Η αντίστροφη μέτρηση για την εφαρμογή του νέου ΚΟΚ έχει ξεκινήσει, μιας και εντός του Σεπτεμβρίου αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση. Σημαντικές αλλαγές “φέρνει” για τους μοτοσυκλετιστές, μιας και για πρώτη φορά στην Ελλάδα θα αποκτά νόμιμη “υπόσταση” ο όρος διήθηση.
Τι είναι η διήθηση και οι προϋποθέσεις για να είναι νόμιμη
Με τον όρο διήθηση αναφερόμαστε σε μία πρακτική των αναβατών που βλέπουμε καθημερινά γύρω μας. Είναι ουσιαστικά η κίνησή τους ανάμεσα στα αυτοκίνητα, προσπερνώντας τα όταν βρίσκονται ακινητοποιημένα λόγω αυξημένης κίνησης ή όταν κινούνται με χαμηλή ταχύτητα. Με το νέο ΚΟΚ, η διήθηση αναμένεται να νομιμοποιηθεί για πρώτη φορά στην χώρα μας. Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι για να είναι νόμιμη η διήθηση, ο αναβάτης όπως είναι λογικό θα πρέπει να μην περνά το όριο ταχύτητας.
Κάπου εδώ, αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι η νομιμοποίηση της διήθησης αποτελεί μία τάση τα τελευταία χρόνια σε χώρες με μεγάλους πληθυσμούς μοτοσυκλέτας. Η Αυστραλία ξεκίνησε το 2015, η Καλιφόρνια νομιμοποίησε το 2018, ομοίως το Όρεγκον και η Γιούτα μόλις τον Μάιο του 2019.
Αλλαγές και στον τρόπο στάθμευσης
Πέρα από την διήθηση, αλλαγές έρχονται και στον τρόπο στάθμευσης των μοτοσυκλετών. Ο νέος ΚΟΚ αναμένεται να ξεκαθαρίζει πως τα δίκυκλα θα μπορούν να σταθμεύουν μόνο κάθετα στο πεζοδρόμιο. Κάτι τέτοιο είναι απόλυτα λογικό, προκειμένου να εξοικονομούνται θέσεις στάθμευσης που προορίζονται για αυτοκίνητα στα αστικά κέντρα.