Ο Akio Toyoda, ο μέχρι πριν λίγο καιρό πρόεδρος της Toyota, μας έχει συνηθίσει σε δηλώσεις που έχουν συζητηθεί έντονα στο παρελθόν. Αυτή τη φορά επανέρχεται, βάζοντας στο “κάδρο” ξανά το μέλλον της αυτοκίνησης.
Δείτε επίσης: Αυτό είναι πλέον το μικρότερο, πλήρως υβριδικό της Toyota – Με ισχύ 116 ίππων
Πιο συγκεκριμένα, ο εγγονός του ιδρυτή της Toyota, Kiichiro Toyoda, ανέφερε ότι η ιαπωνική εταιρεία έχει πουλήσει περίπου 27 εκατομμύρια υβριδικά οχήματα από την κυκλοφορία του Prius πρώτης γενιάς το 1997. Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτά τα υβριδικά οχήματα έχουν το ίδιο αποτύπωμα άνθρακα με εννέα εκατομμύρια πλήρως ηλεκτρικά οχήματα, όταν προστεθούν στην εξίσωση η παραγωγή μπαταριών και οχημάτων.
Ουσιαστικά, ανέφερε ότι αν συνυπολογιστεί όλη η ζωή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, από τη δημιουργία του μέχρι την ολοκλήρωση της χρήσης του, τότε το αποτύπωμα άνθρακα είναι περίπου τριπλάσιο από αυτό ενός υβριδικού. Βασικό του επιχείρημα είναι ότι πρέπει να αξιολογείται όλη η ζωή ενός αυτοκινήτου για να βγουν τα σωστά συμπεράσματα. Σίγουρα τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πολύ πιο “πράσινα” συγκριτικά με τα ηλεκτρικά όταν κινούνται, αλλά δεν ισχύει το ίδιο και κατά την παραγωγή τους.
Υπενθυμίζουμε ότι ο Akio Toyoda δεν έχει ταχθεί κατά της ηλεκτροκίνησης. Στόχος του τα τελευταία χρόνια που κατείχε τα “ηνία” της εταιρείας ήταν να πείσει πως τα υβριδικά αυτοκίνητα έχουν ακόμα μέλλον. Πάντα ήταν υπέρμαχος της δυνατότητας του κοινού να έχει ελευθερία επιλογών. “Υπάρχουν κι άλλοι τρόποι για να ανεβούμε το βουνό της ουδετερότητας άνθρακα” είχε αναφέρει στο παρελθόν, τονίζοντας επίσης ότι οι εταιρείες πρέπει να συνεχίσουν να επενδύουν στα υβριδικά αυτοκίνητα (δείτε εδώ πιο αναλυτικά).
Ποιος είναι ο Akio Toyoda;
Για τους λίγους που πιθανόν να μην γνωρίζουν τον Akio Toyoda, να αναφέρουμε πως πρόκειται για τον μέχρι πρότινος CEO της Toyota. Από τον περασμένο Απρίλιο, ο 66χρονος Akio Toyoda απέκτησε έναν πιο “θεσμικό” ρόλο στην εταιρεία, μιας και έγινε Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου. Τη θέση του, ως “Διευθύνων Σύμβουλος” της Toyota, ανέλαβε ο 53χρονος Koji Sato. Πρόκειται για πρώην επικεφαλής της Lexus, αλλά και του αγωνιστικού τμήματος Gazoo Racing.