Για πολλούς από εμάς το καλοκαίρι είναι η ομορφότερη εποχή του χρόνου, ξεκούραση, θάλασσα, καλό φαγητό! Για όσους αγαπάμε, βέβαια, την οδήγηση… καλοκαίρι σημαίνει και ατελείωτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι, σε όμορφες διαδρομές. Για φέτος, στα σχέδια συμπεριλαμβανόταν ένα ταξίδι στην Τουρκία και, πιο συγκεκριμένα στην Κωνσταντινούπολη. “Για ποιον λόγο να επιλέξεις το αεροπλάνο για μία εξόρμηση που μπορεί να γίνει με αυτοκίνητο όταν είσαι λάτρης της οδήγησης”, αναρωτήθηκα! Έφτασε η ώρα για ένα roadtrip 2.200 χιλιομέτρων λοιπόν. “Με αμιγώς ηλεκτρικό θα ήταν πραγματική πρόκληση”, φώναξε από το βάθος του γραφείου ο συνάδερφος. Αυτό ήταν! Η ιδέα μπήκε, έμενε να βρεθεί το κατάλληλο αυτοκίνητο, ώστε το εξαήμερο ταξίδι να μην μετατραπεί σε… έξι μέρες πίσω από το τιμόνι!
Η επιλογή του κατάλληλου αυτοκινήτου
Καλά και “χρυσά” τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέσα στην πόλη. Εδώ μιλάμε, όμως, για ένα οδοιπορικό 2.000+ χιλιομέτρων, συνεπώς προτεραιότητα ήταν η μεγάλη αυτονομία. Δεν ήταν μόνο οι ταχύτητες αυτοκινητόδρομου που “ξεζουμίζουν” την μπαταρία, το φορτίο επίσης θα ήταν “βαρύ”… μιας και το ταξίδι θα γινόταν με τέσσερις ενήλικες επιβάτες, όλη τους την πραμάτεια, αλλά και το σύστημα κλιματισμού να δουλεύει υπερωρίες. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι μιλάμε για την “καρδιά” του καλοκαιριού, όπου επικρατούσαν θερμοκρασίες 28-35 βαθμών Κελσίου. Οι επιλογές ήταν συγκεκριμένες και γρήγορα κατέληξα στο Ford Mustang Mach-E. Και ποια ήταν η κατάλληλη έκδοση; Ασφαλώς αυτή με τον έναν ηλεκτροκινητήρα (κίνηση στον πίσω άξονα) στην έκδοση ER (Extended Range), με χωρητικότητα 98,7 kWh (88 kWh ωφέλιμες). Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο αποδίδει 294 ίππους και 430 Nm ροπής, με αποτέλεσμα να εκτοξεύεται στα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,2 δλ. Βέβαια, στην προκειμένη περίπτωση το ενδιαφέρον στρεφόταν στην αυτονομία. Η Ford ανακοινώνει μέση τιμή 610 χλμ. σύμφωνα με τα πρότυπα WLTP. Συνεπώς ο στόχος των 450 χλμ. στον αυτοκινητόδρομο φάνταζε αρκετά ρεαλιστικός, αρκεί το δεξί μου πόδι να ήταν “συγκροτημένο” και να “αγνοούσε” τις αρετές του αυτοκινήτου. Ασφαλώς δεν γίνεται να μην αναφερθούμε και στην ύπαρξη της υπηρεσίας Ford Pass που κυριολεκτικά “λύνει” τα χέρια. Βρίσκει εύκολα σταθμούς φόρτισης σε κοντινή απόσταση ή κατά μήκος της διαδρομής, με πληροφορίες σχετικά με τους τύπους φορτιστών και τις υπηρεσίες που μπορείτε να απολαύσετε ενώ περιμένετε. Προγραμματισμός των στάσεων φόρτισης, της διαμονής… και φύγαμε για την Πόλη!
Ταξίδι προς την Κωνσταντινούπολη με διαμονή στη ‘”νύφη του Θερμαϊκού”
Η πρώτη μέρα του ταξιδιού ξεκίνησε με την παραλαβή του Ford Mustang Mach-E από την “Ford CarCenter” στη Λ. Συγγρού και το επίπεδο της μπαταρίας στο 100%. Μερικά χιλιόμετρα στον αστικό ιστό για την παραλαβή των επιβατών στέρησαν κάποια πολύτιμες κιλοβατώρες και το ταξίδι ξεκίνησε στις 15.31 με θερμοκρασία 36 βαθμούς (όπως μπορείτε να δείτε στην επάνω εικόνα) και το επίπεδο της μπαταρίας στο 94%. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι “σύμμαχος” μας πέρα από το Ford Mustang Mach-E ήταν και η εταιρεία “NRG incharge”, το μεγαλύτερο δίκτυο ταχυφορτιστών που θα μας εξυπηρετούσε (επί ελληνικού εδάφους). Ξεκινήσαμε, λοιπόν, και η πρώτη στάση έγινε στην Αταλάντη, εκεί όπου υπάρχει ταχυφορτιστής της NRG. Η μπαταρία μας βρισκόταν στο 70%, μιας και είχαμε διανύσει μόλις 140 χλμ. Πεπεισμένος ότι αν αναχωρήσω από την Αταλάντη με 90%, με “συντηρητική” οδήγηση θα φτάσω στην Θεσσαλονίκη άνετα, φόρτισα μόλις 20 λεπτά (άλλωστε πλησιάζοντας προς την πλήρη φόρτιση, η ταχύτητα μειώνεται αισθητά). Το ταξίδι συνεχίστηκε άνετα και απροβλημάτιστα μέχρι την Θεσσαλονίκη, όπου φτάσαμε με 15% μπαταρία, οδηγώντας 4 ώρες και 55 λεπτά (συνολικά από Αθήνα) με μέση κατανάλωση 20 kWh/100 χλμ. (σχετική εικόνα ακριβώς από κάτω). Βόλτες στα Λαδάδικα, μία “πτήση” του drone στον Λευκό Πύργο και παράλληλα αφού διανυκτερεύσαμε για ξεκούραση και καλοπέραση, βάλαμε και τη Mustang στην πρίζα, ώστε επόμενο πρωί να την βρούμε έτοιμη για την επίσκεψη στην Πόλη (και να μην ψάχνουμε καθ΄οδόν για φόρτιση!
