Οπτικά θυμίζει ένα ήρεμο ποδήλατο, με μικρούς σχετικά τροχούς, που δεν εξιτάρει κάποια αίσθηση. Όταν διαβάσεις τα τεχνικά χαρακτηριστικά ανατριχιάζεις και ξανακοιτάς την εικόνα, γιατί κάτι δεν πάει καλά…
Είναι βέβαιο ότι οι σχεδιαστές στην Ariel Rider διασκεδάζουν κάθε φορά που σκέφτονται κάποιον που διαβάζει και ενημερώνεται για το Grizzly. Φορά τη στολή ποδηλάτου, όμως είναι περισσότερο μοτοσυκλέτα από τις περισσότερες προτάσεις που κινούνται στο μεταίχμιο των δίτροχων κόσμων.
Διαθέτει δύο κινητήρες αλλά και δύο μπαταρίες, φορά χοντρά ελαστικά και ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, οπότε απομακρύνεται αρκετά από τη νέα τάση της πολυποικιλότητας των ηλεκτρικών ποδηλάτων. Ανοίγοντας νέους δρόμους.
Οι δύο κινητήρες είναι ενσωματωμένοι στις πλήμνες των τροχών, με την απόδοση να εντυπωσιάζει, στα 750 W για τον καθένα. Ένα συνηθισμένο ηλεκτρικό ποδήλατο έχει ηλεκτροκινητήρα 250 W, άρα στο Grizzly έχουμε την εξαπλάσια υποβοήθηση! Υπάρχει η επιλογή χρήσης ενός από τους κινητήρες ή και των δύο ταυτόχρονα.
Αντίστοιχα η ροπή μοιάζει με τυπογραφικό λάθος, καθώς τα 8,1 kgm από κάθε κινητήρα αντιστοιχούν σε μοτοσυκλέτες 800 κυβικών και είναι μάλιστα διαθέσιμη από το αρχικό άνοιγμα του «γκαζιού». Το οποίο είναι περιστρεφόμενο, όπως στις μοτοσυκλέτες, προκαλώντας ατελείωτα burnouts και στους δύο τροχούς!
Οι μπαταρίες είναι επίσης δύο, Samsung των 52V (!) – κι άλλο θαυμαστικό –, προσφέροντας μια χωρητικότητα 32 Ah ή 1,664 Wh, αρκετή να κρατήσει ένα ολόκληρο σπίτι για μερικές ώρες. Στο Grizzly προσφέρουν αυτονομία 120 χιλιομέτρων που ξεφεύγει από τα δεδομένα των ποδηλάτων.
Από πλευράς λειτουργίας, υπάρχει η επιλογή κίνησης μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα ή και με υποβοήθηση από τα πετάλια, οπότε η αυτονομία αυξάνεται ακόμη περισσότερο. Φυσικά υπάρχει σασμάν, ένα επτά σχέσεων της Shimano.
Η τελική φτάνει (περιορίζεται, γιατί μπορεί πολύ περισσότερο) στα 48 χ.α.ώ. κι εδώ έρχονται τα φρένα να συμπληρώσουν την εικόνα: υδραυλικά δισκόφρενα της Tektro 180 mm, που με τη χρήση τους διακόπτεται αυτόματα η ώθηση από τον κινητήρα.
Όλα αυτά σε κάποιες χώρες ξεφεύγουν από τα όρια του χαρακτηρισμού ποδηλάτου (και στην Ελλάδα) οπότε απαιτείται έκδοση άδειας και πινακίδα μοτοποδηλάτου (50 cc). Προσφέροντας όμως πολλαπλάσιες επιδόσεις από αυτά.
Το «θαύμα» συμπληρώνεται από μικρών διαδρομών αναρτήσεις και για τα δύο άκρα, με ανεστραμμένο πιρούνι εμπρός και δύο αμορτισέρ στον πίσω τροχό, ρυθμιζόμενα και ως προς την απόσβεση επαναφοράς! Οι «fatbike» τροχοί 20×4 ιντσών περιορίζουν τον κίνδυνο κλαταρίσματος και υπόσχονται άνετες, απολαυστικές διαδρομές εντός και εκτός δρόμου.
Φώτα μοτοσυκλέτας εμπρός και πίσω, μαρσπιέ για τον συνεπιβάτη, έγχρωμη οθόνη LED και θύρα USB για φόρτιση συσκευών, συμπληρώνουν τον «μοτο»-εξοπλισμό, ενώ υπάρχει και πλούσια γκάμα σε αξεσουάρ.
Ύστερα από όλα αυτά, εξίσου εντυπωσιακή μοιάζει να είναι και η τιμή του που, δεδομένου του ανταγωνισμού, στα 2.300 ευρώ γίνεται το φθηνότερο drag-fat-custom ηλεκτροκίνητο ποδήλατο…