Audi: Αποθηκεύει διοξείδιο του άνθρακα κάτω από τη γη

Μια μικρή χείρα βοηθείας στη μείωση των επιπέδων CO2 προσφέρει η Audi αποθηκεύοντας το διοξείδιο του άνθρακα κάτω από τη γη.

Βρείτε μας στο
Audi Climeworks Ισλανδία 2020

Μετά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έρχονται για να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων σε όλο τον κόσμο, η γεωλογική αποθήκευση του διοξειδίου του άνθρακα είναι ένα από τα πράγματα που θα μας απασχολήσουν πολύ σοβαρά τα επόμενα χρόνια.

Διαβάστε επίσης: Audi Sport Quattro – Το αυτοκίνητο που άλλαξε την ιστορία της Audi (+video)

Η Ελβετική εταιρία Climeworks κατασκευάζει αυτή τη στιγμή στην Ισλανδία τη μεγαλύτερη εγκατάσταση άμεσης συλλογής CO2 από τον αέρα και υπόγειας αποθήκευσης του στον κόσμο. Μια εγκατάσταση που θα μπορεί να αφαιρεί 4.000 τόνους διοξειδίου του άνθρακα από τον αέρα μέσω φιλτραρίσματος και να την αποθηκεύει σε στέρεη μορφή κάτω από το έδαφος. Η CLimeworks θα αποθηκεύει 1.000 από αυτούς τους 4.000 τόνους ετησίως για λογαριασμό της Audi, η οποία είναι συνέταιρος της ελβετικής start-up εταιρίας σε αυτό το εγχείρημα.

Το υπέδαφος της Ισλανδίας που είναι πλούσιο σε βασάλτη είναι αυτό που κάνει το συγκεκριμένο εγχείρημα επιτυχές καθώς αυτό το πέτρωμα που δημιουργείται όταν στερεοποιείται η λάβα, έχει την ιδιότητα να δεσμεύει το CO2 και να το μετατρέπει με την πάροδο του χρόνου σε στέρεα ανθρακικά άλατα.

Διαβάστε επίσης: Φρεσκάρισμα και τεχνολογική αναβάθμιση για το Audi Q2

“Από την επιστημονική πλευρά, η απορρόφηση του CO2 από την ατμόσφαιρα είναι ένα σημαντικό μέτρο επιπρόσθετο της μείωσης των εκπομπών ρύπων για να φτάσει ο όμιλος (σ.σ. VAG) τους στόχους που έχει θέσει. Συνεισφέρουμε σε αυτό με την συμμετοχή μας στο πρότζεκτ της Climeworks”, δήλωσε σχετικά ο Hagen Seifert, επικεφαλής βιώσιμων προϊόντων της Audi, με τη γερμανική εταιρία να συνεργάζεται με την Climeworks πάνω στον συγκεκριμένο τομέα από το 2013.

Ο γερμανικός όμιλος έχει θέσει σαν στόχο να μειώσει το συνολικό αποτύπωμα των αυτοκινήτων και ελαφριών επαγγελματικών από την αρχή της κατασκευής τους κατά 30% σε σχέση με τα νούμερα του 2015. Αυτός είναι ένας από τους τρόπους που θα τον βοηθήσουν να το πετύχει.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr