Ανανεωμένη BMW Σειρά 5: Ήπια υβριδικές όλες οι εκδόσεις, τουλάχιστον

Η BMW προχώρησε στην παρουσίαση της ανανεωμένης 5άρας, η οποία φρεσκάρεται αισθητικά, ενισχύει την τεχνολογική της φαρέτρα και εξηλεκτρίζεται περαιτέρω.

Βρείτε μας στο
2020 BMW Σειρά 5 ανανέωση

Η τελευταία γενιά της Σειράς 5 που παρουσιάστηκε το 2016 τα πηγαίνει πολύ καλά στον εμπορικό στίβο με το μεγάλο μοντέλο των Βαυαρών να έχει “κεντρίσει” το ενδιαφέρον περισσότερων από 600.000 οδηγών. Με τη Σειρά 5 να φτάνει τώρα στο μέσο της ζωής της η γερμανική εταιρία προχωρά σε ένα πολυεπίπεδο “φρεσκάρισμα” που αφορά τόσο το αισθητικό κομμάτι όσο και το τεχνολογικό.

Τόσο στο sedan όσο και στο station wagon αμάξωμα οι διαφορές σε σχέση με τα υπάρχοντα μοντέλα εντοπίζονται κυρίως στο εμπρός και το πίσω μέρος με τα φώτα και στις δύο περιπτώσεις να έχουν ανασχεδιαστεί και την BMW να προσθέτει στον προαιρετικό εξοπλισμό ενεργά εμπρός φώτα LED αλλά και τη δυνατότητα για προσθήκη φώτων τεχνολογίας Laser. Φρεσκάρισμα βλέπουμε και για την χαρακτηριστική γρίλια μπροστά, η οποία μεγάλωσε σε μέγεθος, σε ύψος αλλά και πλάτος, ενώ νέας τραπεζοειδούς σχεδίασης είναι και οι απολήξεις των εξατμίσεων που ενσωματώνονται στον προφυλακτήρα.

Η BMW αναφέρει παράλληλα και τα νέα σχέδια για τις αλουμινένιες ζάντες της Σειράς 5 σε διαστάσεις από 18 έως και 20 ίντσες, ενώ διαθέσιμες προαιρετικά για πρώτη φορά είναι και οι 20άρες ζάντες Individual Air Performance, οι οποίες σχεδιάστηκαν με γνώμονα το ακόμη χαμηλότερο βάρος αλλά και την μειωμένη αεροδυναμική αντίσταση.

Στο εσωτερικό οι αλλαγές παρουσιάζονται πιο περιορισμένες με τον οδηγό να “βλέπει” στάνταρ έναν πίνακα πληροφοριών 10,25 ιντσών, με την προαιρετική επιλογή να φτάνει στης 12,3 ίντσες. Τα χειριστήρια στην κεντρική κονσόλα είναι πλέον σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα, ενώ εκείνα του δερμάτινου τιμονιού έχουν πλέον νέα διάταξη για υψηλότερα επίπεδα εργονομίας. Διαθέσιμη είναι και μια νέα επένδυση για τα καθίσματα, ενώ οι εκδόσεις M φέρουν νέα και αναβαθμισμένης σχεδίαση καθίσματα.

Παράλληλα η 5άρα αποκτά και μια νέα ειδική έκδοση M Sport Edition, διαθέσιμη και για τα δύο αμαξώματα στον περιορισμένο αριθμό των 1.000 μονάδων. Η εν λόγω έκδοση περιλαμβάνει στον εξοπλισμό της το πακέτο M Sport, και τις νέες αεροδυναμικές ζάντες των Βαυαρών.

Στον τομέα του εξηλεκτρισμού η ανανεωμένη Σειρά 5 ανεβάζει τον αριθμό των διαθέσιμων plug-in υβριδικών μοντέλων στα πέντε μοντέλα με την Touring να περιλαμβάνεται επίσης σε αυτά.

Παράλληλα το ήπιο υβριδικό σύστημα των 48V της BMW ενισχύει πλέον με την παρουσία του όλα τα 4κύλινδρα και 6κύλινδρα μοντέλα της σειράς. Ο ηλεκτρικός κινητήρας-γεννήτρια που αποδίδει 11 έξτρα ίππους βάζει το δικό του σημαντικό λιθαράκι στις επιταχύνσεις της 5άρας βελτιώνοντας την απόκριση στο πάτημα του γκαζιού. Αναλαμβάνει επίσης την εκκίνηση του θερμικού μοτέρ, αλλά και την ανάκτηση ηλεκτρικής ενέργειας κατά το φρενάρισμα καθώς συνοδεύεται και από μπαταρία ιόντων λιθίου. Στα “καθήκοντα” του περιλαμβάνεται και το σβήσιμο του μοτέρ εν κινήσει όταν οι απαιτήσεις για επιτάχυνση είναι μικρές (coasting) αλλά και σε πολύ μικρές ταχύτητες μέσα στην πόλη.

Η BMW αναφέρει βελτιώσεις και στους θερμικούς κινητήρες με αναθεωρημένο σύστημα ψεκασμού για τους 4κύλινδρους και 6κύλινδρος βενζίνης αλλά και υπετροφοδότηση δύο σταδίων για όλους τους diesel.

Στον τομέα της ασφάλειας η BMW αναβάθμισε κάποια από τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού αυξάνοντας τα επίπεδα αυτοματοποιημένης οδήγησης. Στο σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας (Lane Departure Warning) προστίθεται πλέον και η λειτουργία επαναφοράς στη λωρίδα.

Στο νέο και προαιρετικό ηλεκτρονικό ηλεκτρονικό “πακέτο” Driving Assistant Professional περιλαμβάνεται και ενεργή πλοήγηση η οποία καθίσταται εφικτή λόγω της ύπαρξης τους συστήματος Lane Change Assistant, της αυτόματος “δημιουργίας” λωρίδας έκτακτης ανάγκης και του συστήματος που προειδοποιεί τον οδηγό στις διασταυρώσεις. Στο τελευταίο που περιλαμβάνεται και η αυτόματη λειτουργία των φρένων για την αποτροπή ατυχήματος στην πόλη, βλέπουμε και τρισδιάστατη απεικόνιση της γύρω περιοχής που αναδεικνύει διάφορες κυκλοφοριακές καταστάσεις αλλά και πιθανές παρεμβάσεις των συστημάτων υποβοήθησης, οι οποίες παρουσιάζονται στον πίνακα πληροφοριών. Αναβαθμισμένο παρουσιάζεται και το προαιρετικό σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος.

Η BMW προσθέτει στην τεχνολογική φαρέτρα της Σειράς 5 και το Drive Recorder, το οποίο και μπορεί να καταγράψει video για 40 δευτερόλεπτα από διαφορετικά σημεία γύρω από το αυτοκίνητο. Αποτελεί μέρος του προαιρετικού πακέτου Parking Assistant Plus.

Στα του τομέα της πληροφόρησης και ψυχαγωγίας η ανανεωμένη Σειρά 5 φέρει στάνταρ το λογισμικό “7” (Operating System 7) που δίνει περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης και συνδεσιμότητας, ενώ μπορεί να διαχειρίζεται περισσότερες εφαρμογές. Περισσότερες λειτουργίες έχει και ο προσωπικός βοηθός του οδηγού Intelligent Personal Assistant, ενώ την πρεμιέρα τους σε αυτή την ανανέωση κάνουν και οι Χάρτες της BMW με το σύστημα πλοήγησης να λαμβάνει δεδομένα από cloud για ταχύτατο και ακριβή υπολογισμό των διαδρομών, ενώ η χρήση του γίνεται τώρα ακόμη πιο απλή. Τέλος, η ανανεωμένη Σειρά 5 μπορεί να αναβαθμίζει συγκεκριμένα μέρη του λογισμικού των συστημάτων της over the air, όπως για παράδειγμα για τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

Από πλευράς κινητήρων και συστημάτων μετάδοσης και ξεκινώντας από τα Plug-in υβριδικά, η Σειρά 5 είναι διαθέσιμη ως 530e με κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς. Σε αυτή την περίπτωση ο δίλιτρος κινητήρας βενζίνης αποδίδει 184 ίππους και 300 Nm ροπής και το ηλεκτρικό μοτέρ 109 ίππους και 265 Nm ροπής. Η συνδυασμένη απόδοση ανέρχεται στους 292 ίππους και τα 430 Nm με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 5,9 δευτερόλεπτα και την τελική στα 235 χλμ./ώρα. Αμιγώς ηλεκτρικά η 530e μπορεί να φτάσε έως και τα 140 χλμ./ώρα., ενώ η μέση κατανάλωση ανέρχεται στα 1,7-1,8 λίτρα/100 χλμ. για την δικίνητη και τα 2-2,1 λίτρα/100 χλμ. για την 4κίνητη sedan.