Θεσσαλονίκη-Κωνσταντινούπολη: Ένα ταξίδι 600 χιλιομέτρων
Ξεκούραστοι εμείς (όπως επιβάλλεται για ένα ταξίδι τόσων χιλιομέτρων), πλήρως φορτισμένο το Ford Mustang Mach-E και ξεκινάμε για την Κωνσταντινούπολη. Με την βοήθεια του Ford Pass είχαμε δει ότι μία στάση στον φορτιστή NRG στην Κομοτηνή ώστε να “φουλάρουμε” ήταν αρκετή ώστε ολοκληρωθεί το ταξίδι. Ωστόσο επιλέξαμε μία διαφορετική “οδό” ώστε να γίνει και μία αυτοψία στον ταχυφορτιστή της Τουρκίας στην πόλη Kesan (λίγο μετά τα σύνορα). Έτσι, θα κερδίζαμε και χρόνο, αφού όπως είπαμε με το να περιμέναμε στην Κομοτηνή την πλήρη φόρτιση θα χάναμε πολύτιμα λεπτά (μειώνεται η ταχύτητα μετά το 80-85%). Φτάσαμε στην Κομοτηνή διανύοντας σε 2 ώρες και 15 λεπτά μία απόσταση 245 χιλιομέτρων και στην οθόνη είδαμε 35%. Εδώ έγινε και η μεγαλύτερη στάση για φόρτιση συνολικά, μιας και χρειάστηκε μία ώρα για να φτάσουμε στο 85%. Περιμένοντας μέχρι το 100% θα φτάναμε οριακά στην Κωνσταντινούπολη, σε μία άγνωστη πόλη με χαοτική κίνηση (χώρια η μείωση της αυτονομίας λόγω της ενδεχομένως χρονοβόρας στάσης στα σύνορα). Οπότε φύγαμε με το “ρεζερβουάρ” στο 85% με προορισμό το Kesan, 126 χλμ. από την Κομοτηνή. Όλα πήγαν καλά στους συνοριακούς ελέγχους και φτάσαμε στον σταθμό φόρτισης της τουρκικής ZES με 54%. Έπειτα από μία “περιπέτεια” στην οποία θα αναφερθούμε αναλυτικά σε επόμενο κείμενο, ο ταχυφορτιστής ενεργοποιήθηκε, φορτίσαμε σε μόλις μερικά λεπτά στο 85% και αναχωρήσαμε με περίσσια άνεση για τον τελικό προορισμό. Το ταξίδι ολοκληρώθηκε φτάνοντας στο ξενοδοχείο στην περιοχή Eminonu (άλλα 230 χλμ.), κοντά στην Αγία Σοφία με την μπαταρία στο 30%. Το ταξίδι Αθήνα-Κωνσταντινούπολη ολοκληρώθηκε με την οθόνη να γράφει 1.080 χλμ. σε 14 ώρες και 24 λεπτά με μέση κατανάλωση 21 kWh/100 χλμ.
Στο ταξίδι προς την Κωνσταντινούπολη κινηθήκαμε αυστηρά με τα όρια των αυτοκινητοδρόμων (έως 130 χλμ./ώρα). Η επιστροφή μας έγινε πολύ πιο άνετα, με μηδενικό άγχος γνωρίζοντας τα πάντα για τους φορτιστές και με πιο χαλαρούς ρυθμούς, ώστε να δούμε αν μπορεί να μειωθεί κι άλλο η κατανάλωση. Ταξιδέψαμε σε μία ημέρα από την Κωνσταντινούπολη (ξεκινήσαμε με 100%) έως την Λάρισα, όπου και διανυκτερεύσαμε. Μία στάση για φόρτιση στην Κομοτηνή και άλλη μία στην Θεσσαλονίκη αρκούσαν. Η φόρτιση της Θεσσαλονίκης μας έφτασε οριακά στον φορτιστή NRG της Αταλάντης. Πολύ οριακά, όπως θα δείτε στην φωτογραφία. Το άγχος ήταν μηδενικό ωστόσο, μιας και εμπιστευόμουν απόλυτα τον υπολογιστή ταξιδιού του Ford Mustang Mach-E που δούλεψε με τρομερή ακρίβεια σε όλο το ταξίδι. Φτάσαμε στην Αθήνα με την κατανάλωση στις 19 kWh/100 χλμ. (21 kWh/100 χλμ. στο ταξίδι προς Κωνσταντινούπολη). Και κάπως έτσι, η καλοκαιρινή “πρόκληση” ολοκληρώθηκε, με το Ford Mustang Mach-E να μας ταξιδεύει με ασφάλεια και την εταιρεία “NRG incharge” να μας τροφοδοτεί με τις πολύτιμες κιλοβατώρες της!
Σύντομα θα επανέλθουμε με το αναλυτικό κόστος του ταξιδιού Αθήνα – Θεσσαλονίκη με το αμιγώς ηλεκτρικό Ford Mustang Mach-E, αλλά και με τα “απρόοπτα” της φόρτισης στην γειτονική μας χώρα.