Απλές συμβουλές για να μειώσετε τη μέση κατανάλωση του αυτοκίνητου

Με την τιμή των καυσίμων να έχει... απογειωθεί, καλό είναι να δούμε κάποιες απλές αλλά χρήσιμες συμβουλές για οικονομία στην οδήγηση.

Βρισκόμαστε σε μία εποχή που η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών αδιαφορεί για το «πόσα… πιάνει» και ενδιαφέρεται κυρίως για το «πόσο καίει». Ας δούμε λοιπόν μερικές χρήσιμες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να μειώσετε την κατανάλωση του οχήματος σας.

1. Μειώστε το βάρος
Κατά την εξέλιξη ενός αυτοκινήτου γίνεται πραγματικός αγώνας για τη μείωση του συνολικού βάρους. Τα επιπλέον κιλά αυξάνουν την κατανάλωση καυσίμου, συνεπώς θα πρέπει να αδειάσετε το περιττό βάρος. Η ομπρέλα θαλάσσης, για παράδειγμα, δε χρειάζεται να μείνει στο πορτμπαγκάζ μέχρι το επόμενο καλοκαίρι.

2. Πίεση ελαστικών 
Πέρα από το αυξημένο βάρος, «εχθρός» της οικονομίας είναι και οι αυξημένες τριβές. Κάτι τέτοιο θα συμβεί σε περίπτωση που μειωθεί η πίεση του αέρα στα ελαστικά. Τα τσεκάρουμε ανά τακτά διαστήματα σύμφωνα με τις υποδείξεις του κατασκευαστή. Φυσικά για ακόμη μεγαλύτερη οικονομία, μπορείτε να επιλέξετε ελαστικά εξοικονόμησης ενέργειας, αν είσαστε σε περίοδο αλλαγής ελαστικών.

3. Χρήση κλιματισμού
Είναι λογικό το aircondition ή ο αυτόματος κλιματισμός να αυξάνουν την κατανάλωση σε μικρές ταχύτητες. Όταν, όμως, κινούμαστε στον αυτοκινητόδρομο με μεγάλη ταχύτητα συμφέρει περισσότερο η χρήση του διότι τα ανοιχτά παράθυρα καταστρέφουν την αεροδυναμική του οχήματος. Εκτός αυτού, είναι και ασφαλέστερο, αφού ο οδηγός απαλλάσσεται από τον θόρυβο που του αποσπά την προσοχή και τον κουράζει μακροπρόθεσμα. Περισσότερα για την ορθή χρήση του κλιματισμού μπορείτε να διαβάσετε πατώντας εδώ.

4. Επιλέγουμε το καύσιμο που προτείνει ο κατασκευαστής
Σίγουρα έχετε ακούσει για την βενζίνη 100 οκτανίων ή το ενισχυμένο πετρέλαιο. Σε αποδοτικούς κινητήρες πρέπει να το επιλέγουμε, αλλά αυτό θα το κρίνει ο κατασκευαστής και όχι εμείς. Επιλέγουμε, λοιπόν, το κατάλληλο καύσιμο.

5. Επιλέγουμε το ιξώδες λιπαντικού που προτείνει ο κατασκευαστής
Για το ιξώδες του λιπαντικού έχουμε μιλήσει και στο παρελθόν. Οι εσωτερικές τριβές του κινητήρα μεταβάλλουν την κατανάλωση καυσίμου και σε αυτό συμβάλλει σημαντικά το λιπαντικό. Ανοίγουμε το εγχειρίδιο, λοιπόν, και επιλέγουμε τα λιπαντικά σύμφωνα με τις υποδείξεις του κατασκευαστή.

6. Δεν αμελούμε το service του οχήματος
Μπορεί η αναβολή του προγραμματισμένου service να μας απαλλάσσει προσωρινά από πρόσθετο κόστος μετακίνησης, αλλά η κατανάλωση συνδέεται με την κατάσταση του οχήματος. Τα φθαρμένα μπουζί, ένα παλιό φίλτρο αέρα ή ακόμα και ένα κατεστραμμένος αισθητήρας Λάμδα αρκούν για την εκτόξευση της κατανάλωσης.

