Ανανεωμένο Kia Rio, με ήπιο υβριδικό σύστημα βενζίνης για 1η φορά

Σημαντική τεχνολογική αναβάθμιση δέχεται το Rio που παρουσιάζεται ανανεωμένο, ενώ φέρει και το 1ο ήπια υβριδικό σύστημα της Kia με βενζίνη.

Βρείτε μας στο
2020 ανανεωμένο Kia Rio

Πολλές προηγμένες τεχνολογικές λύσεις φέρει το ανανεωμένο Kia Rio με το σούπερμινι της εταιρίας να δείχνει τα δόντια του στον ανταγωνισμό, σε πολλούς τομείς ταυτόχρονα.

Το ανανεωμένο Rio είναι το πρώτο μοντέλο της Kia που συνδυάζει ένα μοτέρ/γεννήτρια 48V με κινητήρα βενζίνης αλλά και τον νέο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη των Κορεατών για μηχανικά κιβώτια. Οι “επεμβάσεις” των Κορεατών δεν σταματούν εκεί και να συνεχίζονται στους τομείς της αισθητικής και τις τεχνολογίας που αφορά τόσο τη συνδεσιμότητα και την ψυχαγωγία όσο και την προσφερόμενη ενεργητική ασφάλεια.

Ξεκινώντας από τη σχεδίαση, αέρας ανανέωσης φύσηξε στην χαρακτηριστική μάσκα του Rio που έγινε πιο στενή και τονίζει ακόμη περισσότερο τις αλλαγές του ανασχεδιασμένου και φαρδύτερου προφυλακτήρα. Τα φώτα είναι επίσης full LED πλέον για όλες τις εκδόσεις και ενσωματώνουν στη σχεδίαση τους και τα φώτα ημέρα.

Το πίσω μέρος του μοντέλου της Kia παραμένει ως είχε, ενώ στη χρωματική παλέτα έρχονται να προστεθούν δύο ακόμη επιλογές, το εικονιζόμενο μεταλλικό μπλε χρώμα και ένα γκρι με το σύνολο των διαθέσιμων χρωμάτων να ανεβαίνει στα εννέα συνολικά. Νέες είναι και οι αλουμινένιες ζάντες των 16 ιντσών που φαίνονται στις φωτογραφίες.

H ανανέωση της Kia για το Rio προχωρά και στο εσωτερικό με την εταιρία να κάνιε λόγο για ποιοτική αναβάθμιση αλλά και για περισσότερες χρωματικές επιλογές στην καμπίνα. Ο οδηγός έχει στη διάθεση του έναν υψηλότερης ευκρίνειας πίνακα πληροφοριών που πλαισιώνεται από τα αναλογικά όργανα και έχει διαγώνιο 4,2 ίντσες, ενώ μεγαλύτερη είναι και η οθόνη αφής των 8 ιντσών του αναβαθμισμένου συστήματος πολυμέσων.

Το Rio είναι ένα από τα πρώτα μοντέλα των Κορεατών στην Ευρώπη που ενσωματώνουν στο multimedia σύστημα τους το σύστημα τηλεματικής ‘Phase II’ UVO Connect. Το εν λόγω σύστημα δίνει πρόσβαση σε επιπλέον λειτουργίες ενώ φέρει και Online αναγνώριση φωνής, για φωνητικές εντολές. Παράλληλα και με την ανάλογη εφαρμογή στο κινητό σας το σύστημα δίνει τη δυνατότητα και για ρυθμίσεις στο Rio απομακρυσμένα.

Κάτω από το καπό του Rio βλέπουμε το νέο άμεσου ψεκασμού 1000άρη Smartstream κινητήρα που συνεργάζεται με την Mild-Hybrid Starter-Generator (MHSG) μονάδα μέσω ιμάντα. Η τελευταία εκτός από τον ρόλο της μίζας και του start/stop φορτίζει και μια μικρή μπαταρία λιθίου κατά την επιβράδυνση. Το νέο μοτέρ με το σύστημα διαρκούς μεταβαλλόμενου χρονισμού των βαλβίδων του Continuously Variable Valve Duration (CVVD), έρχεται να αντικαταστήσει την προηγούμενη γενιά κινητήρων “Kappa”. Η ισχύς που παράγει βρίσκεται στα ίδια επίπεδα -δύο εκδόσεις με 100 και 120 ίππους- αλλά στην ισχυρότερη έκδοση η μέγιστη ροπή είναι 16% μεγαλύτερη σύμφωνα με την Kia στα 200 Nm.

Παράλληλα όλο το σύστημα, που ονομάζεται από τους Κορεάτες EcoDynamics+ μειώνει τις εκπομπές CO2 σε σχέση με την προηγούμενη γενιά κατά 8,1%-10,7% κατά το πρότυπο NEDC και σύμφωνα με την Kia. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα λειτουργίας τα Eco, Sport και Normal, ενώ το intelligent Manual Transmission (iMT), που αφορά τον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη (clutch-by-wire) του μηχανικού κιβωτίου μειώνει ακόμη περισσότερο την κατανάλωση και τους ρύπους: συνεισφέρει στη λειτουργία του MHSG και απεμπλέκει τον θερμικό κινητήρα ακόμη νωρίτερα όταν το επιτρέπουν οι συνθήκες. Το μηχανικό κιβώτιο είναι νέο και 6τάχυτο και αντικαθιστά το προηγούμενο 5τάχυτο, ενώ διαθέσιμο είναι και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων. Τέλος, στην γκάμα των κινητήριων συνόλων υπάρχει και η μι νέα έκδοση του ατμοσφαιρικού κινητήρα της Kia των 1,2 λίτρων και 84 ίππων.

Το αναβαθμισμένο Rio φέρει επίσης πολλά από τα τελευταία προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού Advanced Driving Assistance Systems (ADAS) που έχει παρουσιάσει η Kia. Σε αυτά περιλαμβάνονται το σύστημα αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης, το οποίο ανιχνεύει οχήματα, πεζούς αλλά και ποδηλάτες, το σύστημα διατήρησης λωρίδας, το σύστημα παρακολούθησης της προσοχής του οδηγού και το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης τυφλού σημείου.

Στα παραπάνω και ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού έρχονται να προστεθούν και το σύστημα προειδοποίησης ορίων ταχύτητας Intelligent Speed Limit Warning (ISLW), το Smart Cruise Control (SCC), και το σύστημα διατήρησης λωρίδας Lane Following Assist (LFA) με τα τρία τελευταία να είναι διαθέσιμα μόνο στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων. Επίσης, για πρώτη φορά στην κατηγορία, θα είναι διαθέσιμο προαιρετικά και το σύστημα παρακολούθησης προπορευόμενου οχήματος Leading Vehicle Departure Alert που προειδοποιεί τον οδηγό αν το σταματημένο όχημα που βρίσκεται μπροστά του ξεκινήσει ξανά.

Να σημειωθεί ότι στον στάνταρ εξοπλισμό του ανανεωμένου Rio περιλαμβάνεται το σύστημα ευστάθειας Vehicle Stability Management (VSM), το ESC, το σύστημα ελέγχου πέδησης στις στροφές Cornering Brake Control (CBC) αλλά και το σύστημα σταθερότητας στην ευθεία Straight-line Stability (SLS), όπως και οι έξι αερόσακοι που βρίσκονται στην καμπίνα του.

Το ανανεωμένο Kia Rio αναμένεται να είναι διαθέσιμο στις ευρωπαϊκές αγορές στις αρχές του ερχόμενου Φθινόπωρου και θα συνοδεύεται από την 7ετή εγγύηση της Kia (150.000 χλμ.).

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr