Ο ιστορικός αγώνας “1000 Miglia” ξεκίνησε στις 15 Ιουνίου, με τον “ωραιότερο αγώνα του κόσμου”, σύμφωνα με τον Enzo Ferrari να έχει πάντα ως αφετηρία την πόλη της Μπρέσια. Από εκεί περισσότερα από 400 κλασσικά αυτοκίνητα θα ακολουθήσουν αυτή την περιπέτεια των χιλίων μιλίων με ενδιάμεσο σταθμό τη Ρώμη. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι 118 από τις 400 συμμετοχές είναι με μοντέλα των Abarth, Alfa Romeo, Fiat και Lancia, προβάλλοντας με εμφατικό τρόπο την τεράστια Ιταλική αυτοκινητιστική κουλτούρα.
Δείτε επίσης – Busso V6: Γνωρίστε τον κορυφαίο κινητήρα της Alfa Romeo (+video)
Όπως κάθε χρονιά, η Alfa Romeo θα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο με περισσότερα από 50 μοντέλα της να βρίσκονται στη γραμμή εκκίνησης. Ανάμεσα τους τρία κοσμήματα που συνήθως βρίσκονται στο Μουσείο της Μάρκας στο Αρέζε, οι: 6C 1500 Super Sport (1928), 1900 Sport Spider (1954) και 1900 Sport Spider (1956).
Τα βλέμματα θα τραβήξει η εκθαμβωτική Alfa Romeo 6C 1500 Super Sport του 1928, το αμάξωμα της οποίας δημιουργήθηκε στις εγκαταστάσεις του Farina. Στόχος να επαναλάβει το θρίαμβο του 2019, και να προσθέσει ακόμα μια νίκη στο ιστορικό 1000 Miglia, την 5η μετά την επικράτηση της το 2005, 2007, 2008 και 2019. Το εντυπωσιακό αυτοκίνητο εφοδιάζεται με έναν 6κυλινδρο σε σειρά κινητήρα 1.487κ.εκ. με μέγιστη ισχύ 76 ίππων στις 4.800 σ.αλ. και μέγιστη ταχύτητα 140χλμ./ώρα. Συνολικά μόλις 31 αυτοκίνητα του είδους κατασκευάστηκαν από το 1928 έως και το 1929. Με τον αριθμό “41”, η 6C 1500 Super Sport θα οδηγηθεί από τον Giovanni Moceri, Πρωταθλητή του Ιτλαικού θεσμού “Grandi Eventi ACI Sport” με συνοδηγό τη σύζυγο του και φανατική φίλη των αγώνων, Silvia Dicembre.
Δείτε επίσης – Alfa Romeo Tonale: Η ιστορία πίσω από το σχέδιο του Αλέξανδρου Λιώκη
Στον θρυλικό αγώνα θα βρεθεί και η 1900 Super Sprint (1956), ένα κομψό coupé με αμάξωμα από την Touring. Η Alfa Romeo 1900 Super Sprint βασίζεται στην κοντή έκδοση του πλαισίου της 1900 sedan και εφοδιάζεται με έναν δίλιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα με τους χαρακτηριστικούς διπλούς εκκεντροφόρους επικεφαλής, ο οποίος αποδίδει 115 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. Τη δεκαετία του 1950 ήταν σύνηθες οι Ιταλοί σχεδιαστές να αγοράζουν το πλαίσιο ενός αυτοκινήτου και να δημιουργούν το δικό τους αμάξωμα. Στο συγκεκριμένο μοντέλο η παρέμβαση του οίκου Touring από το Μιλάνο οδήγησε σε αυτό που θεωρείται μέχρι και σήμερα, ως ένα από τα πλέον ισορροπημένα coupé που δημιουργήθηκαν ποτέ με το σήμα της Alfa Romeo. Με αριθμό συμμετοχής το “399”, το πανέμορφο αυτοκίνητο θα οδηγήσουν δύο τυχεροί εργαζόμενοι της Stellantis, οι Francesco Pirozzi και Cristina Nota.
Το τρίτο αυτοκίνητο της Stellantis Heritage που θα συμμετέχει στον αγώνα είναι και το πλέον σπάνιο. Η 1900 Sport Spider (1954) κατασκευάστηκε σε μόλις δύο αντίτυπα και εφοδιάζεται με μια υπερτροφοδοτούμενη έκδοση του τετρακύλινδρου κινητήρα της “1900” με τους δύο εκκεντροφόρους, ο οποίος αποδίδει 138 ίππους και εξασφαλίζει τελική ταχύτητα 220 χλμ./ώρα, χάρη στο χαμηλό βάρος των 880 κιλών και την πολύ καλή αεροδυναμική απόδοση. Το εντυπωσιακό αμάξωμα που σχεδίασε ο Franco Scaglione για τον Bertone θα φέρει τον αριθμό “342”, ενώ στο εσωτερικό του θα βρεθούν ο Alessandro Alunni Bravi, Γενικός Διευθυντής της Sauber και ο νεαρός οδηγός αγώνων και σχολιαστής Vicki Piria.
Εκτός από την εξαιρετικά σημαντική ιστορική του αξία, το 1000 Miglia αποτελεί και μια γέφυρα ανάμεσα στο παρελθόν και στο μέλλον. Με την Alfa Romeo σε μερικές ημέρες να γιορτάζει τα 112α γενέθλια της, τα κλασσικά μοντέλα της μάρκας στον αγώνα θα συνοδεύσει η νέα Tonale, το πρώτο εξηλεκτρισμένο C-SUV της Alfa Romeo, το οποίο αποτελεί ένα τεράστιο βήμα εξέλιξης, ενώ παράλληλα παραμένει πιστό στις αξίες και το αυθεντικό πνεύμα της μάρκας.