“Αργός θάνατος” για το μηχανικό χειρόφρενο

Τα νέα αυτοκίνητα με μηχανικό χειρόφρενο γίνονται όλο και λιγότερα. Δείτε τι λένε οι αριθμοί σε έρευνα που έγινε στη Μ. Βρετανία.

Βρείτε μας στο

Τα παραδοσιακά, μηχανικά χειρόφρενα φαίνεται πως διανύουν τις τελευταίες τους ημέρες στα νέα μοντέλα αυτοκινήτων, αφού οι εταιρείες έχουν στραφεί κατά συντριπτικό ποσοστό στα ηλεκτρικά χειρόφρενα.

Σύμφωνα με έρευνα που έγινε στη Μ. Βρετανία από το “CarGurus” (διαδικτυακή πλατφόρμα αγοράς αυτοκινήτου) μόλις 1 στα 4 νέα αυτοκίνητα (24% συγκεκριμένα) εφοδιάζονται με μηχανικό χειρόφρενο.

Ακόμη και δημοφιλή μοντέλα πλέον δεν προσφέρουν την επιλογή ενός χειροκίνητου χειρόφρενου και μόνο μοντέλα χαμηλότερης τιμής σε βασικές τους εκδόσεις ή σπορ μοντέλα προσφέρουν πλέον χειροκίνητο/μηχανικό χειρόφρενο.

Αν και πολλοί είναι οι οδηγοί που δεν… συμπαθούν τα ηλεκτρικά χειρόφρενα, καθώς δεν έχουν την ίδια αίσθηση και δεν τους κάνουν να νιώθουν πως έχει ασφαλιστεί σωστά το αυτοκίνητο, οι κατασκευαστές λένε πως η λειτουργία τους είναι πιο εύκολη από όλους και όλες τους/τις οδηγούς (καθώς δεν χρειάζεται φυσική δύναμη από τον χρήστη) και αυτό τα καθιστά πιο ασφαλή.

Επίσης τονίζουν πως συνήθως τα ηλεκτρικά χειρόφρενα συνοδεύονται από το αυτόματο φρενάρισμά, όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο (και έτσι δεν χρειάζεται να έχεις πατημένο το φρένο), ενώ διαθέτουν παράλληλα hill hold (σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρες/κατηφόρες).

Τέλος, ακόμη ένα πλεονέκτημά τους είναι το ότι απελευθερώνεται χώρος από την κεντρική κονσόλα (ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό) δίνοντας έτσι μεγαλύτερη ελευθερία στους σχεδιαστές.

mm
Ο Μιχάλης έχει σπουδάσει Δημοσιογραφία και Διεύθυνση Παραγωγής Οπτικοακουστικών Έργων. Η επαγγελματική του ενασχόληση με τον ειδικό τύπο του αυτοκινήτου ξεκίνησε με την αυγή της νέας χιλιετίας και έκτοτε δεν σταμάτησε, καθώς έχει εργαστεί στα μεγαλύτερα περιοδικά και sites του χώρου. Λατρεύει τα αυτοκίνητα σε κάθε... κλίμακα και όταν δεν ασχολείται με αυτά, δημιουργεί videos.

E-mail: mdiveris@traction.gr