Απαγόρευση χρήσης ακουστικών από ποδηλάτες “προτείνει” νέα έρευνα

Όλο και περισσότεροι είναι εκείνοι που επιθυμούν την απαγόρευση χρήσης ακουστικών κατά την ποδηλασία σε δημόσιους δρόμους.

Βρείτε μας στο
Ποδηλάτης ακουστικά απαγόρευση έρευνα

Το ποδήλατο και ακόμη περισσότερο η εξηλεκτρισμένη εκδοχή του αναμένεται να παίξουν ακόμη μεγαλύτερο ρόλο στο μέλλον στην αστική κινητικότητα των ευρωπαϊκών πόλεων και όχι μόνο. Ωστόσο για την ασφάλεια των ίδιων των ποδηλατών αλλά και των υπόλοιπων χρηστών των δρόμων υπάρχουν κάποια πράγματα που πρέπει να απαγορευτούν δια νόμου, σύμφωνα με τελευταία μεγάλη έρευνα και ένα από αυτά είναι και η απαγόρευση της χρήσης των ακουστικών κατά τη διάρκεια της ποδηλασίας.



Στην ηλεκτρονική έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την ESRA (E-Survey Of Road Users’ Attitudes) συλλέχθηκαν στοιχεία από 35.000 συμμετέχοντες σε 32 χώρες σε όλο τον κόσμο, σχεδόν τα δύο τρίτα (65,8%) συμφώνησαν πως τα ακουστικά θα πρέπει να απαγορευτούν στους ποδηλάτες, όταν εκείνοι χρησιμοποιούν το ποδήλατο τους σε δημόσιους δρόμους.

Διαβάστε επίσης: Στα “μαχαίρια” ο Έλληνας οδηγός με τον ΚΟΚ σύμφωνα με έρευνα

Ανάλογα βέβαια με τη χώρα αλλά και το ηλικιακό γκρουπ τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάζουν και μια σχετική “ποικιλομορφία”. Στην Ισπανία για παράδειγμα η πρόταση για απαγόρευση των ακουστικό βρήκε σύμφωνο το 80% των κατοίκων της χώρας που έλαβε μέρος στην έρευνα, ενώ στη Φινλανδία μόλις το 36% φαίνεται να συμφωνεί με την ιδέα. Αυτό, τη στιγμή που ο ευρωπαϊκός μέσος όρος υπέρ της απαγόρευσης των ακουστικών βρίσκεται στο 66,5%, ενώ το “ναι στην απαγόρευση” φαίνεται να υιοθετείται και από χώρες της Γηραιάς Ηπείρου -έστω και οριακά- που φημίζονται για την ενσωμάτωση του ποδηλάτου ως μεταφορικού μέσου στις πόλεις όπως είναι η Ολλανδία και η Δανία. Παρόμοια είναι και η στάση των συμμετεχόντων που έλαβαν μέρος από χώρες της Β. Αμερικής, της Ασίας και της Αφρικής.

Σε διεθνές επίπεδο οι γυναίκες φαίνεται να είναι περισσότερο υπέρ της απαγόρευσης έναντι των ανδρών και σύμφωνα με την έρευνα με το ποσοστό να ανέρχεται στο 80% για τις χώρες της Ασίας, στο 69% για τις ευρωπαϊκές χώρες και στο 83% για τις χώρες τις Αφρικής που εκπροσωπούνται στο δείγμα.

Διαβάστε επίσης: Λιγότερο επικίνδυνοι οι 70άρηδες οδηγοί έναντι των νεότερων

Παράλληλα, και όπως θα περίμενε ίσως κανείς περισσότερο αρνητικοί σε αυτή την προοπτική είναι οι συμμετέχοντες της έρευνας που τοποθετούνται στην ηλικιακή ομάδα των 18-24 ετών με μόλις το 44,1% να υποστηρίζει στην Ευρώπη την απαγόρευση, ποσοστό που σκαρφαλώνει στο 53,5% επί του παγκόσμιου συνόλου.

Στη Μ. Βρετανία γίνεται ήδη δημόσιος διάλογος για την απαγόρευση των ακουστικών με τον Neil Greig, διευθυντή του φιλανθρωπικού οργανισμού για την Οδική Ασφάλεια IAM RoadSmart, να υπογραμμίζει: “Είναι ξεκάθαρο ότι την πλειοψηφία των χρηστών του δρόμου την απασχολούν έντονα οι αφηρημένοι ποδηλάτες που φορούν ακουστικά όταν ποδηλατούν. Τα ευρήματα της έρευνας παρουσίασαν συνέπεια σε όλο τον κόσμο. Η χρήση ακουστικών είναι η απόλυτη διάσπαση προσοχής, καθώς σε απομονώνει πλήρως από το περιβάλλον και δημιουργεί μια εν δυνάμει επικίνδυνη κατάσταση στο εαυτό σου, στους πεζούς αλλά και σε άλλους χρήστες γύρω σου. Αυτό γίνεται ακόμη πιο έντονο με τη δημοφιλία που αποκτούν όλο και περισσότερο τα ακουστικά που φέρουν και σύστημα ακύρωσης θορύβων.”

Εσείς τι άποψη έχετε για τη χρήση ακουστικών κατά τη διάρκεια ποδηλασίας σε δημόσιους δρόμους; Θα έπρεπε να απαγορευτούν. Αν ναι, θα έπρεπε να ισχύει κάτι ανάλογο και για τους πεζούς αλλά και τους υπόλοιπους δικυκλιστές;

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr