Μία σημαντική έγκριση χορηγήθηκε στην Mercedes-Benz από την Ομοσπονδιακή Αρχή Μεταφορών της Γερμανίας (KBA) καθιστώντας την ως την πρώτη εταιρεία αυτοκινήτου στον κόσμο που πληροί τις αυστηρές νομικές απαιτήσεις για αυτόνομα συστήματα επιπέδου 3. Κάπως έτσι, ανοίγει ο δρόμος της αυτόνομης οδήγησης για τις χώρες που προβλέπεται κάτι τέτοιο από την εκάστοτε εθνική νομοθεσία.
Euro NCAP – Mercedes EQS: Πως τα πήγε η ηλεκτρική S-Class (+video)
Πρακτικά, από το 2022 οι πελάτες της γερμανικής εταιρείας θα μπορούν να αγοράσουν μια S-Class με DRIVE PILOT. To εν λόγω σύστημα θα τους επιτρέπει να χρησιμοποιούν την αυτοματοποιημένη λειτουργία με ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα σε συνθήκες βαριάς κυκλοφορίας ή συμφόρησης σε συγκεκριμένα, κατάλληλα σημεία των αυτοκινητοδρόμων στη Γερμανία. Ο ειδικός εξοπλισμός DRIVE PILOT αφαιρεί το άγχος από τον οδηγό και του επιτρέπει να εκτελεί δευτερεύουσες δραστηριότητες στην κεντρική οθόνη, όπως ηλεκτρονικές αγορές ή επεξεργασία μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από το σύστημα in-car office. Η έγκριση του συστήματος ισχύει επίσης για την EQS.
“Με την έγκριση των Αρχών, επιτύχαμε ακόμα ένα ορόσημο: είμαστε ο πρώτος κατασκευαστής που έθεσε την υπό προϋποθέσεις αυτοματοποιημένη οδήγηση στα οχήματα παραγωγής στη Γερμανία» λέει ο Markus Schäfer, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG και της Mercedes-Benz AG, Επικεφαλής Τεχνολογίας & Υπεύθυνος για την Ανάπτυξη και την Αγορά.
Η Mercedes-Benz προσφέρει αρχικά το DRIVE PILOT σε 13.191 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμων στη Γερμανία. Εκτεταμένες δοκιμές για αυτό το σύστημα βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη και σε άλλες χώρες, όπως π.χ. στις ΗΠΑ και την Κίνα. Μόλις υπάρξει ένα εθνικό νομικό πλαίσιο για την υπό προϋποθέσεις αυτόνομη οδήγηση και σε άλλες χώρες, η τεχνολογία αυτή θα εφαρμοστεί σταδιακά κι εκεί.
Όταν ο οδηγός ενεργοποιεί το DRIVE PILOT, το σύστημα ελέγχει την ταχύτητα και την απόσταση και καθοδηγεί το όχημα εντός της λωρίδας του. Αντίστοιχα, λαμβάνονται υπόψη το προφίλ της διαδρομής, τα διάφορα συμβάντα και τα σήματα κυκλοφορίας. Το σύστημα αντιδρά επίσης σε απρόβλεπτες κυκλοφοριακές καταστάσεις και τις χειρίζεται ανεξάρτητα, π.χ. με ελιγμούς αποφυγής εντός της λωρίδας ή με ελιγμούς πέδησης. Κατά τη διάρκεια του υπό όρους αυτοματοποιημένου ταξιδιού, το DRIVE PILOT επιτρέπει στον οδηγό να αποσπαστεί από την κυκλοφορία και να επικεντρωθεί σε ορισμένες δευτερεύουσες δραστηριότητες, είτε πρόκειται για επικοινωνία με συναδέλφους μέσω του συστήματος in-car office, είτε για σερφάρισμα στο διαδίκτυο είτε για χαλάρωση ενώ παρακολουθεί μια ταινία. Στη λειτουργία DRIVE PILOT, οι εφαρμογές μπορούν να ενεργοποιηθούν στην κεντρική οθόνη του οχήματος, οι οποίες σε διαφορετική περίπτωση είναι απενεργοποιημένες κατά την οδήγηση.