για την παρουσία της στη Formula 1, τρεισήμισι μήνες πριν από το πρώτο...
Η κοινοπραξία RV Tech της Volkswagen και της αμερικάνικης Rivian έκλεισε έναν χρόνο ζωής και σύντομα θα ξεκινήσουν οι πρώτες δοκιμές με μοντέλα των Γερμανών....
Η Kosmocar Α.Ε., ανακοίνωσε την ένταξη της Κοιλάκος ΕΠΕ στο επίσημο Δίκτυο Εξουσιοδοτημένων Εμπόρων της Volkswagen....
Διψήφια ήταν η αύξηση στις πωλήσεις αυτού του κατασκευαστή στην Ευρώπη και στο 9μηνο της χρονιάς, που ισχυροποιούν την 3η θέση που κατέχει μεταξύ των...
Kαθότι ηλεκτρικό αυτό το γερμανικό SUV coupe "καταναλώνει" όσο και ένα παπί, ενώ έχει χώρους και ανέσεις που αντιστοιχούν σε μεγάλο οικογενειακό....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Citroen e-c3 2025

Δοκιμάζουμε το best seller της Citroen στην ηλεκτρική του έκδοση

Toyota

Οι Top 10 μάρκες που επέλεξαν οι Έλληνες στο 10μηνο – Χωρίς αντίπαλο η Toyota

Audi Q3 φωτισμός Digital Matrix LED 2025

Το γερμανικό SUV με τον προηγμένο ψηφιακό φωτισμό – Πώς αλλάζει την compact κατηγορία