Ακολουθεί η sedan 545e xDrive με τον τρίλιτρο εξακύλινδρο κινητήρα των 286 ίππων και 450 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται επίσης με το ηλεκτρικό μοτέρ των 109 ίππων με την συνδυασμένη απόδοση να ανέρχεται στους 394 ίππους και τα 600 Nm ροπής. Τα 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται εδώ σε 4,7 δευτερόλεπτα και η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.

Οι εκδόσεις με τους θερμικούς κινητήρες ξεκινούν από την 520i (και για τα δύο αμαξώματα), η οποία φέρει τον δίλιτρο 4κύλινδρο των 184 ίππων (5.000-6.500 σ.α.λ.) και 290 Nm ροπής (1.350-4.250 σ.α.λ.). Τα 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνονται σε 7,9 δεύτερα και η τελική ανέρχεται στα 235 χλμ./ώρα, ενώ η μέση κατανάλωση βρίσκεται στα 5,3-5,5 λίτρα/100 χλμ., για τη σεντάν.

Επόμενη στη σειρά η 530i και ως Touring, με τον δίλιτρο να ανεβάζει εδώ την απόδοση του στους 252 ίππους και τα 350 Nm ροπής στις 5.200-6.500 και 1.450-4.800 σ.α.λ. αντίστοιχα. Με αυτό το μοτέρ η δικίνητη sedan χρειάζεται 6,4 δεύτερα για τα 0-100 χλμ./ώρα (6,3 η 4κίνητη xDrive) ενώ η τελική ανέρχεται στα 250 χλμ./ώρα.

Η πιο ισχυρή 540i που ακολουθεί, διατίθεται ως δικίνητη μόνο ως sedan (προαιρετικά ως 4κίνητη) και αποκλειστικά με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς ως station wagon. Φέρει τον τρίλιτρο εν σειρά 6κύλινδρο που αποδίδει 333 ίππους κια 450 Nm ροπής στις 5.500-6.250 και 1.600-4.800 σ.α.λ. αντίστοιχα. Μόλις 5,2 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ./ώρα εδώ (4,9 για την 4κίνητη sedan), ίδια τελική με την 530i και μέση κατανάλωση 6,3-6,5 λίτρα/100 χλμ.

Στην κορυφή των βενζινοκίνητων εκδόσεων βρίσκεται η 4κίνητη sedan M550i xDrive που φέρει των ισχυρό V8 των 4,4 λίτρων με απόδοση 530 ίππους και 750 Nm ροπής στις 5.500-6.000 και 1.800-4.600 σ.α.λ. αντίστοιχα. Εδώ τα 0-100 πέφτουν κάτω από τα τέσσερα δευτερόλεπτα και συγκεκριμένα στα 3,8, ενώ η μέση κατανάλωση ανέρχεται στα 9,7-10 λίτρα/100 χλμ.

Για τις diesel εκδόσεις η αρχή γίνεται με τις 520d και για τα δύο αμαξώματα και εκδόσεις με κίνηση στους δύο ή τους τέσσερις τροχούς. Το δίλιτρο μοτέρ αποδίδει 190 ίππους και 400 Nm ροπής και βοηθά την σεντάν 5άρα να επιτύχει τα 0-100 σε 7,2 δευτερόλεπτα με την τελική να ανέρχεται στα 235 χλμ./ώρα και την μέση κατανάλωση στα 4,1-4,3 λίτρα/100 χλμ. Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις τα συστήματα κίνησης συνδυάζονται με το αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic της BMW.

Η ανανεωμένη Σειρά 5 θα είναι διαθέσιμη από τον Ιούλιο του 2020.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr