Αντικείμενο μελέτης…

Βρείτε μας στο

Γνώριμη εικόνα για έναν αγώνα του WRC θα σκεφτείτε και φυσικά θα έχετε δίκιο. Όντως… Τι πιο φυσιολογικό από μία οικογένεια να πηγαίνει να παρακολουθήσει τον αγώνα και μία και δύο και τρεις Ειδικές Διαδρομές, και όσες προλαβαίνει ή έχει όρεξη…

Αλλά όλα αυτά, σε ένα τοπίο που έχουμε συνηθίσει εμείς εδώ στην Ελλάδα, με τις οικογένειες να μετακινούνται σε… ακροπολικές ημέρες δράσης. Άντε και εάν βάλουμε τον εαυτό μας σε άλλους αγώνες (συγγενείς λόγω χώματος ή όχι) να συναντήσουμε τα ίδια σε Σαρδηνία, Φινλανδία και Ισπανία. Με θερμοκρασίες «φυσιολογικές», ήτοι κοντά στους 20-30 βαθμούς, ενίοτε δε και παραπάνω…

Αλλά το να συναντάς οικογένεια στους -10 βαθμούς Κελσίου, να σέρνει με έλκηθρο το μωρό της στις παγωμένες κυριολεκτικά διαδρομές του σουηδικού Ράλι, χρήζει για εμάς τους Νότιους θέμα και αντικείμενο μελέτης… Διότι δεν είναι μόνο ότι το έχεις μπουρμπουλώσει το μωρό με ειδικές χιονοστολές κ.λπ., αλλά και το γεγονός ότι όταν οι γονείς θα επιλέξουν το σημείο που θέλουν να καθίσουν για να δουν τη δράση, θα μείνουν εκεί για κάποιες ώρες…

Προφανώς και είναι συνηθισμένοι στο κρύο και στις εκεί συνθήκες, αλλά και πάλι, είναι ένα αξιόλογο μάθημα για εμάς τους Νότιους, ότι τα παιδιά θα πρέπει να προσαρμόζονται όχι μόνο στις συνθήκες τις καιρικές, αλλά ενίοτε και στις επιθυμίες των γονιών τους, αφού κάπως έτσι η οικογένεια γίνεται ορθό κοινωνικό κύτταρο! Στον αγώνα τώρα, που με τις τρελές χιονοπτώσεις φέτος δεν άφησε κανέναν παραπονεμένο! Κυρίως εμάς τους θεατές που απολαύσαμε δράση για τρεις ημέρες με εντυπωσιακά πλάνα, μια και το λευκό τοπίο ήταν το τέλειο φόντο για τα πολύχρωμα αγωνιστικά τέρατα των 380 ίππων!

Κάπου τόσο ήταν και τα καρφιά από βολφράμιο, που έφερε κάθε ελαστικό, για να υπάρχει η κατάλληλη πρόσφυση στις παγωμένες και χιονισμένες επιφάνειες! Ο Βέλγος Thierry Neuville έγινε μόνο ο τρίτος μη σκανδιναβός οδηγός που κατάφερε να κερδίσει το μοναδικό χειμερινό ράλι του ημερολογίου! Η Hyundai δίκαια χαίρεται, αφού εκτός από τη νίκη πανηγυρίζει την πρώτη θέση σε κατασκευαστές και οδηγούς, μία θέση που κατείχε πριν από τη Σουηδία η MSport Ford, που βρέθηκε τώρα τελευταία, μια και η Σουηδία αποδείχθηκε… καταστροφική για τη βρετανική ομάδα.

Ο Ιρλανδός Craig Breen, με συνοδηγό τον Βρετανό Scott Martin, οδηγώντας ένα Citroën C3 τερμάτισε δεύτερος, που ήταν το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του, ενώ το βάθρο συμπλήρωσαν οι MikkelsenJeager με Hyundai i2 Coupe WRCΝα σημειώσουμε ότι οι Ott Tänak και ο νικητής του Monte Carlo Sébastien Ogier κόλλησαν στο βαθύ χιόνι στην αρχή του αγώνα, δεν μπόρεσαν να ξανακερδίσουν το χαμένο έδαφος και κατέληξαν στην ένατη και τη δέκατη θέση αντίστοιχα.

mm
Ο Θωμάς «μύρισε» τον κόσμο του αυτοκινήτου στα μέσα της δεκαετίας του ’70 ζωγραφίζοντάς τα και στο τέλος της, τα άγγιξε στις Ειδικές Διαδρομές του Ράλλυ Ακρόπολις. Μετά, όλα μπήκαν στην σωστή σειρά… Σπούδασε υπολογιστές, αλλά τους «πάρκαρε» για την δημοσιογραφική πένα, αρχίζοντας το 1986. Έχει εργαστεί σε περιοδικά, εφημερίδες, τηλεοπτικές εκπομπές, ραδιόφωνο και ιστοσελίδες, έχει διατελέσει υπεύθυνος Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις και Χαλκιδικής, αλλά και αγωνιστικών ομάδων. Μέλος της δημοσιογραφικής ομάδας Traction από το 2007, έχει διαχρονικό του μότο, ότι «αγώνες αυτοκινήτου θα υπάρχουν, όσο υπάρχουν άνθρωποι». Μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ. και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων.

E-mail: tefthymiou@traction.gr