7. Στροφές λειτουργίας και φορτίο κινητήρα
Κινούμαστε σε μία ανηφορική διαδρομή. Τι είναι προτιμότερο; Γκάζι στο πάτωμα με χαμηλές στροφές στον κινητήρα ή κατέβασμα μίας σχέσης ώστε να «ζωντανέψει» το μοτέρ; Σωστή απάντηση είναι ασφαλώς η δεύτερη. Η κατανάλωση είναι ανάλογη και με το φορτίο του κινητήρα. Φροντίζουμε, λοιπόν, να ταξιδεύουμε με την κατάλληλη σχέση και, όταν απαιτείται δύναμη από το μοτέρ, να επιλέγουμε την ταχύτητα που θα κάνει τον κινητήρα να λειτουργεί στο φάσμα στροφών που είναι αυξημένη η ροπή.

8. Προλαμβάνουμε καταστάσεις
Βλέπετε στο βάθος το φανάρι να γίνεται πορτοκαλί. Τι καλύτερο από το να αφήσετε το πόδι από το γκάζι και το αυτοκίνητο να ρολάρει με την κατανάλωση στο μηδέν μέχρι να ακινητοποιηθεί; Η οικονομική οδήγηση εξαρτάται και από το στυλ οδήγησης και το μόνο σίγουρο είναι ότι αν οδηγείτε επιθετικά θα δείτε την αυτονομία να μειώνεται αισθητά. Οδηγούμε προνοητικά λοιπόν.

9. Δεν επιλέγουμε ποτέ «νεκρά»
Σε μία κατηφόρα επιλέγουμε πάντα την κατάλληλη σχέση και κινούμαστε με αυτήν. Το αυτοκίνητο μπαίνει σε φάση «fuel cut off» και δεν ψεκάζεται καύσιμο. Στο παρελθόν είχαμε ξανά αναφερθεί εκτενώς στο συγκεκριμένο θέμα και πατώντας εδώ, μπορείτε να το διαβάσετε.

10. Αποφύγετε τις μικρές διαδρομές
Ένα αυτοκίνητο καταναλώνει τα περισσότερα καύσιμα όταν ο κινητήρας είναι κρύος. Για σύντομα διαδρομές προσπαθήστε να αποφύγετε το αυτοκίνητό σας, ειδικά τον χειμώνα, που ο κινητήρας αργεί να φτάσει στην βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας του.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η θερμοκρασία μειώνεται! Έχετε προετοιμαστεί σωστά για τον χειμώνα; Η Volkswagen μας δίνει πέντε χρήσιμες συμβουλές συντήρηση αλλά και οδήγησης!...
Ένα εξάρτημα που υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα. Αυτός ο δακτύλιος είναι πολύ χρήσιμος, ας δούμε που βρίσκεται και ποιος είναι ο ρόλος του!...
Το συναντάμε δίπλα από τον επιλογέα σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ώρα να γνωρίσουμε το Shift Lock!...
Πόσα λεπτά πρέπει να περιμένουμε μέχρι ο κινητήρας να είναι σε θέση να λειτουργήσει ακόμα και στα όριά του; Ένα "πείραμά" μας δίνει την απάντηση......
Τελικά χρειάζεται ζέσταμα ο κινητήρας του αυτοκινήτου; Αυτή η ερώτηση μας έχει βασανίσει χρόνια τώρα και επιτέλους παίρνουμε την απάντηση από έναν ειδικό....
Κρύβονται πίσω από τον προφυλακτήρα και υπάρχουν εκεί για πολύ συγκεκριμένο λόγο! Δείτε τους άγνωστους αεραγωγούς των αυτοκινήτων......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Audi ειδικές προσφορές 2025

Audi: Ειδικές τιμές για ετοιμοπαράδοτα μοντέλα – Ποια είναι, μέχρι πότε ισχύει

Ford Ranger pick up PHEV 2025

Το πρώτο PHEV pick up στην Ευρώπη – Τώρα 1ο και στην οδήγηση χωρίς χέρια

Audi Q5 and Audi A6 with new V6 TDI engines:

299 ίπποι, 580 Nm και από 5,3 λτ./100 χλμ.: Ο νέος κινητήρας που το καταφέρνει, σε ποια μοντέλα μπαίνει